Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Tips vilket ämne på rapport!

PolkagrisensJulgran
Medlem

Registrerad: 2015-11-24

Tips vilket ämne på rapport!

Hej! Jag går första året på gymnasiet och behöver tips på ämnen jag kan skriva för min rapport i samhällskunskap. Man fick välja vad som helst så länge det var inom ramarna för samhällskunskap. TACK!

Gärna också tips på vilka frågeställningar man kan ta med inom ämnet!

Emmynoether
Medlem

Registrerad: 2017-01-14

Re: Tips vilket ämne på rapport!

Jag slår ett slag för demokrati! Vad är demokrati? Varför är det viktigt? Vad riskera att hända om demokratin slopas? Finns det något exempel i historien då saker gått åt pipan för att demokratin har förkastats eller när en enskild grupp tagit ifrån människorna i ett land sina demokratiska rättigheter? Hur tillämpar vi de demokratiska rättigheterna här i Sverige? Gör dem på andra sätt i andra länder? Listan på frågor kan göras lång och ämnet har alltid varit och kommer alltid vara väldigt aktuellt och viktigt!

"The views of space and time which I wish to lay before you have sprung from the soil of experimental physics, and therein lies their strength. They are radical. Henceforth, space by itself, and time by itself, are doomed to fade away into mere shadows, and only a kind of union of the two will preserve an independent reality."
- Hermann Minkowski

statement
Moderator

Registrerad: 2012-09-07

Re: Tips vilket ämne på rapport!

Håll dig till en tråd. /moderator

1.3. Korspostning, dvs postande av samma fråga i flera trådar är inte tillåtet. Oavsett om detta sker i samma eller i olika forumdelar.

Sidfot