Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
English 7B - essay
- muaz
- Medlem
- Registrerad: 2014-10-11
English 7B - essay
hej, jag måste skriva en essä men förstår inte riktigt instruktionerna.
This novel does tell a horrendous story in a beautiful language. Discuss, elaborate what the contrast of the story and the poetic language does to the novel; how do understand this contrast? is it good? bad? how? why?
jag tror att läraren råka skriva fel, kanske menade han to understand istället för do understand
Jag förstår inte den här delen, därför kan jag inte börja skriva : (*( Discuss, elaborate what the contrast of the story and the poetic language does to the novel )*).
jag tror att läraren råka skriva fel ovan, kanske menade han to understand istället för do understand
Tack på förhand!
- Yngve
- Medlem
- Registrerad: 2015-09-13
Re: English 7B - essay
Ja det borde vara "to" istället för "do".
Behöver du mer hjälp eller kommer du igång då?
Nothing else mathers
- muaz
- Medlem
tack, behöver bara hjälp med att förstå vad som menas med "Discuss, elaborate what the contrast of the story and the poetic language does to the novel" detta förvirrar mig, vad menar han med det som är inom citattecken, skulle du kunna förklara.
tack
- Yngve
- Medlem
muaz skrev:
tack, behöver bara hjälp med att förstå vad som menas med "Discuss, elaborate what the contrast of the story and the poetic language does to the novel" detta förvirrar mig, vad menar han med det som är inom citattecken, skulle du kunna förklara.
tack
Det är ju en hemsk handling som är berättad med ett vackert språk.
Jag tolkar uppgiften som att du ska resonera kring denna kontrast mellan form och innehåll och försöka utveckla tankarna kring hur den påverkar mottagandet av texten.
Nothing else mathers
- muaz
- Medlem
jag förstår nu det som menas med "poetic language" eftersom mycket poetic sentences används i boken. men inte riktigt angående "contrast of the story". I boken t,ex nämns det om hur mycket de två paren är kära i varandra och inte vill leva utan varandra, trots det är de inte lojala mot varandra och gömmer hemligheter från varandra, kan det vara ett exempel på "contrast of the story"?
tack på förhand
- Yngve
- Medlem
Nej alltså, jag tolkar det som att läraren egentligen menar
"... the contrast between the story and the poetic language ...".
Att det alltså handlar om kontrasten mellan den hemska berättelsen och det vackra berättandet.
Alltså form kontra innehåll.
Är du med på hur jag menar?
Men det kan vara så att jag är helt ute och cyklar, snötäcket till trots.
Har du möjlighet att be din lärare om ett förtydligande?
Senast redigerat av Yngve (2017-01-04 13:47)
Nothing else mathers
- muaz
- Medlem
jo jag förstår precis hur du menar. det ska lämnas in 8:e januari. och tror att min lärare är på semester. men tack så mycket för hjälpet uppskattar det.
- Yngve
- Medlem
OK då får du chansa.
Men beskriv noga i inlämningen hur du har tolkat uppgiften, ifall det skulle vara "fel".
Nothing else mathers