Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Matematik - tips
- Hinz0
- Medlem
- Registrerad: 2011-04-21
Matematik - tips
Hej,
Vill börja med att säga att jag tycker matematik är ett väldigt spännande och roligt ämne! (när man väl lär sig det) Något jag aldrig hade tyckt förr...Jag har märkt att på prov lyckas jag med svåra A uppgifter men så fort det kommer till resonemangsfrågor där man ska hitta formler/samband osv så brukar det gå mindre bra. Kan man gå någon slags fördjupningskurs för att bli bättre på det? Vad har ni för tips till mig som strävar efter högsta betyg i ma 3c för att lyckas bättre. Jag har läst klart min matte 3c bok och gett mig på gamla np prov, men känner inte riktigt för att anmäla mig till ett slutprov ännu. Finns det t.ex. några områden inom matte 4 som är bra att kunna? Vad gjorde du för lyckas?
Tänker t.ex. på att det kan kanske kan vara bra att anknyta triangelsatserna till enhetscirkeln. Eller?
Tacksam för svar