Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Filosofi 1. Förvirrad över uppgift.

Karamellm
Medlem

Registrerad: 2016-12-06

Filosofi 1. Förvirrad över uppgift.

Uppgiften lyder:

Hur kan man karakterisera det politiska språket i följande exempel? Vad handlar om fakta och vad handlar om värderingar? ”Politik är att vilja – politik är att välja.” ”Politik är att ta ställning för eller emot det som sker i samhället.” ”Man kan i längden som ansvarsfull människa inte förbli neutral.”

Jag har pratat med min lärare som säger att jag ska beskriva hur olika sammanhang kan få orden och påståenden att fungera som olika typer av satser. Jag förstår bara inte riktigt frågan, tror jag? Eller jag kan liksom inte komma på hur jag ska börja eller hur jag ska resonera?

Det är en A fråga och tankarna ska vara mina egna, och det är ju filosofi så det är mycket att reflektera och liknande. Men skulle verkligen uppskatta om någon kunde förklara frågan för mig. Av någon anledning så är det verkligen helt stopp i huvudet.

Till exempel så förstår jag inte vad de menar med att karakterisera det politiska språket.

Tack!

Sidfot