Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Geografi 1, hur är kursen?

Matte357
Medlem

Registrerad: 2015-01-25

Geografi 1, hur är kursen?

Går tvåan i natur och funderar på att välja till Geografi 1 som programfördjupning inför åk 3. Ni som har läst kursen, hur är den? Visst, man kan gå in och läsa på Skolverket, men det gör mig inte mycket klokare. Är det likt högstadiet eller är det mycket nytt? Är det mest inlämningar/redovisningar eller är det mer prov? Jag föredrar det senare.

Ingemar
Medlem

Registrerad: 2013-11-14

Re: Geografi 1, hur är kursen?

Matte357 skrev:

Går tvåan i natur och funderar på att välja till Geografi 1 som programfördjupning inför åk 3. Ni som har läst kursen, hur är den? Visst, man kan gå in och läsa på Skolverket, men det gör mig inte mycket klokare. Är det likt högstadiet eller är det mycket nytt? Är det mest inlämningar/redovisningar eller är det mer prov? Jag föredrar det senare.

Geografi 1 är snäppet över högstadiet. Inklusive en hel del repetition. Gick det bra för dig i högstadiets geografi lär du inte ha några större problem med geografi 1 heller.

Fråga om: GE, HI, RE, SH, SV, TK, SL eller IT i grundskolan
Titta mer: http://www.grundskoleboken.se/
Jag besvarar även frågor kring betyg, åtgärdsprogram och rättigheter/skyldigheter i grundskolan

Matte357
Medlem

Registrerad: 2015-01-25

Ingemar skrev:

Geografi 1 är snäppet över högstadiet. Inklusive en hel del repetition. Gick det bra för dig i högstadiets geografi lär du inte ha några större problem med geografi 1 heller.

Ok, men vad är det mest - skrivuppgifter och inlämningar eller prov?

Smaragdalena
Medlem

Registrerad: 2012-02-02

Det beror nog på läraren.

Sidfot