Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
My Encounters with english
- SolidusBoss
- Medlem
- Registrerad: 2016-01-14
My Encounters with english
Hej!
Jag ska skrive en text om ''My encounters with English''
Men jag måste fråga, vad betyder det egentligen. Det jag får fram är antingen, ''Mina oväntade tillfällen med engelska'' och ''Mina svårigheter med engelska''. Vilken ska det vara?
"In his eyes the greatest symbiotic parasite the worlds ever known isn't microbial - it's linguistic. Words are what keep civilization, our world - alive. Free the world, Not by taking mens lives. But by taking their tongues."
- Woozah
- Medlem
- Registrerad: 2012-12-09
Re: My Encounters with english
Skulle väl lika gärna kunna vara "Mina möten med engelska"? Typ när du har varit i situationer där engelska pratas?
- SolidusBoss
- Medlem
Det låter vettigare än vad jag har.
Tack
"In his eyes the greatest symbiotic parasite the worlds ever known isn't microbial - it's linguistic. Words are what keep civilization, our world - alive. Free the world, Not by taking mens lives. But by taking their tongues."
- Eelluuxx
- Medlem
- Registrerad: 2015-03-01
Woozah skrev:
Skulle väl lika gärna kunna vara "Mina möten med engelska"? Typ när du har varit i situationer där engelska pratas?
En intressant aspekt att ta med skulle kunna vara "My first encounter with English".
- SolidusBoss
- Medlem
Låter intressant!
Ska definitivt ha med det.
Skriver en ''five paragraph essay'', tycker att mitt första tillfälle kan vara den perfekta inledningen.
Tack!