Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Syfte/Problemformulering

alexandraaa
Medlem

Registrerad: 2009-11-02

Syfte/Problemformulering

Hej!

Jag håller på att komplettera min C-uppsats och behöver därmed er hjälp!

Min uppsats handlar om varför rapporteringsgraden kring misstänkta transaktioner är låg bland revisorer i Sverige

Mitt problem är syftet och problemformuleringen för tillfället

1.4 Problemformulering
Vilka bakomliggande orsaker kan ligga till grund för den låga rapporteringen kring misstänkta transaktioner bland revisorer i Sverige?

1.4 Syfte
Undersökningens syfte är att ta reda på varför rapporteringsgraden kring misstänkta transaktioner är låg bland revisorer i Sverige.

Min handledare skrev:
Studentuppsatser är inte att betrakta som forskningsrapporter varför påståendet om att området är relativt utforskat är gripet ur luften. Problemformuleringen är spekulativ och syftet är svepande. Att ”ta reda på” är en oprecis beskrivning av problemet och du utgår ifrån att rapporteringen är låg utan att det i problematisering framgår att så är fallet. Att detta är en partsinlaga från FI är en sak.

Min fråga till er är nu hur ska jag omformulera både problemformuleringen och syftet? Förslag? Tips?

En annan fråga, om man har med tidigare forskning i problemdiskussion ska man även ha med de i den teoretiska referensramen???

alexandraaa
Medlem

Registrerad: 2009-11-02

Re: Syfte/Problemformulering

Någon?

Smaragdalena
Medlem

Registrerad: 2012-02-02

Re: Syfte/Problemformulering

Du har nog större chans att få svar om du ställer frågan på forumet "övrig humaniora", men förmodligen är det ingen här som har någon aning. Är det inte bättre att du pratar med din handledare om det?

Meningen med forumet Universitet/högskola är att man skall diskutera hur det är att studera på högskola och liknande, inte att diskutera uppgifter.

Sidfot