Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
översätt en mening till engelska
- Divergent
- Medlem
- Registrerad: 2015-07-14
översätt en mening till engelska
Hur kan man översätta "det här med bollar är väldigt intressant" till engelska? Jag kan ju inte säga "this with balls is very interesting" det är helt fel men jag vill inte heller säga "balls are interesting" för det ger inte samma känsla som det är skrivet på svenska. Någon som kan hjälpa mig?
- Eelluuxx
- Medlem
- Registrerad: 2015-03-01
Re: översätt en mening till engelska
"Certain aspects regarding balls are truly fascinating/interesting", skulle kunna fungera, så länge du förklarar vilka aspekter det handlar om. Annars kan du säga något i stil med "while often ignored and forgotten about, balls can be truly fascinating if one looks closely".
- Yngve
- Medlem
- Registrerad: 2015-09-13
Det går att skriva på många olika sätt, men vad som passar beror helt på sammanhanget och vilket "tilltal" du vill att texten ska ha.
Kan du skriva här ett par meningar innan och ett par efter just den meningen, både på svenska och din engelska översättning, så kan vi nog få till ett bra förslag.
Nothing else mathers
- Aya2002
- Medlem
- Registrerad: 2016-11-13
Ett sätt är "This thing with balls is very interesting"
Hej! Jag heter Aya Omar och är 14 år gammal. Hjälper till med allt från matematik, NO, SO, Svenska och Engelska.
Kontakta mig på PM om du undrar något.
Besök gärna min webbsida: http://www.aya.alnayme.com
- hysteriskt
- Medlem
- Registrerad: 2014-03-03
vilken typ av bollar handlar det egentligen om? hahaha ok shit va fel det lät xD nej men menar att det låter lite svengelska att skriva "balls", lite ospecifikt. jag skulle antingen stryka meningen helt och skriva något annat istället, eller så skulle jag helt omformulera den. svårt att ge nåt råd när man inte vet sammanhanget
istället för att skriva att bollar ÄR intressant, så skulle du kunna skriva en intressant fakta istället som får läsaren att känna detta. en idé bara...