Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
  • Forum
  •  » Engelska
  •  » Kort text inlämning-rättning och feedback

Kort text inlämning-rättning och feedback

hoppgrodan29
Medlem

Registrerad: 2016-09-28

Kort text inlämning-rättning och feedback

Hej! Det skulle vara supersnällt om någon ville rätta och ev. ge feedback/komma med tips till min text. som ska lämnas in snarast möjligt. Den är mycket kort, endast några få rader. Jag är särskilt osäker på de två sista meningarna. Hoppas ni förstår vad jag menar så att ni skulle kunna komma med förslag till alternativ. Tack på förhand!!

L'Innovation Department Store fire is the deadliest fire in Belgian history. The Innovation fire took place at a department store on the Rue Nueve, Belgium the 22th of May 1967. The fire killed 323 people and injured 150. Additional, a big work of an architect, named Victor Horta, was destroyed. The fire began when more than 1000 people were in the store. Some shoppers jumped from the windows because the main stairway was warmly covered in thick black smoke, but they jumped to their deaths. Other shoppers rushed to the roof and waited until the fire ladders arrived. The entire store engulfed in only 10 minutes. The origin of the fire is a source of confusion but it might have been started by communist demonstrators in the context of the Cold War and United States involvement in the Vietnam war. Protestors who were prepared to give their lives for Vietnam.

Aya2002
Medlem

Registrerad: 2016-11-13

Re: Kort text inlämning-rättning och feedback

Good job! I did not find anything wrong with your text. Actually the text was very interesting.

Senast redigerat av Aya2002 (2016-11-14 01:51)

Hej! Jag heter Aya Omar och är 14 år gammal. Hjälper till med allt från matematik, NO, SO, Svenska och Engelska.
Kontakta mig på PM om du undrar något.
Besök gärna min webbsida: http://www.aya.alnayme.com

• Forum
  •  » Engelska
  •  » Kort text inlämning-rättning och feedback

Sidfot