Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Lite mer om er själva!

bladaskadångbadå
Avstängd

Registrerad: 2014-02-26

Re: Lite mer om er själva!

96;A gått om en klass går i åk 1. [född december, därför...]
Tycker inte det är fel att vara bög. [jag är det smile]
Gick i estetiska men bytte till ekonomi och sen bytte jag till natur igen! Försöker göra mitt bästa, snittar F-D smile mest E! Försöka hänga kvar! Vill helst bli en väktare smile

Tack för mig mina små kycklingar!

oggih
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

1. Ålder?
21 år.

2. Sysselsättning?
Läser kemi och matematik vid LU. Lite oklart vad de kommer bli av mig, men att någon period av mitt liv få hålla på med forskning (kanske inom organisk kemi eller matematisk kemi) på heltid hade varit väldigt spännande. Gymnasielärare i kemi, matematik och/eller filosofi vore nog också en rätt sjyst sysselsättning.

3. Musiksmak?
Några favoriter: MGMT, Diablo Swing Orchestra, Vintersorg, Veronica Maggio, Queen, Bach, och så klart: Symphony of Science big_smile

4. Stad?
Lund, men är uppvuxen i södra Småland.

5. Fritidsintressen?
Gillar att hänga med vänner och prata filosofi och politik. Tycker det är fruktansvärt kul att lära mig saker, och framfär allt drömmer jag om att lära mig lära mig mer mängdteori, idéhistoria och kanske esperanto. Jag är involverad i diverse internetprojekt, av vilket det jag har hållit på med längst är Naturvetenskap.org. Försöker hålla igång med spinning och gympa så gott det går, och när det är snö ute (typ aldrig så här långt ner i landet...) är det fantastiskt trevligt att åka längdskidor! Slänger till och från bort massa tid på TV-serier, t.ex. Modern Family, Breaking Bad och OitNB.

Senast redigerat av oggih (2015-08-14 14:40)

Svarar inte på uppgiftsfrågor via PM.
Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
För högstadie-/gymnasieelever: sommarforskning och vetenskapstävlingar.

Vetskapensboning
Medlem

Registrerad: 2014-10-01

Hej!

Jag är sexton fagra år och studerar första året på naturvetenskapliga programmet i Lund, vilket förövrigt är min hemstad.

Min dröm är att doktorera inom ett fält, kanske materialteknik, energivetenskap eller till och med historia/filosofi.

Jag studerar mycket, men när tid är över tycker jag om att läsa, tänka och skriva. Jag tycker även om att cykla.

Jag tycker även om att skriva uppsatser och vara med vänner.

History repeats itself, first as tragedy, second as farce - Karl Marx.
There are sadistic scientists who hurry to hunt down errors instead of establishing the truth - Marie Curie.

Pastmaster
Medlem

Registrerad: 2012-10-16

1. Ålder?
19 år.

2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
Jobbar temporärt på ICA Maxi och tänker söka in till civilingenjör i ekosystemteknik i Lund nästa höst.

3. Musiksmak?
Det varierar. Alltifrån modernt till gammalt. Men mestadels gillar jag progg och 70-tals rock respektive jazz.

4. Stad?
Trelleborg.

5. Fritidsintressen?
Klättring och paddling. Åker gärna på skidresor i Österrike när det planeras.

Teknik314
Medlem

Registrerad: 2014-09-13

1. Ålder?
16 år

2. Sysselsättning?
Studerar teknik första året på gymnasiet. Brukade dela ut lite reklam i mitt område men funderar på att sluta.

3. Musiksmak?
Gillar i stort sätt allting utom rap och musik där man inte fattar vad de sjunger om.

4. Stad?
Gamla fina Örebro!

5. Fritidsintressen?
Hänger ute med vänner! Ute efter ny kunskap typ hela tiden. Älskar att se på filmer! Just nu ser jag på sagan om ringen igen smile Annars brukar jag göra lol på datorn eller battlefield 4 på mitt ps3. För övrigt älskar jag teknik, därför har jag en hel hög tidningar hemma om vetenskap!

Sista året på Teknikprogrammet smile

KaptenKrok
Medlem

Registrerad: 2012-10-08

1. Ålder?
22 år.

2. Sysselsättning?
Går nu mitt 4e år på ett civilingenjörsprogram som heter mikroelektronik på KTH. Började denna höst på ett masterprogram som heter teknisk fysik, med inriktning mot nanofysik.

4. Stad?
Stockholm (sedan 2011 då jag började plugga här).

5. Fritidsintressen?

Är väldigt vetenskaps- och teknikintresserad, med ett fokus på fysik inom kondenserad materia som berör materialegenskaper som t.ex. magnetism och supraledning.

Gillar även att umgås med vänner, festa och spela en del WoW.

Senast redigerat av KaptenKrok (2014-10-28 10:31)

supernovan
Medlem

Registrerad: 2014-10-02

1: Ålder?
20 år.

2: Sysselsättning?
Är på mitt andra år på ett civilingenjörsprogram på LTH som heter Tekniskt matematik

3: Musiksmak?
Allt möjligt, Pink Floyd, Foo fighters, Katy Perry, Taylor Swift, Tchaikovsky och princip allt annat. smile

4: Stad?
Lund sedan ett år.

5: Fritidsintressen?
Förutom det uppenbara som att umgås med folk och annat gillar jag att spela datorspel (Blizzard, EA games, och många andra), spela Piano och gitarr, programmera (Främst i c++ och Java) och dricka te.

Senast redigerat av supernovan (2014-10-28 13:40)

Studerar till civilingenjör i teknisk matematik på LTH, borde kanske kunna mer matte vid det här laget.

illuminati
Avstängd

Registrerad: 2014-11-07

1. Ålder:
Född 1998, 16 år.

2. Sysselsättning:
Studerar för tillfället på gymnasiet, år 1.

3. Musiksmak:
Väldigt blandat faktiskt.

4. Stad:
Stockholm.

5: Fritidsintressen:
Förutom det vanliga, att umgås med folk, så gillar jag att läsa. Det kan handla om vad som helst, kanske matematik eller samhällskunskap. Eller kanske filosofi.

6. Övrigt:
Kan man bli född till en autodidakt person? Jag vet inte, men jag skulle faktiskt vilja påstå att jag är en autodidakt person, alltså en självlärd person som skaffat sig kunskaper utan lärare eller dylikt.

Senast redigerat av illuminati (2014-11-09 15:09)

En moderator kan gärna bannlysa kontot på livstid /illuminati

användarna, powniac och originaleaz = <3

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

16

PLuggakuten, Gymnasiet

3. Musiksmak:

Det som ofta ligger högt på spotify..

4. Stad:

Stockholm

5: Fritidsintressen: Mattematik är väl kul

6. Övrigt: Musikalisk

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

parveln
Medlem

Registrerad: 2012-09-13

15

Går i nian i grundskolan. Brukade sälja GT men slutade.

3. Musiksmak:

Gillar j-pop och j-rock

4. Stad:

Göteborg

5: Fritidsintressen: Umgås med kompisar, spela datorspel, räkna matematik och att titta på anime är kul.

6. Övrigt: -

From each according to his ability, to each according to his need.

Faris
Medlem

Registrerad: 2013-02-05

1. Ålder:

17 år gammal

2. Sysselsättning:

Andra året på gymnasiet, läser ekonomiprogrammet inriktning Privar/Affärsjuridik i samband med företags/National/privatekonomi.

Jag jobbar även med försäljning.

3. Musiksmak:

Det mesta som finns på spotify!

4. Stad:

Göteborg!

5. Fritidsintressen:

Styrketräning 6 dagar i veckan, läsa juridik samt umgås med skönt folk!

6. Övrigt:

Rutin är en självklarhet för mig, funderar på att starta ett företag snarast!

"Folk lyckas förväxla nyheter med vad de läser i tidningarna." A. J. Liebling (1904-1963)

Diskuterar gärna juridik/filosofi/nationalekonomi Mål: Jur.kand

parabel
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

Ålder

17 år.

Sysselsättning

Första året natur.

Musiksmak

Gillar det mesta.

Stad

x

Fritidsintressen

Styrketräning +6 gånger i veckan. (Imorgon börjar jag min andra bulk - ska bli spännande)

Övrigt

Min dröm är att bli pilot

nv/nv

R.Ornstein
Administrator

Registrerad: 2014-05-12

1. Ålder:

Snart 27

2. Sysselsättning:

Jobbar som verksamhetschef på Mattecentrum. Föreningen som ger gratisläxhjälp i matematik och sedan ett par månader tillbaka även driver Pluggakuten.se. Tar tacksamt emot alla förslag på hur forumet kan bli ännu bättre eller nya funktioner som skulle hjälpa er i ert skolarbete.

3. Musiksmak:

Rock, Indie, Alternative

4. Stad:

Uppsala

5. Fritidsintressen:

Volleyboll, matlagning och surdegsbak (gör amazing kanelbullar)

6. Övrigt:

Gillar livet.

Cpt.Spock
Medlem

Registrerad: 2014-11-19

Ålder: Jag är 17-år gammal, född 1997.

Sysselsättning: Går på gymnasiet, ekonomiprogrammet. Ångrar valet.

Musiksmak: Klassisk musik alternativt Biggie Smalls (med all sannolikhet den bästa rapparen som någonsin levat).

Stad: Irrelevant.

Fritidsintressen: Att vara med kompisar (givetvis), räkna matematik (precis räknat färdigt matematik 4, och ska börja med 5 så fort jag får den), spela CS och sova.

Övrigt: Välj inte ekonomiprogrammet.

"If numbers aren't beutiful, I don't know what is." - Paul Erdős

turpin
Medlem

Registrerad: 2014-12-04

Bumpar till tråden lite smile

1. Ålder?
16
2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
Läser (äntligen) första året på natur. Vad jag vill göra vet jag inte, helst vill jag läsa alltihop! Men jag älskar matte och ekonomi, men vill läsa något mer än endast civilekonom men vet inte riktigt än smile Tycker om det mesta som inte är praktiskt eller språk!

Jo ett mål har jag! Jag vill bli volontär på mattecentrum i framtiden! big_smile
3. Musiksmak?
Lite av varje! Men oftast ganska mainstream haha.
4. Stad?
Jag går i skola i Borås men är oftast bara hemma och vänder, så jag svarar Borås. Spenderar ofta mer tid på bussen än hemma (om man räknar bort de få timmarna sömn). 12 mils pendlande varje dag med bussar som går med evigheters mellanrum, stabilt!

5. Fritidsintressen?
Inga direkta intressen, hade ett stort djur- och hästintresse men det har nästan bleknat bort helt även om jag spenderar mycket tid med djur på fritiden. Jag tycker om att läsa(Harry Potter!), lyssna på podcasts och läsa flashback(främst i forumen Aktuella brott och kriminalfall, politik, fysik, matte och teknologi). Jag tycker också om att läsa här på pluggakuten, räkna matte, lyssna på musik och promenera (fast aldrig utan sällskap efter att ha läst lite för mycket på flashback).

Övrigt: Vill bli riktigt bra på att skriva, men tycker att ämnet svenska är så fruktansvärt tråkigt så jag ber om förlåt för min dåliga svenska </3 Tycker också att det är väldigt tråkigt att skriva men det är nog för att jag är så dålig på det:)

/ 16 år och tokälskar matte
släng gärna iväg ett pm smile

Faabz
Medlem

Registrerad: 2013-07-12

1. Ålder?
17, snart 18 (yay smile )

Just nu pluggar jag naturvetenskap och jobbar på intize som hjälper med matematik för grundskole/gymnasieelever. Men i framtiden skulle jag nog vilja jobba som advokat, har inte direkt stort intresse för natur ämnen men valde det ifall jag skulle ändra mig.

3. Musiksmak?
Jag älskar musik som innehåller mycket gitarr spelande, men förövrigt har jag inte direkt någon smak.

4. Stad?
Göteborg

5. Fritidsintressen?
Spela gitarr, träna samt hänga med kompisar. Det gamla vanliga tonårslivet.

Jag har inga drömmar, endast mål.

Woozah
Medlem

Registrerad: 2012-12-09

Ptja, jag kan väl skriva en liten snutt om mig också.

1. Ålder?
Jag är precis 25 år fyllda.
Jag pluggar just nu tredje terminen på kandidatprogrammet i matematik på Uppsala Universitet. Jobbar heltid på en grundskola i Bålsta där jag är hjälplärare i matematik och NO-ämnen.
3. Musiksmak?
Jag älskar klassisk musik och metal. Jag älskar dessutom allting däremellan också, så rätt svar vore nog all sorts musik.
4. Stad?
Enköping
5. Fritidsintressen?
Brukar göra många aktiviteter med min dotter på tre år. Förutom det så brukar jag spela datorspel men allra mest bara hjälpa folk med matematik. Här och på många andra ställen. Löper och spelar badminton relativt ofta också.

Hoppas någon tyckte det var intressant i alla fall.

Senast redigerat av Woozah (2015-12-19 14:00)

sabzi
Medlem

Registrerad: 2015-08-26

Namn:
Sabah

Årlder:
19

Sysselsättning:
Pluggar teknik på gymnasiet, är redan antagen till Lunds Tekniska högskolan i mina fantasier, haha. Vill bli en ingenjör. Jobbar annars som läxhjälpslärare i en förening(hjälper barn med deras läxor). Är även en jämställdhetsambassadör. Ps. slösar tid på facebook vilket jag vill bli bättre på.

Musiksmak:
I like the most men pop och r&b

Stad:
Malmö

Fritid:
Får 10 ton läxor varje dag så har ingen fritid. Men brukar se på filmer och bara slappna av på min säng. Vill lära mig spela piano men som sagt no time. Älskar att läsa böcker som jag blir helt försjunken i och komma bort från realityn.

Övrigt:
Vill lära känna andra och umgås, speciellt studenter då man lär sig massor av varandra.

Senast redigerat av sabzi (2015-12-29 13:31)

“If you are not willing to learn, no one can help you. If you are determined to learn, no one can stop you.” Zig Ziglar

anirbas
Medlem

Registrerad: 2015-09-25

1. Ålder:

17!

2. Sysselsättning:

Går andra året på naturprogrammet med inriktning på natur.

3. Musiksmak:

Typ Spotify topplistan! tongue

4. Stad:

Hemligt wink

5. Fritidsintressen:

Jag gillar att shoppa smile Läser väldigt mycket och kollar på många olika tv-serier!

6. Övrigt:

Lever livet. Vill ha en BMW X6. Marinblått är favoritfärgen. Jag skrattar åt allt smile

Skaft
Moderator

Registrerad: 2009-01-02

Det är kul att ni är nyfikna och vill ställa följdfrågor till varann, men ställ dem hellre via PM. Annars blir det så mycket döscroll här för andra nyfikna som mest vill läsa folks presentationer. OT rensat!

//mod

We don't have bodies, we are bodies.

Lennart_Momo
Avstängd

Registrerad: 2016-10-20

Hej alla! Fler posts tack smile

Lennart_Momo
Avstängd

Registrerad: 2016-10-20

[Illa maskerad reklam bortplockad av moderator. /Russell]