Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
vart göra Dexa scan i Sverige?
- bonespwr
- Medlem
- Registrerad: 2010-02-21
vart göra Dexa scan i Sverige?
Jag tränar regelbundet men har nyligen börjat med stykreträning på "allvar". Dvs kört mes tunga vikter och utmanat mig själv. Jag är väldigt intresserad av att se ett före och efter resultat av hur mycket muskelmassa jag fått samt vilken fettprocent jag ligger på osv. Jag är inte intresserad av vågar som mäter dessa saker då jag vill göra ett test med så liten mätosäkerhet som möjligt. Sen vore det faktiskt kul och veta vart i kroppen muskelmassan ökat osv, därför vill jag göra Dexa scan.
Nu till frågan, vart kan man göra det i stockholmsområdet/Sverige? jag har sökt som en galning men det enda jag hittar är dexa för betäthetsmätningar på sjukhus och dyl. I USA är det hur lätt som helst att gå och ta en dexa scan, är det verkligen inget företag i Sverige som erbjuder Dexa scans för folk som är träningsintresserade och vill se resultat av sin träning?![]()