Meddelande
Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Inför tyska 4
- Glowstone
- Medlem
- Registrerad: 2015-03-13
Inför tyska 4
Tjena!
Nästa termin kommer jag att börja läsa tyska 4 på gymnasiumet men eftersom jag hade problem med tyska 3 hade jag tänkt att plugga tyska under sommarlovet. Så, ni som vet vad som kommer under tyska 4, har ni några tips på vad jag skulle kunna plugga på för att förbättra min tyska tills den kommande terminen?
Tack i förtid
- joculator
- Medlem
- Registrerad: 2012-09-12
Re: Inför tyska 4
Åk till tyskland! Ensam, så du tvingas prata tyska. Språkresa är såklart bra men det kanske är lite sent att boka det nu, men tågluffa funkar ju...
Chatta på tyska forum.
Annars beror det på vad du hade svårt för. Grammatik brukar ju vara ett problem så det skadar säkert inte att repetera och läsa framåt.