Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Luftfuktighet och mobiler

Qetsiyah
Medlem

Registrerad: 2014-11-06

Luftfuktighet och mobiler

Hejsvejs!

Jag ska till Kina i sommar, och jag kom på en sak; luften där är fuktigare, är det dåligt för mobilen? Jag har vetat att Kina har en högre luftfuktighet sen... Ja jag vet inte, men eftersom jag ska få en ny mobil är jag paranoid.

Kan Kinas luftfuktighet jämföras med luftfuktigheten i ett badrum med dusch på?

Hög luftfuktighet=stor skada på mobil, och låg fuktighet=liten skada på mobil, betyder det att om luftfuktighet>0% så skadar luften?

Var går gränsen för när fuktighet börjar skada?

Bättre att lämna den hemma?

Åk 9. Kan svara på de allra flesta NO-frågorna för nior cool. NO på andra plats efter matte. 320335. Lärde mig trigonometribaserna på egen hand, applåder tack. Jaaa tack så mycket tack tack tack... Engelska. Svenska. Kinesiska. 0.2spanska

SeriousSquid
Medlem

Registrerad: 2010-05-17

Re: Luftfuktighet och mobiler

Jag skulle inte oroa mig för det. Kineserna har också telefoner och elektronik som inte går sönder stup i kvarten och även  om risken för fuktskador i högre i ett tropiskt område på samma sätt som att risken för kondensationsskador är högre i ett kallt land så upplever jag inte att risken är värd att ta på allvar. Anekdotiskt men var ingens mobil/dator eller annan elektronik som gick sönder hos ett gäng om 15 personer som var med mig i Zhejiang tre år sedan så...

Att ha med en mobil på semestern är jätteviktigt för ens säkerhets skull men har du fortfarande kvar din nuvarande mobil även efter att du skaffade den nya så kan det vara rimligt att ta den istället för den nya, men då inte för fuktens skull utan snarare för att det är lätt hänt att man tappar bort den eller att den blir stulen snarare än för att den ska ta skada av klimatet.

"...a result is trivial if: (a) it follows from the underlying definitions without any trickery or ingenuity and (b) a written specification of how it follows runs the danger of suggesting that it is nontrivial."

Qetsiyah
Medlem

Registrerad: 2014-11-06

Re: Luftfuktighet och mobiler

Ohoo okej. Jag ska till Zhejiang hehe.

Åk 9. Kan svara på de allra flesta NO-frågorna för nior cool. NO på andra plats efter matte. 320335. Lärde mig trigonometribaserna på egen hand, applåder tack. Jaaa tack så mycket tack tack tack... Engelska. Svenska. Kinesiska. 0.2spanska

Sidfot