Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Orättvisa betyg!!

Pluggakutenny
Medlem

Registrerad: 2015-05-13

Orättvisa betyg!!

Hejsan!

Jag har en fråga som har med betyg att göra. Det är nämligen så att jag verkligen försöker nå åtminstone ett C i idrott men läraren säger ändå "anpassa rörelser" "förbättra teknik" Varje gång hon säger  det så vill jag hoppa från en bro. Hur jag än anstränger mig så får jag ändå dåligt i det ämnet. Typ D. Jag vet att man inte alltid kan få som man vill, men jag vet att jag förtjänar högre. Jag får alltid C och högre på teorin. Kan dessutom simma, orientera, dansa och har bra kondition. Jag suger dock på bollsporter. sad hjälp mig!

Suger på bild också har typ D och vill gärna höja mig något tips? och nej säg inte "öva" Jag har inte tid! Har många andra ämnen att fokusera på som matte och no samt so.

Det känns som att jag är usel på de praktiska ämnena eller nej har faktiskt B i de andra. Slöjd, HKK, Musik.

Men har ni något tips gällande dessa två ämnen?

Senast redigerat av Pluggakutenny (2016-03-02 16:17)

Faabz
Medlem

Registrerad: 2013-07-12

Re: Orättvisa betyg!!

Om du vill höja dig i idrott kolla hur andra med högre betyg gör, fråga de osv. Du kanske också har en annan idrottslärare som kan hjälpa dig.

Och det här med att du inte har tid är ren bullshit, du går i nian och det ända du skall prioritera är skolan. Och bild är ett ämne som man måste öva på.

Jag har inga drömmar, endast mål.

elleman
Medlem

Registrerad: 2016-03-02

Förstår inte meningen med ditt inlägg, du vill alltså bli bättre på bild men du har ingen tid? Som Faabz sa, du går i nian eller åttan och det enda du bör fokusera på att är att höja dina betyg om du har valt en gymnasielinje med något högre antagningspoäng.

Mitt tips är att du frågar dina lärare i bild och IDH vad som är dina frågor och på vilka/vilket sätt du kan förbättra dig. Men att säga att man ska bli bättre på något utan att lägga ner tid på det, det är bullshit.

P.S uppenbart att du går i åttan/ nian eftersom att man läser bild där...

Pluggakutenny
Medlem

Aa men jag har redan frågat, om du hade läst mitt "inlägg" så borde du ha förstått det smile. De bryr sig inte jag har försökt göra som de säger men de förklarar inte ordentligt.

Senast redigerat av Pluggakutenny (2016-03-02 16:35)

sprite111
Medlem

Registrerad: 2011-02-08

Hejsan. Det många inte vet är att ifall man frågar sin lärare om hur man ska bära sig åt för att få ett specifikt betyg så kommer läraren hjälpa dig enormt. Inte nog, genom att säga vad du ska kunna, men också pusha dig ibland. Vissa att du vill och fråga läraren på ett schysst sätt om vad som behövs för att just du ska höja ditt betyg från ett D till ett C.

Fråga idrottsläraren någon dag efter lektionen eller så går du till hans kontor. Se vart du ligger någon stans för tillfället. Fråga hur just du ska göra för att ta dig upp till ett C om du nu är under det.

Senast redigerat av sprite111 (2016-03-02 17:17)

Anyone who considers arithmetical methods of producing random digits is, of course, in a state of sin.
//John von Neumann

Pluggakutenny
Medlem

Hej jag gör det, men de svarar inte så jag fattar aja tack ändå.

sprite111
Medlem

Registrerad: 2011-02-08

Pluggakutenny skrev:

Hej jag gör det, men de svarar inte så jag fattar aja tack ändå.

Då säger du du det, att du inte riktigt förstår. Fråga vad är det som sänker dig till ett D.

Han/Hon kanske kan nämna något exempel på hur du ska förbättra dig på t.ex. bollsporter om det nu är det som sänker dig.

Anyone who considers arithmetical methods of producing random digits is, of course, in a state of sin.
//John von Neumann

Russell
Moderator

Registrerad: 2013-08-22

Jag har rensat tråden på en hel massa otrevligheter och allmänt off topic-tjafs. Att man ska hålla god ton och hålla sig till ämnet står i Pluggakutens regler, så följ dem i fortsättningen:

1.4. Undvik att gå off-topic när du svarar på en tråd. Inlägg som är helt irrelevanta för trådens ämne kan komma att raderas utan förvarning.
2.1. Iakttag vanlig etikett – var trevlig och håll god ton.

/Moderator

The road to wisdom?—Well, it's plain and simple to express:
Err and err and err again, but less and less and less.

Pluggakutenny
Medlem

Okej ber om ursäkt men det var inte jag som började.

Sidfot