Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

[ÅK 9] Planera egen idrottslektion

Denrosagrodan
Medlem

Registrerad: 2015-02-07

[ÅK 9] Planera egen idrottslektion

Sista terminen i grundskolan får man möjligheten att hålla i en egen idrottslektion.

Jag skulle behöva förslag på vad man skulle kunna göra.

Själv har jag erfarenhet av friidrott, styrke- och konditionsträning samt lite bollsport (främst fotboll).

murrehmeck
Medlem

Registrerad: 2016-01-16

Re: [ÅK 9] Planera egen idrottslektion

Det bästa vore om du kombinerade de fyra delmomenten; Kondition, styrka, koordination samt rörelse. Då blir idrotten rätt mångsidig och det visar att du kan ta hänsyn till kroppsligt arbete med hjälp av dessa!

Ny användare!

Divergent
Medlem

Registrerad: 2015-07-14

Re: [ÅK 9] Planera egen idrottslektion

Gör det inte svårare än det behöver vara. Skulle tipsa dig om att inte ta bollsporter eftersom att det kan vara svårt att hålla koll på en hel klass och bollar sparkas överallt. tennis, pingis och badminton kan vara bra då planen är mindre. Om jag var du skulle jag nog tagit friidrott då det verkar vara roligast för folk i allmänhet och då kanske klasen blir mer engagerad, till exempel brukar konditionsträning och styrketräning vara jobbigt för många. Om du tar friidrott kan du också ha olika stationer så att det blir som en lek nästan smile

Sidfot