Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

[åk 8] '' vad lär man sig i åk 8?''

Myheart12
Medlem

Registrerad: 2015-06-13

[åk 8] '' vad lär man sig i åk 8?''

Jag ska börja åk 8. Jag skulle plugga iförväg. Men jag är inte säckert villka saker jag ska lära mig. Kan nån vara SNÄLL och berätta det? Kanke vad ni hade lärt er när ni gick i åk 8.😢😢😢😳

Tråd flyttad till Grundskolan av moderator. /statement

Senast redigerat av Myheart12 (2015-06-13 21:21)

statement
Moderator

Registrerad: 2012-09-07

Re: [åk 8] '' vad lär man sig i åk 8?''

Var snäll och ändra på rubriken.
Regel 1.1:

Skriv en tydlig rubrik som anger vad tråden handlar om.

Flyttar för övrigt tråden till Grundskolan då tråden inte handlar om något specifikt matematikproblem. //mod

Angående din fråga:

Titta här:
http://www.matteboken.se/lektioner/skolar-8

EDIT:
Tråden flyttades från Grundskolematematik.

Senast redigerat av statement (2015-06-13 21:02)

shadowdance248
Medlem

Registrerad: 2014-11-11

Re: [åk 8] '' vad lär man sig i åk 8?''

Det beror på. Det är ju så att lärarna har bara nians kunskapskrav under hela högstadiet, därför kan dem lära ut i vilken ordning dem vill. i t.ex. samhäll,historia,religion.

Men här är några saker jag lärt mig från den SENASTE TERMIN, du kanske redan lärt dig någon av dessa saker.

1. Religion- Etik och Moral
2. Samhäll- Regeringen och Riksdagen. parlamentarisk demokrati.
3.Historia- Första världskriget
4.Geografi- Projektarbete om länder i afrika
5.Fysik- Läran om optik
6.Kemi- Atomer, Kemi i vardagen
7.Teknik- Olika sett att få el. Kraftvärmeverk,kärnkraft,vattenkraft,vindkraft osv.

Tomorrow, you wish you started yesterday.

Sidfot