Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

[8an]Jag vill byta till Svenska 2 från Svenska 1

shadowdance248
Medlem

Registrerad: 2014-11-11

[8an]Jag vill byta till Svenska 2 från Svenska 1

Hej!
Jag går just nu i årskurs 8 och jag ångrar verkligen att jag valde svenska 1.
Jag klarade svenska provet, som skulle avgöra svenska 1 eller 2 för högstadiet, i sexan men inte med en stor marginal. Jag ångrar mig ganska mycket om jag ska vara ärlig. Det är inte det att jag inte kan svenska, kan skriva och tala svenska mycket bra till skillnad från andra elever i svenska 1 (inklusive svenskar).
Dock så lär jag mig knappast ett skit på svenska 1. Jag har inte lärt mig en ända sak sedan jag började högstadiet och jag har haft vikarie i svenska i 1,5 år nu.
Jag har ett D i svenska som är mitt lägsta betyg, tillsammans med idrott. Den som har högst i min klass har ett C.
Den som har högst i svenska 2 har ett B och de flesta C. Men jag bryr mig inte om betyget nu.
Jag vill faktiskt lära mig någonting i dessa år innan gymnasiet. Svenska 2 gruppen har gått in i mycket mer avancerad grammatik och har läxor varje vecka med svåra glosor och grammatik uppgifter. Jag vill lära mig något. Inte slösa min tid.
Jag hade A,B,C i Svenska nationella proven i sexan. Jag gjorde ett slarvfel tror jag för jag skulle fått A,B,B.

Vad ska jag göra? Lita på mig, jag bryr mig inte om betyget nu. Jag är rädd att jag börjar gymnasiet medans alla andra svenska 1 klasser från min skola och andra skolor är långt före mig.

Jag vågar inte säga till min lärare, för det verkar som hon gillar mig mest av eleverna.

Extra: Jag vill inte vara lärares favorit för man får högre tryck och man måste sköta sig i varenda situation om ni fattar vad jag menar..

Tråd flyttad till Grundskolan av moderator. /statement

Senast redigerat av AbdullaMehdi (2015-05-28 21:46)

Tomorrow, you wish you started yesterday.

Sidfot