Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Räcker 310p för Kungsholmens gymnasium?
- originaleaz
- Avstängd
- Registrerad: 2012-03-25
Re: Räcker 310p för Kungsholmens gymnasium?
mewseek skrev:
originaleaz skrev:
Södra Latin hade för första gången på väldigt länge högre intagningspoäng! Södra låg på 315 och KG på 310
Kan ha o göra med att KG tog in fler elever än södra?
Min linje hade 320 intag men endast 31 platser
Inte nödvändigtvis, KG har sällan legat under 315. Tror anledningen till sänkningen har varit att vår årskull var ovanligt liten. Det var 20% färre sökande i år.
En moderator kan gärna bannlysa kontot på livstid
/OriginalEaz
- D.Hilbert
- Medlem
- Registrerad: 2011-04-25
Går ju själv på KG (börjar sista året NV/NV) så kan säga att det finns folk med lägre som kommer in (två i min klass kom in med 300).
Sen så är det så att (ursäkta om jag förstör förväntningar) betyget från grundskolan inte alls spelar roll (visst att man förmodligen är bättre förberedd än medelsvensson men...). Alla tror att de är så duktiga bara för att de har 320p (trodde jag iaf när jag var i den sitsen också). Men när man börjar på skolor såsom KG upptäcker man att allt återspeglar samhället, poängen visar egentligen att studiemotivationen är hög och att folk blir ledsna för VG (kanske sådan skola man vill hamna på).
Människorna är mycket skönare än vad jag trodde iaf, aschill på fritiden (inga insnöade typer så att säga). Om man vill få den bästa gymnasiala utbildningen är det helt klart skolor såsom KG man ska välja, men tro inte att det är värsta grejen heller...
Jag är supernöjd och har hamnat i bästa klassen jag någonsin haft. Hoppas ni också fixar det
"Science replaces private prejudice with publicly verifiable evidence!" - Richard Dawkins
- originaleaz
- Avstängd
D.Hilbert skrev:
Går ju själv på KG (börjar sista året NV/NV) så kan säga att det finns folk med lägre som kommer in (två i min klass kom in med 300).
Sen så är det så att (ursäkta om jag förstör förväntningar) betyget från grundskolan inte alls spelar roll (visst att man förmodligen är bättre förberedd än medelsvensson men...). Alla tror att de är så duktiga bara för att de har 320p (trodde jag iaf när jag var i den sitsen också). Men när man börjar på skolor såsom KG upptäcker man att allt återspeglar samhället, poängen visar egentligen att studiemotivationen är hög och att folk blir ledsna för VG (kanske sådan skola man vill hamna på).
Människorna är mycket skönare än vad jag trodde iaf, aschill på fritiden (inga insnöade typer så att säga). Om man vill få den bästa gymnasiala utbildningen är det helt klart skolor såsom KG man ska välja, men tro inte att det är värsta grejen heller...
Jag är supernöjd och har hamnat i bästa klassen jag någonsin haft. Hoppas ni också fixar det
Hur är det i klassen? Blir det många VG:n?
/OriginalEaz
- D.Hilbert
- Medlem
- Registrerad: 2011-04-25
Det är bra i klassen, många får ju VG men mest MVG:n såklart. Bara 4 pers som har full pott hittills!
Vi är ändå klassen med högst medelbetyg i hela skolan!!
Senast redigerat av D.Hilbert (2012-07-16 06:15)
"Science replaces private prejudice with publicly verifiable evidence!" - Richard Dawkins
- originaleaz
- Avstängd
D.Hilbert skrev:
Det är bra i klassen, många får ju VG men mest MVG:n såklart. Bara 4 pers som har full pott hittills!
Vi är ändå klassen med högst medelbetyg i hela skolan!!
4 är ändå relativt mycket, det borde motsvara cirka 15% av klassen Nice!
/OriginalEaz
- shadowdance248
- Medlem
- Registrerad: 2014-11-11
Jag måste bara fråga!, Hur gick det?
Tomorrow, you wish you started yesterday.
- Luft
- Medlem
- Registrerad: 2014-09-18
vem? Orginalez är avstängd om du undrar hur det gick för honom!
A complicated thing is just a bunch of simple things put together.
- parabel
- Medlem
- Registrerad: 2011-11-08
luft är homogent skrev:
vem? Orginalez är avstängd om du undrar hur det gick för honom!
Han är på gymmet hela tiden och han har blivit buff dude.. han har inte tid med PA
nv/nv
- Luft
- Medlem
- Registrerad: 2014-09-18
Kul för honom. Vare sig han har tid eller inte spelar ingen roll, för han kan ändå inte svara på frågan om han kom in på KH!
A complicated thing is just a bunch of simple things put together.
- parabel
- Medlem
luft är homogent skrev:
Kul för honom. Vare sig han har tid eller inte spelar ingen roll, för han kan ändå inte svara på frågan om han kom in på KH!
Jag känner honom. Han kom in på KH men bytte till Norra real.
nv/nv
- shadowdance248
- Medlem
- Registrerad: 2014-11-11
Edon skrev:
luft är homogent skrev:
Varför? väldigt nyfiken
Tomorrow, you wish you started yesterday.
- cainwoP
- Avstängd
- Registrerad: 2015-04-05
Edon skrev:
luft är homogent skrev:
Backar upp Edon, hehe. Det är sant, han bytte till Norra real. Dock går hans lillebror på Kungholmens gymnasium.
---
En av anledningarna var att han, originaleaz, ville ta det lite chill i och med att han gjort HP osv - kungsholmen har ett väldigt högt tempo, det har norra real också men mycket mindre i alla fall. Värt att nämna är ju att originaleaz nu fått 1.75 på HP - så det kanske var bra gjort av honom.
- parabel
- Medlem
cainwoP skrev:
Edon skrev:
luft är homogent skrev:
Backar upp Edon, hehe. Det är sant, han bytte till Norra real. Dock går hans lillebror på Kungholmens gymnasium.
---
En av anledningarna var att han, originaleaz, ville ta det lite chill i och med att han gjort HP osv - kungsholmen har ett väldigt högt tempo, det har norra real också men mycket mindre i alla fall. Värt att nämna är ju att originaleaz nu fått 1.75 på HP - så det kanske var bra gjort av honom.
Tänk om han inte vill att du säger hans HP resultat? En tanke bara, menar inget illa.
nv/nv
- OnTheLine
- Avstängd
- Registrerad: 2015-03-18
ahahah han är bannad.
hur ska ni fråga hen då
Senast redigerat av OnTheLine (2015-04-17 08:38)
- cainwoP
- Avstängd
- Registrerad: 2015-04-05
Edon skrev:
cainwoP skrev:
Edon skrev:
---
En av anledningarna var att han, originaleaz, ville ta det lite chill i och med att han gjort HP osv - kungsholmen har ett väldigt högt tempo, det har norra real också men mycket mindre i alla fall. Värt att nämna är ju att originaleaz nu fått 1.75 på HP - så det kanske var bra gjort av honom.Tänk om han inte vill att du säger hans HP resultat? En tanke bara, menar inget illa.
Tänk om han sagt till mig att säga det? Tänk om han sagt till mig att jag skulle berätta allt det där, dvs skriva det där inlägget? Tänk om han inte vill att fu skulle berättat att han bytt till Norra Real?En tanke bara, menar inget illa
Du behöver inte oroa dig Edon. Jag har känt Origi sedan länge, sedan många många år tillbaka. It's cool m8.
EDIT: kan till och med tillägga att det var han som tipsa mig om den här sidan (när han typ blev perm ip bannad - lol)
Senast redigerat av cainwoP (2015-04-17 08:48)
- Faabz
- Medlem
- Registrerad: 2013-07-12
Du får väl hoppas på tur. Sök in dit, kommer du in så kommer du in och gör du inte det ring till deras rektor och fråga om du kan hoppa in i deras reserv lista. Men var inte missnöjd, 310 är bra och du kan säkert hitta något annat bra gymnasium.
Jag har inga drömmar, endast mål.