Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Bygga muskler

parabel
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

Bygga muskler

Hej!

Jag undrar om det finns andra sätt att bygga muskler på än att först bulka och sedan deffa. Jag vill helst undvika att bulka eftersom jag vill inte gå upp i fettmassa. Även om det är tillfälligt. Finns det andra sätt att bygga muskler, där man inte behöver gå upp i fettmassa, utan bara ren muskelmassa?

Senast redigerat av Edon (2014-01-19 14:13)

nv/nv

Milad Naderi
Medlem

Registrerad: 2013-01-28

Re: Bygga muskler

om du först börjar springa så går mycket fett bort, och sen börja gymma många reps, så blir det mer muskler än volym.

i doesn't  matter who we are . What matter is our plan

parabel
Medlem

Milad Naderi skrev:

om du först börjar springa så går mycket fett bort, och sen börja gymma många reps, så blir det mer muskler än volym.

På det sättet så går man ner i fett- och muskelmassa. Jag vill inte förlora mina muskler. Och av vad jag vet så bygger man muskler när man tränar med så stor belastning att man bara klarar 6-8 reps. Annars så tränar man bara musklernas uthållighet.

Senast redigerat av Edon (2014-01-19 16:25)

nv/nv

Haj3n
Medlem

Registrerad: 2008-01-23

Något min kusin gör är att han äter endast protein i form av kött och annat naturligt livsmedel ( inga proteindrycker ) , och lyfter 3-5 rep 70 kg + och ökar på vikten två + gånger följt av några reps etc

Denna "workout" gör han minst två ggr om dagen.

Han gymmar i sitt eget-byggda gym av betong !

Senast redigerat av Haj3n (2014-01-19 16:40)

Our lives are like a candle in the wind.

parabel
Medlem

Haj3n skrev:

Något min kusin gör är att han äter endast protein i form av kött och annat naturligt livsmedel ( inga proteindrycker ) , och lyfter 3-5 rep 70 kg + och ökar på vikten två + gånger följt av några reps etc

Denna "workout" gör han minst två ggr om dagen.

Jag tycker inte det låter bra om jag ska vara ärlig..

nv/nv

SVERIGEDemokraterna
Avstängd

Registrerad: 2014-01-11

Haj3n skrev:

jävlar, ta bild och visa <3

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Återigen, regga dig på http://www.kolozzeum.com/forum/ där du kan få hjälp av folk som faktiskt vet vad de pratar om.

Candius
Medlem

Registrerad: 2012-05-21

Du måste ligga på kaloriöverskott för att kunna bygga muskler. Ligg på ett överskott på ca 500 kalorier om dagen, men se till att hålla din fettförbränning igång, gärna med lågintensiv träning så som raska promenader, för att inte "slita" på musklerna när dem behöver återhämta sig.

Gymma hårt! Lyft TUNGA vikter få gånger (5 reps gånger 5 set brukar vara lagom) och bygg din träning kring basövningar så som knäböj, marklyft, militärpress, bänkpress, chins och utfall (du flyttar tyngre vikter=högre belastning=större resultat).

Gör detta ca 3 gånger i veckan och se till att ha helst minst 48 h vila mellan varje pass, alternativt att splitta i halvkroppsschema. (Över/underkropp varannan gång på gymmet) Utöver det, ligg på ett högt proteinintag (minst 2g/kg kroppsvikt).

Så helt enkelt:
* Gymma tungt och ha 48 h vila mellan varje pass
* Sov bra (minst 8 h per natt)
* Gå promenader alternativt jogga väldigt lugnt, gärna varje dag
* Ligg på ett kaloriöverskott
* Ät endast bra mat, dvs inga halv- eller helfabrikat, och mycket protein

Enkelt sett är det vad du behöver göra för att bygga muskler! Det viktigaste är dock att du lyfter tungt och äter rätt!

Sidfot