Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Varm i vinter

Haj3n
Medlem

Registrerad: 2008-01-23

Varm i vinter

Har hört att det kommer vara en kall vinter , så jag vill gärna köpa kläder som jag inte kommer gå runt och frysa i.

Jag är så frustrerad eftersom att det enda jag hittar är tights och vanliga tunna byxor ! Jag vet ju att förra året gick folk runt i tights, och jag undrar om ni har något vett i skallen ? Klär ni er hellre snyggt och fryser än att klä er varmt och inte se ut som modeoffer varenda dag ?

Är så trött på att affären inte har något utbud av kläder heller, efterfrågan styr ju utbudet så jag skyller faktiskt till viss del på samhället.

*host* Någon som har tips på hur man ska klä sig varmt ?!

Our lives are like a candle in the wind.

Haj3n
Medlem

Re: Varm i vinter

Ni som smyger omkring får gärna kommentera. hmm

*bump*

Student-t
Medlem

Registrerad: 2010-11-22

Hej,

Allt är väl någon slags mellanting. Man vill inte frysa men inte heller se ut som nån Antarktisgubbe. Håller dock inte alls med dig om att det inte finns några varma kläder, vad har du varit i för butiker egentligen?

Haj3n
Medlem

Alla slags butiker där de säljer kläder. hmm Antingen finns det skidbyxor eller tights , inget mellanting.

Har du ett bra tips på affär ?

Student-t
Medlem

Registrerad: 2010-11-22

Billigt: Zara.
Dyrt: Paul Smith.

Haj3n
Medlem

Ja , de har ju en aning tjockare tyg på byxorna på paul smiths hemsida än zaras. Men jag kan inte tänka mig att ett par sådana byxor värmer bra om det är 4 grader. Jag måste bara fråga: Har du tänkt på vad du ska ha på dig, och vad har du haft genom åren för att hålla dig varm ?

Det enda som hållit mig varm har varit tjocka strumpbyxor under ett par mjukisbyxor, men det är inte en så snygg look att ha mjukisbyxor varenda dag i i skolan med alla andra "gamla" människor. smile

Somebodyy
Medlem

Registrerad: 2010-09-25

För mig har det räckt med ett par vanliga jeans, är det extra kallt tar jag ett par långkalsonger under, det är ju ändå ingen som vet att jag har det under smile Så även om det kanske inte är det snyggaste plagget som finns så kan man ha det under.
Annars brukar jag ta på mig ett par extra varma strumpor, ordentliga (men snygga) vinterskor och en tjock vinterjacka smile Jo, sen brukar jag ha en kofta på mig också. Jag har överlevt smile

Fighting for peace is like fucking for virginity

Haj3n
Medlem

Tack för ordentligt svar Somebodyy tongue

Somebodyy
Medlem

Registrerad: 2010-09-25

Anytime big_smile

Fighting for peace is like fucking for virginity

Sidfot