Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Jobb

nn03
Medlem

Registrerad: 2010-10-04

Jobb

Hej!

Det är såhär att jag har skickat CV till ett x antal jobb där dem söker personal. Och i själva hemsidorna så står det att ansökningstiden går ut t.ex. 2011-12-15, löpande urval. Hur lång tid tar det tills de bestämmer kandidater som ska gå på intervju? Eller kan man ringa och fråga? Jag skickade min senaste ansökan för typ 1-2 veckor sedan. Är det något fel om jag ringer och frågar hur det ligger tid, då det står i själva annonsen "löpande urval"

En annan fråga: När det står i själva annonsen "löpande urval" hur lång tid tar det för dem att bestämma vilka som ska gå på intervju?

Tack på förhand!

defect
Medlem

Registrerad: 2011-05-28

Re: Jobb

Jag tror inte att det finns någon specifik tid som gäller när man skrivit "löpande urval" utan det är olika från företag till företag. Jag tycker dock absolut att du kan ringa och höra hur det går efter att det gått ett tag. Jag tror att det visar på att du är intresserad och driven.

Senast redigerat av defect (2011-10-30 20:14)

nn03
Medlem

Tack så jätte mycket. Men nu när jag ska ringa, vad ska jag säga liksom? :S Blir lite förvirrad..

Haj3n
Medlem

Registrerad: 2008-01-23

" Hej , det är så att jag är intresserad av att jobba hos er ( för ert företag ) . För några veckor sedan skickade jag in mitt CV , och vill fråga hur lång tid jag kommer behöva vänta på svar om jag blir kallad till intervju"

Något i den stilen O_O ?

Our lives are like a candle in the wind.

nn03
Medlem

Åh, tack så jätte mycket! smile

nn03
Medlem

Fler tips på hur man kan uttrycka sig?

PS. Blir inte man tjatig på att fråga när dem ska kalla dig på intervju? :S Det är de jag är lite rädd för...

cancerman
Medlem

Registrerad: 2010-10-23

Det är ju ganska orimligt att du ska gå och vänta när de kanske inte ens kommer att höra av sig. Om de tycker att du är "tjatig" för att du frågar, så fråga hur de tänker.

nn03
Medlem

Så ni tycker att jag ska ringa? smile

nn03
Medlem

Fler tips på hur man kan uttrycka sig? smile

Alla tips är värdefulla!

defect
Medlem

Registrerad: 2011-05-28

Jag tycker att Haj3n sammanfattade det rätt bra. Presentera dig med ditt fulla namn och säg att du sökt tjänster som <vaddetnuär>. Säg också att du är väldigt intresserad av jobbet och är nyfiken på hur och när de tror du får svar. Var glad och trevlig och visa att du är ambitiös och seriös när det gäller jobbet helt enkelt smile

Sidfot