Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Korruption & fattigdomsproblematik

Arko93
Medlem

Registrerad: 2011-01-30

Korruption & fattigdomsproblematik

Hej! Vi har fått i uppgift att analysera två artiklar om korruption & fattigdomsproblematik där debbatörerna framför olika saker som jag skall referara till.

Uppgiften lyder: "Din uppgift är att, genom artiklarna och samhällskunskapsboken, identifiera och förklara forskarnas/debattörernas meningsskiljaktligheter kring orsakerna till att fattigdomen biter sig kvar i olika delar av världen. I denna del ska du referera till artiklarna och citera nyckelmeningar hos forskarna/debattörerna."

Det jag skulle vilja ha hjälp med är : 1)Vad får man och vad får man inte skriva i en artikelanalys. 2)Kanske  ni har något att säga om detta, skulle vara jätte kul om ni skrev era tankar.

Tack på förhand

Arko93 big_smile

Opel
Medlem

Registrerad: 2010-01-27

Re: Korruption & fattigdomsproblematik

Jag antar att detta inte är ämnet svenska så du behöver inte vara så noga med strukturen på uppgiften. I princip ska du med hjälp av information från artiklarna sammanfatta kort vad som sägs och sedan lägga fram en personlig åsikt (analys) där du motiverar svaret och lägger fram förslag till eventuell förbättring av korruption & fattigdom.

Sök på poverty issues/corruption issues så hittar du säker något som får dig att tänka.

Behöver du en räknedosa? Du hittar en här http://www.pluggakuten.se/forumserver/v … p?id=35749

Arko93
Medlem

Registrerad: 2011-01-30

Re: Korruption & fattigdomsproblematik

Tack, nu fick jag iallafall en bättre bild över uppgiften.

Sidfot