Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

jobb till ungdomar

hönsägg100
Medlem

Registrerad: 2010-01-24

jobb till ungdomar

Hej jag är 16 år och nu skulle jag vilja börja jobba och tjäna pengar.Men vet inte var jag ska leta.Är det någon som har något förslag om ett företag som anställer ungdomar??Hur ska jag göra  för att få ett jobb?

OBS:Jag har inte hoppat av skolan,vill ba jobba och tjäna lite pengar har jättebra betyg i skolan.

Senast redigerat av svenson33 (2010-02-23 16:37)

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Re: jobb till ungdomar

Att gå in på arbetsförmedlingen kan ju vara ett första steg. Annars är det väl bara att skicka iväg ansökan lite varstans och hoppas på det bästa! McDonalds etc.

En vän till mig satte upp lappar i grannskapet om att han skottar deras uppfart för x kr/gång och han tjänar rätt bra på det för tillfället, nästan 1000 kr om dagen smile så det kanske kan vara något om ni har mycket snö och bor bland massa pensionärer.

Tor
Medlem

Registrerad: 2009-04-12

sneagel skrev:

Att gå in på arbetsförmedlingen kan ju vara ett första steg. Annars är det väl bara att skicka iväg ansökan lite varstans och hoppas på det bästa! McDonalds etc.

En vän till mig satte upp lappar i grannskapet om att han skottar deras uppfart för x kr/gång och han tjänar rätt bra på det för tillfället, nästan 1000 kr om dagen smile så det kanske kan vara något om ni har mycket snö och bor bland massa pensionärer.

Håller med om första, kolla alla möjliga ställen. Ställen som kräver utbildning kommer nog inte vara så aktuella dock..

Det andra stycket är jättebra för alla parter, framförallt för folk med nedsatt rörelseförmåga, men det kan väl klassas som svartarbete beroende på vad man kallar det och vilken ersättning man får?

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Ja, det är svartarbete. Man får tycka vad man vill om det, men pengarna är bra iallafall smile

Tor
Medlem

Registrerad: 2009-04-12

Jag gillar idén men vet inte vad konsekvenserna kan bli. Kanske är att tänka för mycket dock.

Gebba
Medlem

Registrerad: 2007-09-22

Reklamutdelning är ett alternativ. Lönen brukar fluktuera beroende på hur mycket reklam du får, men den ligger omkring 80 - 300kr per helg.
Jag jobbade för SDR runt 5 månader, blev sparkad den sista månaden på grund av försenad reklam. Jag gjorde inte heller så mycket än att dela ut till ungefär 10 brevlådor om veckan, tills folk började ringa in till SDR och klaga.
Så mitt förslag är att hitta ett ställe där det inte bor så mycket pensionärer, sedan ringa till SDR och be dem få respektive distrikt. När du fått distriktet så kan du börja dela ut reklamen lite segt och sedan skita i den tills du får sparken.

Aliquantus
F.d. moderator

Registrerad: 2007-06-03

I led med Gebbas förslag så kan du ju söka jobb i butik, och sedan strunta i att komma medan du ser lönen rulla in på kontot och så kan du skratta hela vägen till banken!

Urbota korkat förslag enligt mig.

Gebba
Medlem

Aliquantus skrev:

I led med Gebbas förslag så kan du ju söka jobb i butik, och sedan strunta i att komma medan du ser lönen rulla in på kontot och så kan du skratta hela vägen till banken!

Urbota korkat förslag enligt mig.

Skulle han arbetat i en butik skulle han fått sparken mycket tidigare.

Men jag håller dock med om att det inte är en bra idé, men han får i alla fall lite pengar i sidan. Det är upp till honom, bara ett tips. Han kan ju likaväl ta reklamutdelning seriöst.

hönsägg100
Medlem

Bra ideer alla,kom gärna med fler.smile

hönsägg100
Medlem

Gebba skrev:

Reklamutdelning är ett alternativ. Lönen brukar fluktuera beroende på hur mycket reklam du får, men den ligger omkring 80 - 300kr per helg.
Jag jobbade för SDR runt 5 månader, blev sparkad den sista månaden på grund av försenad reklam. Jag gjorde inte heller så mycket än att dela ut till ungefär 10 brevlådor om veckan, tills folk började ringa in till SDR och klaga.
Så mitt förslag är att hitta ett ställe där det inte bor så mycket pensionärer, sedan ringa till SDR och be dem få respektive distrikt. När du fått distriktet så kan du börja dela ut reklamen lite segt och sedan skita i den tills du får sparken.

Låter som ett bra jobb.Hur får jag detta jobb,var ansöker jag?

NEGATIIIV
Medlem

Registrerad: 2010-01-06

Jag Jobbar på Mcdonalds på helger.. går mitt första år på Gymnasiet och det är ganska enkelt att få jobb där.. Deras ända krav är att du fyllt 16 och gårr ut grundskolan..

Fast ett tips är att INTE söka genom internet för det är nästan omöjligt att få jobb i dessa tider om inte du känner någon som äger något.. Så skriv ditt CV och personliga brev och gå till den butik du vill jobba på så ska det nog på bättre..

Dessutom så är donken typ de allra bästa jobb en ungdom kan ha.. Man får sjukt bra meriter och du får garanterat lättare att få jobb senare i frmatiden smile

enjoy the freedom/      Sam-ekonomi år.1

Gebba
Medlem

svenson33 skrev:

Gebba skrev:

Låter som ett bra jobb.Hur får jag detta jobb,var ansöker jag?

http://www.zurr.net/index.asp

Sidfot