Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Årets Pluggakutare 2013

Robbas
Medlem

Registrerad: 2008-05-14

Årets Pluggakutare 2013

Eftersom jag inte fann någon tråd för årets tradition kickar jag igång det!

Året Pluggakutare är en årlig tävling på Pluggakuten som infördes 2010. De tidigare vinnarna har varit Square (-10), Dioid (-11) och Voidquest (-12). Nu är det alltså dags igen, och vi kör med samma regler som förra året. Varje medlem har 15 poäng att dela ut, till fem olika kandidater till Årets Pluggakutare på formen 5p, 4p, 3p, 2p och 1p. Alla poäng måste dock inte fördelas, utan man kan t.ex. ge en medlem fem poäng, och en annan tre.

Det är inte tillåtet att rösta på sig själv, eller rösta flera gånger på samma person (exemplvis Square 5p, Dioid 4p, Square 3p). Röstning sker genom att posta ett inlägg i denna tråd, helst med spoiler-tag samt en liten motivering.

Tävlingen avslutas då det nya året firas, dvs tolvslaget den 31a dec.

Tråden från förra året säger också;
Du måste ha blivit medlem före dagens datum för att få rösta.
även om jag inte exakt vet vad som menas med detta.

Då återstår inget annat än att önska alla lycka till, och må bästa Pluggakutare vinna!

Ställning

Spoiler (Klicka för att visa):

43p Aliquantus
25p Serioussquid
19p Smaragdalena
14p Dhlarah
11p bebl
9p Voidquest
9p AntHim
8p jaspen
7p Pistolero
6p Square
6p Matias Ekstrand
6p saltkrakan
5p maco
5p Dioid
5p motorväg
5p NObbEs
4p Skaft
4p joculator
4p oggih
3b MorfarB
3p albiki
3p firebird
2p sebelino
1p sneagel
1p ybbaks
1p FabledIntegral

Årets vinnare är därmed Aliquantus med hela 41 poäng! Stort grattis och god fortsättning till alla!

Min röst:

Jag har inte varit särskilt aktiv på senaste, så har inte mkt koll på vad som hänt här på PA. Därför går mina poäng till våra duktiga administratörer samt moderatorer, som ser till att sidan fungerar och blir till ett trevligt tillhåll för studenter i nöd!

5p Square
4p Aliq
3p Voidquest
2p Matias Ekstrand
1p saltkrakan

Räknade röster:

Antal röster: 16
Robbas, micheliin, statement, powniac, Stilababe, motorväg, Taannjjjaa (5p till aliq), Student-t, sneagel, Anya, Aliquantus, Dlarah, oggih, Annabellee, Edon, högskoleprovet

Senast redigerat av Robbas (2014-01-01 16:21)

Lajka Pluggakuten på Facebook!

Personlig hemsida finns här.

micheliin
VIP-medlem

Registrerad: 2009-09-28

Re: Årets Pluggakutare 2013

Jag har inte heller varit särskilt aktiv och har ingen större koll på vad som hänt under året men:

5p saltkrakan
4p Matias Ekstrand
3p Voidquest
2p Aliquantus
1p Square

Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.

statement
Moderator

Registrerad: 2012-09-07

maco 5
bebl 4
voidquest 3
sebelino 2
sneagel 1

powniac
Avstängd

Registrerad: 2012-07-27

Serioussquid - 5
Aliquantus - 4
AntHim - 3
Dioid - 2
Smaragdalena - 1

Serioussquid - vilka inlägg, alltid har du bra förklaringar, vilken amazing person!

Aliquantus - vad skulle vi göra utan dig? Den nästan enda moderatorn som jag anser är aktiv (mest), du gör ett jävligt bra jobb, fortsätt så!

AntHim - vilket engagemang du har! När du väl börjat i något så fullbordar du det! Fantastisk person!

dioid - vi behöver sådana som du, dioid, i matematikforumen! Fortsätt så!

smaragdalena - var har du varit?! Vi behöver dig! Du är så viktig för PA!

Senast redigerat av powniac (2013-12-16 02:09)

jag vill bara säga, att när min stund är kommen vill jag begravas med ansiktet neråt så att alla som inte gillar mig kan kyssa mig i arslet.

3TT4N

Stilababe
Avstängd

Registrerad: 2013-10-29

powniac skrev:

Serioussquid - 5
Aliquantus - 4
AntHim - 3
Dioid - 2
Smaragdalena - 1

Serioussquid - vilka inlägg, alltid har du bra förklaringar, vilken amazing person!

Aliquantus - vad skulle vi göra utan dig? Den nästan enda moderatorn som jag anser är aktiv (mest), du gör ett jävligt bra jobb, fortsätt så!

AntHim - vilket engagemang du har! När du väl börjat i något så fullbordar du det! Fantastisk person!

Jag vet inte hur man gör spoiler men jag håller med Powniac!

motorväg
Medlem

Registrerad: 2013-04-14

bebl - 5
Aliquantus - 4
Skaft - 3
joculator - 2
ybbaks - 1

bebl finner jag helt oslagbar med sina högkvantitiva och högkvalitiva inlägg. Om jag ser att hen har besvarat en redan löst tråd klickar jag spänt för att se hur hen troligtvis kommer visa en snyggare lösning. Varenda variabel och siffra står i textagg. Säkert till och med på hens körkort...

Om Aliquantus bör nämnas att jag tagit till hjärta budorden rita graf för helvete (fri tolkning)

En matematiker med Earl Grey kommer aldrig sakna något. LaTeX ekvation kan ersätta vad som helst.

Inga PM, tack.

Zanetti
Medlem

Registrerad: 2013-01-13

Aliquantus 15 poäng smile

Senast redigerat av Taannjjjaa (2013-12-16 19:07)

joculator
Medlem

Registrerad: 2012-09-12

Det finns fler än 5 som jag vill ha med.
Voidquest, Square, bebl , Aliquantus , Skaft, motorväg, Morfar B, saltkrakan, sebelino, dioid
Jag vet att jag har glömt någon/några... (jag ber er om ursäkt på en gång).

Jag lägger ner min röst för jag kan inte gradera alla. Men jag hoppas att alla uppskattar all ert jobb!

Hoppas alla orkar ett år till!

parabel
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

Men rösta på mig också då sad

nv/nv

Vooby
Medlem

Registrerad: 2013-05-12

powniac skrev:

Serioussquid - 5
Aliquantus - 4
AntHim - 3
Dioid - 2
Smaragdalena - 1

Smaragdalena är en av mina favoriter! Har dock inte varit medlem länge nog för att kunna lägga valida röster

SLG ruling me

micheliin
VIP-medlem

Maccis skrev:

powniac skrev:

Serioussquid - 5
Aliquantus - 4
AntHim - 3
Dioid - 2
Smaragdalena - 1

Smaragdalena är en av mina favoriter! Har dock inte varit medlem länge nog för att kunna lägga valida röster

Varför inte? Jag tolkar "Du måste ha blivit medlem före dagens datum för att få rösta" som att så länge man registrerade sig innan 2013-12-16 (dvs idag då tråden skapades) så har man "rösträtt" (låter så fjantigt i det här sammanhanget...)

Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.

powniac
Avstängd

micheliin skrev:

Maccis skrev:

powniac skrev:

Serioussquid - 5
Aliquantus - 4
AntHim - 3
Dioid - 2
Smaragdalena - 1

Varför inte? Jag tolkar "Du måste ha blivit medlem före dagens datum för att få rösta" som att så länge man registrerade sig innan 2013-12-16 (dvs idag då tråden skapades) så har man "rösträtt" (låter så fjantigt i det här sammanhanget...)

vad är det som låter fjantigt? är inte du lika fjantig som han när du säger "Jag har inte heller varit särskilt aktiv och har ingen större koll på vad som hänt under året men"

den enda skillnaden är att du valde att lägga dina röster på moderatorer vilket Maccis inte gjorde? vad är det som är fel?

EDIT: låt h*n göra vad han vill, ge fan i h*n -.-

Senast redigerat av powniac (2013-12-16 21:38)

jag vill bara säga, att när min stund är kommen vill jag begravas med ansiktet neråt så att alla som inte gillar mig kan kyssa mig i arslet.

3TT4N

micheliin
VIP-medlem

powniac skrev:

micheliin skrev:

Maccis skrev:

vad är det som låter fjantigt? är inte du lika fjantig som han när du säger "Jag har inte heller varit särskilt aktiv och har ingen större koll på vad som hänt under året men"

den enda skillnaden är att du valde att lägga dina röster på moderatorer vilket Maccis inte gjorde? vad är det som är fel?

EDIT: låt h*n göra vad han vill, ge fan i h*n -.-

Vad käbblar du om? Jag var tydligen inte tillräckligt tydlig med att jag satte citationstecken runt rösträtt eftersom jag tyckte det lät lite väl seriöst för en Årets Pluggakutare omröstning. Jag valde ordet rösträtt i brist på annat.

Jag vet inte vad din läsförmåga ligger på för nivå men Maccis skrev att h*n hade en favorit men inte kunde rösta eftersom h*n inte ansåg att h*n varit medlem tillräckligt länge. Jag skrev aldrig att Maccis röst var fel eller dum utan jag skrev att Maccis de facto får rösta eftersom Maccis registrerat sig innan idag.

Aliquantus
F.d. moderator

Registrerad: 2007-06-03

Har rensat struntinlägg i tråden som inte tillförde någonting alls - håll er till trådens topic. Om man vill prata privat med någon så finns pm-funktionen. Inlägg som "hahahaha" eller "<<<33333" tillför faktskt inte så mycket.

powniac, eftersom du nyss varit avstängd kanske det vore en bättre idé att inte starta bråk i var och varannan tråd.

/Aliq

... Mer OT raderat.

Senast redigerat av Aliquantus (2013-12-17 00:25)

Robbas
Medlem

Registrerad: 2008-05-14

powniac har ett förslag på en ny regel att implementera nästa år. Förslaget lyder:

powniac skrev:

Varje medlem kan endast erövra titeln årets Pluggakutare en gång.

Själv är jag emot detta, jag ser inte varför personer inte skulle få erövra titeln flera gånger. Enbart medlemmar som förtjänar att vinna kommer att vinna, i och med att det är en allmän röstning. Det skulle då vara tråkigt för de personer som gjort ett bra jobb i ett helt år, att inte kunna vinna bara för att de jobbat bra tidigare år. Självklart är inte årets Pluggakutere värsta grejen, utan bara en kul grej. Jag ville dock bara framföra min åsikt om powniacs förslag, vad säger ni andra?

<3 eller </3?

Lajka Pluggakuten på Facebook!

Personlig hemsida finns här.

Student-t
Medlem

Registrerad: 2010-11-22

Jag hinner inte göra så många inlägg längre så jag har, precis som Robbas ovan, inte stenkoll vad som hänt under året. Dock verkar en person sticka ut som utmärkt moderator samt duktig och vettig hjälpare på forumet.

5 poäng: Aliquantus

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

jaspen 5p

Anya
Medlem

Registrerad: 2013-08-30

Jag har inte vart medlem så länge men vill ge :
5p Aliquantus du har jätte bra föklaringar men kanske kan byta ut din profilbild till en gladare min...
4p Dhlarah
3p Jaspen
2p bebl
1p Skaft ( eftersom du svara på mitt första inlägg...)
Vill passa på att säga hur bra pluggakuten och tack för alla de gångar som det hjälpt mig! Ser fram emot ett givande år, nästa år!

Aliquantus
F.d. moderator

Registrerad: 2007-06-03

Nu kanske jag glömde någon, men de första jag kom att tänka på var:

5p - SeriousSquid: Oerhört välskrivna inlägg, såväl om matematik som om mer allmäna frågor.
4p - Smaragdalena: Kanske varit lite mindre aktiv på sistone, men hjälpte enormt många i framförallt kemi. Har också hjälpt till med mer allmäna frågor om studier, om jag inte minns fel.
3p - Pistolero: Skriver alltid enormt bra inlägg i språkforumet! (Även om jag inte kan någon spanska så är det en behållning att läsa.)
Mina tre sista ettor delar jag mellan albiki, dioid och Anthim, så får Robbas avgöra om min röst borde ogiltigförklaras. wink albiki för hans stilistiska och snygga inlägg, dioid för att han förtjänar en stående poäng, och Anthim för att ha visat på stort kunnande inom humanioraämnen, där det kanske fanns en lucka att fylla.

Det finns förstås många fler att nämna, och alla på pluggakuten förtjänar ett stort tack för ett bra 2013. smile

Dlarah
Medlem

Registrerad: 2011-02-01

5p - SeriousSquid: Bidrar med välformulerade och genomtänkta inlägg i allsköns ämnen och tar sig verkligen tid till att formulera vettiga svar.

4p - Smaragdalena: Har varit grundbulten som hållet kemiforumet samman och den enda pluggakutare jag givit akt på som kan förklara i princip allt inom kemin på ett pedagogiskt sätt.

3p - Morfar B:  Skriver många och kvalitativa inlägg, speciellt i [HSM] forumet.

2p - albiki:  Skriver en hel del uppskattade inlägg på den mer avancerade delarna av matematikforumet.

1p - FabledIntegral:  Postar en uppsjö av kluringar som är mycket uppskattade och är en trevlig del av forumet.

Löser enbart uppgifter i forumet - ej via PM.

oggih
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Bra initiativ av Robbas. En (numera också fungerande) länk ligger som veckans fråga.

Är som alltid svårt att dela ut poäng rättvist, men här är något slags försök:

5 p till Smaragdalena som tillsammans med Dlarah drar ett väldigt tungt lass i kemiforumet. Förutom att skriva stora mängder pedagogiska inlägg är hon också duktig på att hjälpa modgruppen genom att rapportera in inlägg.

4 p till Pistolero för hens, som vanligt, väldigt kvalitativa inlägg i språkforumet.

3 p till Dlarah som i år har skrivit en himlans massa bra inlägg i kemiforumet.

2 p till Anthim för ett gäng riktigt bra inlägg i humanioraforumet den sista tiden.

1 p till SeriousSquid som förutom bra svar i mattetrådar bidrar lite varstans i forumet med intressanta inlägg.

Senast redigerat av oggih (2013-12-17 23:45)

Svarar inte på uppgiftsfrågor via PM.
Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
För högstadie-/gymnasieelever: sommarforskning och vetenskapstävlingar.

Annabellee
Medlem

Registrerad: 2013-01-09

Dlarah,
motorväg
firebird 
joculator

parabel
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

Aliquantus - 5p
SeriousSquid - 4p
Smaragdalena - 3p
NObbEs - 2p
Motorväg - 1p

Senast redigerat av Edon (2013-12-24 01:34)

nv/nv

högskoleprovet
Avstängd

Registrerad: 2013-12-01

Aliquantus - 5p
oggih - 4p
NObbEs - 3p
Dlarah - 2p
Smaragdalena - 1p

NObbEs och inte Noobes...

RUS

★ ▁ ▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █ The Pirate Bay █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ ▁ ★

powniac
Avstängd

Aliquantus vinner/vann :-) CONGRATZ

3TT4N

Sidfot