Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Problem med att öppna Joomla
- ina
- Medlem
- Registrerad: 2009-04-06
Problem med att öppna Joomla
Hej!
Har försökt installera och öppna Joomla. Har laddat ned filerna och extraherat dem till en mapp. Men när man sen ska öppna filerna frå mappen, så lyckas jag inte. Kommer inte förbi detta steg: http://docs.joomla.org/Use_Joomla!_on_y … mple_data. Får inte upp något när jag skriver det där localhost...
Vad kan vara fel?
Senast redigerat av ina (2012-09-24 11:04)
One who asks a question is a fool for five minutes; one who does not ask a question remains a fool forever.
- LapSiLap
- Medlem
- Registrerad: 2008-03-04
Re: Problem med att öppna Joomla
Kör du wamp? IIS? E den startad? Ser du bara en vit sida? Leta upp error loggen?
- ina
- Medlem
Hmm, vet varken vad wamp eller IIS är :p... Hur kollar man det?
Det kmr upp att sidan inte kan visas...
One who asks a question is a fool for five minutes; one who does not ask a question remains a fool forever.
- Peppe L-G
- Medlem
- Registrerad: 2011-07-21
Joomla använder sig av PHP, och PHP-kod exekveras på en server (med PHP installerat på). Har du tillgång till en sådan?
- ina
- Medlem
Jaha, nej det har jag inte... Det var ju typiskt, men tack!
Ni känner inte till något enkelt gratisprogram (hemsidor etc) som funkar för de flesta datorer?
Senast redigerat av ina (2012-10-02 14:18)
- Peppe L-G
- Medlem
- Registrerad: 2011-07-21
Det går annars att fixa ganska enkelt i Windows. Som LapSiLap nämnde finns det program som går under namnet WAMP som löser detta, till exempel WampServer (Googla). Finns säkert flera hemsidor som även förklarar hur man kommer igång med det.