Meddelande
Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Hej ! snälla hjälp mig!!!!
- mandarini
- Medlem
- Registrerad: 2007-04-11
Hej ! snälla hjälp mig!!!!
Hej!
jag undrar i vilken form koldioxid finns löst i blodet? sen undrar jag också hur många procent av de bakterier vi kommer i kontakt med som hindras av huden och slemhinnorna??
skulle va jätte snällt om ni vill hjälpa mig!
tack!!
Mvh
- tha_dreamer
- Medlem
- Registrerad: 2007-02-03
Re: Hej ! snälla hjälp mig!!!!
Hej och handlar inte detta om kemi?
De röda blodkropparna innehåller hemoglobin, som binder och transporterar syre och koldioxid. Koldioxiden kan också reagera kemiskt med vatten inuti de röda blodkropparna och transporteras som bikarbonat.
Där det finns en vilja, finns det en lösning.
- Mumin
- Medlem
- Registrerad: 2007-04-28
Re: Hej ! snälla hjälp mig!!!!
homogobin.
Svaret hittar du annars på sidan 100-105 i kap. som det var tänkt att du skulle läsa i läroboken din (medan jorden snurrar).