Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Årets Pluggakutare 2010

Sebelino
Medlem

Registrerad: 2009-12-20

Årets Pluggakutare 2010

Så lider ännu ett år mot sitt slut. Som exakt ett år minus en dag gammal här på Pluggakuten tänkte jag göra en liten omröstning.smile

Frågan är enkel: Vem anser du vara årets pluggakutare? Skriv en kort motivering också, och omslut gärna din röst med spoiler-taggar. Vem som helst får rösta på vilken pluggakutare man vill utom på en själv.

Vinnaren vinner inget annat än ära och möjligtvis ett kilo gratulations-PM som fyller vinnarens inbox till bredden och driver vinnaren till vansinne.big_smile

Tänkbara kandidater: Matias Ekstrand, syntetikern, oggih, Läkaren, visstvisst, LapSiLap, Jannemannen, Sebelino (Jag), sneagel, Square, Aliquantus, Gautso, Glafs, Ekologisk, micheliin, Gebba, tomast80, NicklasA, Mercurius, Poolpt, Xerxes, jaspen, albiki, bebl, Morfar B, Ballongen, lantzen, zuccini, dioid...

Själv tror jag jag röstar på

Spoiler (Klicka för att visa):

Square.

Motivering:
-Har gjort ungefär 4000 inlägg det här året. (Vet inte exakt, gissar bara.)
-Har besvarat trådar med ofattbar effektivitet, i ett fåtal fall samma minut som de har lagts upp om jag inte har fel.
-Är VIP-medlem. :^]

Ställning (ska försöka uppdatera ofta):

Square................10
albiki....................5
Matias Ekstrand...4
oggih....................3
Xerxes..................2
visstvisst..............1
Gebba..................1
dioid.....................1
Aliquantus............1

Senast redigerat av Sebelino (2010-12-31 03:36)

A scientist builds in order to learn; an engineer learns in order to build. -- Fred Brooks
Experimentiellt Chrome-tillägg för Pluggakuten för att rendera otaggade matteuttryck med MathJax.

Zee
Medlem

Registrerad: 2010-05-13

Re: Årets Pluggakutare 2010

Håller med, Square.

Måste instämma helt i motiveringen.

Har lagt till spoiler på din röst /Matias Ekstrand

Kaizen!

Square
F.d. moderator

Registrerad: 2009-06-23

Jag röstar på

Matias Ekstrand

Han är en av de få som kan ofantligt mycket om Biologi och Kemi och samtidigt är rätt så aktiv, vilket gör honom till en "viktig" person helt enkelt.

Pluggakutens chatt! (den är inte till för läxhjälp)

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Att Square har varit den största tillgången håller jag nog med om. Som moderator vill jag dock nominera oggih då han har underlättat mycket för oss moderatorer tack vare sina (väldigt) många rapporterade trådar och inlägg.

micheliin
VIP-medlem

Registrerad: 2009-09-28

Square. Motivering överflödig.

Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.

micheliin
VIP-medlem

Registrerad: 2009-09-28

När tar omröstningen slut? Nyår? Eller tills någon (vi vet nog vem) drar ifrån så pass mycket?

Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.

Sebelino
Medlem

Registrerad: 2009-12-20

micheliin skrev:

När tar omröstningen slut? Nyår?

Det är planen. Tolv dagar till godo, alltså. smile

Kom igen nu, rösta på mig! Det är ju orsaken till att jag skapade den här tråden... big_smile

A scientist builds in order to learn; an engineer learns in order to build. -- Fred Brooks
Experimentiellt Chrome-tillägg för Pluggakuten för att rendera otaggade matteuttryck med MathJax.

TimTom
Medlem

Registrerad: 2009-01-25

Det finns många goda kandidater, men din mitt röst tillfaller är:

Matias Ekstrand. Med motiveringen att han har ett engagemang inom Biologi och Kemi som är beundransvärt och är pedagogisk i sina förklaringar. Dessutom har han hjälp mig massor smile.

Senast redigerat av TimTom (2010-12-19 21:07)

Det jag skriver behöver nödvändigtvis inte stämma, men jag svarar aldrig fel med flit.

HighDef
Medlem

Registrerad: 2009-05-12

Square.

Matias Ekstrand
F.d. moderator

Registrerad: 2008-07-18

Sebelino skrev:

Kom igen nu, rösta på mig! Det är ju orsaken till att jag skapade den här tråden... big_smile

Haha, går inte riktigt som du vill? smile

Min röst kommer att gå till någon som håller till i kemi/biologi-forumen (det är där jag bor smile). Detta sorterar givetvis bort en stor del av användarna, och min röst skulle troligen se annorlunda ut om jag istället hade varit aktiv i matematik/fysik eller någon annan del av forumet.

Min röst går till:

oggih
Motivering: Stort engagemang, mycket aktiv och är inte rädd för att skriva längre inlägg med beräkningar för att visa hur något fungerar.

Valet stod mellan oggih och syntetikern, och oggih har varit aktiv längre av de två.

Lägger till spoilers på allas röster ovan så att nya läsare inte influeras allt för mycket av tidigare röster.

Legitimerad apotekare, molekylärbiolog, kemist.
Doktorand vid institutionen för medicin, Göteborgs universitet.
Naturvetenskap.org - Kemi, biologi, fysik och matematik.   Publikationer

logdib
Medlem

Registrerad: 2008-10-22

diod, för sina grymma kunskaper!

Gebba
Medlem

Registrerad: 2007-09-22

Matias Ekstrand: En speciell medlem som har svarat på enormt många kemi- och biologifrågor. Utan Matias Ekstrand tror jag det hade tagit flera veckor innan man hade fått något svar på sin biologi eller kemifråga.

Square: En väldigt aktiv medlem, som svarar på flera matematiska frågor väldigt snabbt och tydligt. När han väl svarar på en fråga så förklarar han på ett lättförståeligt sätt, vilket är jättebra!

Röst: I och med att det redan finns flera duktiga medlemmar som är aktiva i matematik avdelningen så får Matias Ekstrand min röst.

Nu verkar jag såga alla andra som hjälper till i kemi- och biologi forumet, men ni är också jätteduktiga!

Senast redigerat av Gebba (2010-12-20 17:08)

Jonto
Medlem

Registrerad: 2010-10-06

Jag röstar på gebba

Mattsson
Medlem

Registrerad: 2009-05-19

Square

oggih
F.d. moderator

Jag ger min röst till Aliquantus, som förutom att svara på många frågor också är en av de moderatorer som är mest aktiv med att moderera. Utan honom hade forumet varit avsevärt mycket rörigare. Även ett trevligt sätt och initiativ som detta gör honom till en lämplig kandidat.

Vill också påpeka att användare som Square, Sebelino, Sneagel, Syntetikern och Matias Ekstrand låg bra till.

Riktigt bra och roligt initiativ, Sebelino!

Svarar inte på uppgiftsfrågor via PM.
Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
För högstadie-/gymnasieelever: sommarforskning och vetenskapstävlingar.

Gautso
VIP-medlem

Registrerad: 2009-04-02

Flera att välja på. Främst Square, Aliquantus, albiki, dioid, Poolpt och Smutsmunnen (bedömningen är gjord på matematikforumen).

Square eftersom han har hjälpt så många. Fler än de flesta andra på forumet (han tar sig också tid att hjälpa de som läser lägre matematik, även sådan matte som folk som jag tycker är "tråkig").

albiki och dioid för att jag tycker att dessa gör upp någon slags "elit" i matematik på forumet. Med dessa kunskaper gör de att pluggakuten kan hjälpa mer eller mindre alla studerande i matematik, vilken nivå man än ligger på.

Aliquantus, Poolpt och Smutsmunnen främst på grund av att de gör forumdelen "matematiska kluringar" till en roligare plats att vara på och för att de i detta forum postar problem som visar andra sidor av matte.

Men jag kan tyvärr bara välja en och mitt val blir albiki!

Nörden
Medlem

Registrerad: 2009-02-23

Min röst faller på albiki på grund av hans utomordentliga sätt att förklara matematik.

clumy
Medlem

Registrerad: 2009-03-15

Square !!

Student-t
Medlem

Registrerad: 2010-11-22

På grund av en oerhörd bred kunskap, är årets Pluggakutare...

Albiki!!

jaspen
Medlem

Registrerad: 2007-02-19

Varför gömma denna omröstning i en tråd?

Gör det till veckans fråga så att alla kan se vad som är på gång!

Min röst går till

xerxes

sneagel
F.d. moderator

Skulle vara kul om alla kunde ge en motivering till sin röst smile

Aliquantus
F.d. moderator

Registrerad: 2007-06-03

jaspen skrev:

Gör det till veckans fråga så att alla kan se vad som är på gång!

Låter den nog ligga här, annars skulle man behöva ha nomineringar och sedan omröstning, och då kan man ju lika gärna rösta direkt.

Poolpt
Medlem

Registrerad: 2007-09-27

"En bild säger mer än tusen ord" lyder ett fint gammalt ordspråk.
Därför: Xerxes

If people do not believe that mathematics is simple, it is only because they do not realize how complicated life is.

Aliquantus
F.d. moderator

Min röst faller på visstvisst för hans otroligt goda bemötande mot alla användare och dessutom för hans intressanta (och lärorika) utläggningar i språkfrågor.

Många andra låg nära till hands också!

Aliquantus
F.d. moderator

Lade upp en länk till denna tråden på "Veckans fråga".

Sidfot