Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Lite mer om er själva!
- originaleaz
- Avstängd
- Registrerad: 2012-03-25
Re: Lite mer om er själva!
1. 15
2. Går sista månaden i grundskolan just nu, planerar att läsa det naturvetenskapliga programmet.
3. Jag gillar musik som har budskap, alltså mycket musik av exempelvis Eminem, men också klassisk musik av Vivaldi, Bach, Mozart, Beethoven och Stravinski. Jag lyssnar även på Rammstein.
4. Stockholm.
5. Jag gillar astronomi, politik, matematik och fysik.
En moderator kan gärna bannlysa kontot på livstid
/OriginalEaz
- Jannemannen
- Medlem
- Registrerad: 2009-06-09
1. 23 år i Juni.
2. Färdigutbildad Systemvetare i Juni.
3. Allt med en bra beat som får blodet att pumpa och inte faller under kategorin Schlager, Hip-Hopp och Rap.
4. Lund <3
5. Gillar att programmera och spela datorspel, jag är en typisk nörd med andra ord. På senare tid har jag dock blivit lite mindre nördig och nästan skaffat mig ett liv Jag gillar att kolla på film och bio is the shit.
Fråga mig om: C#, Java, VB.NET
- parabel
- Medlem
- Registrerad: 2011-11-08
1. 15 år i Oktober. Född år 1997.
2. Spelar basket och fotboll. Tänker satsa på naturvetenskapligalinjen efter det skulle jag vilja arbeta som pilot eller brandman.
3. Har blandad musiksmak. Lyssnar mestadels på Hip-Hop.
4. Staden jag bor i är Uddevalla, som inte är så igenkänd.
5. Umgås med vänner, spela piano, se på dokumentärer då dokumentärer om livet under havsytan är ett stort plus.
6. Favoritämne i skolan : Jag älskar nästan alla ämnen i skolan. Men det ämne jag mest gillar är nog fysik.
nv/nv
- shiquitos
- Medlem
- Registrerad: 2012-03-13
1. Nyligen 16
2. 23 dagar kvar av nian, blir antaglien NV i höst. Efter det vet jag inte vart jag ska ta vägen.
3. Väldigt blandat.
4. Göteborg
5. Baka, spela piano, skriva, sticka, shoppa, fotboll i alla former och datorn är mitt liv.
6. Tycker det är sjukt kul med alla praktiska ämnena, men har på senare tid hittat ett intresse för NO och då speciellt kemi. Har också alltid gillat matte.
- Marisen
- Medlem
- Registrerad: 2011-11-05
1) Är 15 år, fyller 16 den 30 december
2) Går i nian och ska välja natur i gymnasiet
3) Älskar POP, blues, jazz och klassisk musik
4) Bor i underbara MALMÖ
5) Vara med vänner, spela piano, vara med.kusiner och familjen och gå till kyrkan
OBS glömda säga ATT JAG tycker även om ATT vara här på pluggakuten såklart
- Kimpan96
- Medlem
- Registrerad: 2012-03-11
1. Ålder?
Jag är 16 år gammal.
2.Sysselsättning?
Jag går i nian just nu men börjar på det naturvetenskapliga programmet nästa år.
3. Musiksmak?
Jag lyssnar på blandad musik.
4. Stad?
Jag bor i Sandviken.
5. Fritidsintressen?
Jag gillar att spela fotboll och umgås med vänner.
Börjar på det naturvetenskapliga året efter sommarlovet

- Darxon
- Medlem
- Registrerad: 2012-04-16
1. 16 år gammal.
2. Studerar just nu i Naturvetarprogrammet i "Österänggymnasiet" i Kristianstad (dock bara första året...), men jag har ändå ett stort initiativ att fortsätta vidare i universitet, och bli det jag vill bli. Just nu har jag bara tanken att fortsätta vidare i Blekinges Tekniska Högskola, och bli en "välkänd" spelutvecklare.
3. Ganska så blandat egentligen, lite beroende på sammanhang. I bilen så är det mest s.k. populärmusik men det går ju inte precis att finlyssna där med allt ljud runtomkring. Men man kan säga att dom musikgenrer jag är mest "intresserad" av är pop-musik och husmusik.
4. Just nu med min familj i Kristianstad, men vill gärna flytta ut till Helsingborg i framtiden.
5. När jag inte går i skolan, så ägnas en hel del av tiden till datorn här hemma men jag umgås såklart med familjen och vänner också. Annars så är jag i badhuset och simmar med mina tävlingssimmare (jag tävlar dock inte själv längre på grund av att jag har brist med tid till hemstudier och läxor från skolan...), och har det väldigt kul! Eller så tar jag på mig ett par dojor och joggar en runda i "skogen", ungefär 6 kilometer varje gång. I min ålder så är det ju så för alla att skolan, läxor och hemstudier är det viktigaste vid den tidsperioden, det är vad som är viktigast för mig just nu och vad jag håller på med mest.
1337
- Athymy
- Medlem
- Registrerad: 2011-07-22
1. Ålder?
17 år.
2.Sysselsättning?
Ska börja tvåan efter sommaren
3. Musiksmak?
Rock,rap,house och techo
4. Stad?
Linköping just nu men flyttar till USA om runt 2-3veckor!
5. Fritidsintressen?
Hänga med kompisar och simma.
When in doubt, use a creative substitution.
- matematikern92
- Medlem
- Registrerad: 2012-04-17
1. Ålder?
20 år fyllda.
2.Sysselsättning?
Precis avslutat ett basår på distans. Gymnasiebetyg från byggprogrammet och kommer att läsa till Maskiningenjör i höst.
3. Musiksmak?
Mycket "just nu" samt techno, Avicii osv. Sånt man går igång på.
4. Stad?
Skövde
5. Fritidsintressen?
Spela innebandy, leva studentliv och umgås med nära och kära.
- beckabäst
- Medlem
- Registrerad: 2011-11-12
Ålder:
Sweet sixteen
Sysselersättning:
Börjar första året på gymnasiet om ett par veckor. Längtar som sjutton! Det blir IB på Katedralskolan i Uppsala. Jag vill ha något lite svårare så då passar Det utmärkt! Dessutom älskar jag språk och vill gärna plugga utomlands i framtiden. Två flugor i en smäll helt enkelt. Jag får fördjupa mig i de ämnen som intresserar mig.
Musiksmak:
Svensk musik. Det är ingen genre men ändå. Jag lyssnar på mycket soul och Indiemusik Artister som ofta spelas i mina öron är Erik Hassle, Kent, Bon Iver, The Ark och Melissa Horn.
Stad:
Uppsala. Eller wanna be-Stockholm staden. Kalla det vad ni vill. Jag hyser ändå inga större känslig för staden.
Fritidsintressen:
Jag älskar att baka. Och läsa böcker. Men de måste ha minst 500 sidor annars är de allt som oftast inte Beach. Bästa boken? Den amerikanska flickan av Monica Fagerholm. Sedan gillar håg att skriva lite destruktiva saker. Mja. Och vad folk än tycker om det så älskar jag att plugga!
Favoritämne i skolan:
Svårt. Men jag älskar språk. Dvs. svenska, franska och engelska. Just Det, biologi! I'm all crazy about it! Biologi äger. Punkt.
Senast redigerat av beckabäst (2012-07-30 16:09)
International Baccalaureate (IB), åk 2.
HL: Engelska, svenska, historia och filosofi.
SL: Franska, biologi och matte.
- SkogsmullN
- Medlem
- Registrerad: 2012-07-23
1. Ålder - 17
2. Sysselsättning - ska precis börja andra året på rymdgymnasiet i Kiruna
3. Musiksmak - föredrar grunge och metal i alla dess former, men även indie-pop och rock funkar lika bra!
4. Stad - Örebro på lov och Kiruna under terminerna
5. Favoritintressen - älskar att både hålla på med musik och träna, men inte blivit så mycket av det sen jag flyttade. Festar även en hel del, umgås med kompisar och fikar. Det som jag ägnar mest tid åt på vinterhalvåret, förutom fester och plugg är nog fotografering av norrsken! Helt såld.
- H3rta
- Medlem
- Registrerad: 2012-09-03
Kan svara på några frågor...
1:13
2:Går bara i grundskolan, men vill nog bli typ författare på fritiden och annars kanske glasblåsare på heltid, kommer nog sälja det där också...
3:Blandad, t.ex Filips rapplåtar (är inte så mycket för rapp annars) och pop...
4:...
5:Dansar
- powniac
- Avstängd
- Registrerad: 2012-07-27
Ålder 16, -97.
Sysselsättning börjat ettan nu, natur.
Musiksmak hip hop och lite blandat.
Stad Stockholm
Fritidsintressen hänga med kompisar, film/serier, bollspel,schack
dröm att gå juristlinjen och bli advokat!
Senast redigerat av powniac (2013-08-09 22:41)
jag vill bara säga, att när min stund är kommen vill jag begravas med ansiktet neråt så att alla som inte gillar mig kan kyssa mig i arslet.
3TT4N
- Faris
- Medlem
- Registrerad: 2013-02-05
Ålder: 16
Sysselsättning: Nu till hösten blir det Ekonomi för min del.
Musiksmak: Lite allt möjligt.
Stad: Göteborg
Fritidsintressen: Jag styrketränar extremt mycket, gillar och teckna, gå ut med vänner.
Framtidsplaner: Troligen handelshögskolan, senare plugga vidare. Exakt vad jag vill bli vet inte jag.
"Folk lyckas förväxla nyheter med vad de läser i tidningarna." A. J. Liebling (1904-1963)
Diskuterar gärna juridik/filosofi/nationalekonomi Mål: Jur.kand
- luxury
- Medlem
- Registrerad: 2012-10-06
Ålder: 16, snart 17 i september.
Sysselsättning: Pluggar NS på gymnasiet, ska börja andra året om en vecka.
Musiksmak: Det mesta.
Stad: Nånstans under Stockholm.
Fritidsintressen: Kolla på fotboll, skriva, läsa, va med vänner. Allt möjligt.
- Koskow
- Avstängd
- Registrerad: 2012-10-30
Ålder: 15 år (1998)
Sysselsättning: ska börja i nian, längtar!
Musiksmak: gillar allt men föredrar hip hop
Stad: ståkulm
Fritidsintressen: njuta av livet och slösa pengar på kläder jag är en tjej om ni trodde något annat...
We cannot be sure of having something to live for unless we are willing to die for it...
Its a revolution and we are going to take it...
I dont care if i fall as long as someone else picks up my gun and keeps on shooting
- Naturarbarn
- Medlem
- Registrerad: 2013-11-15
17-årig Uddevallabo som går andra året på natur. Planen är att dra till Uppsala o bli veterinär efter studenten. Gillar musik i form av metal och rock men även lite annat smått och gott. Annars gillar jag att rida häst och vara med kompisar.
/Med vänlig hälsning glad naturar-trea
- Porchmunky
- Medlem
- Registrerad: 2013-10-30
Ålder: 23
Sysselsättning: Pluggar 3dje året på Civil-IT (KTH)
Musiksmak: Trance, House, Psykedelisk musik..
Stad: Stockholm
Fritidsintressen: Diamond 1, mycket programmering och gym
Framtidsplaner: Tycker det är trevligt med säkerhet och hacking, så planerar på att jobba med diverse penetrationstester!
A day without sunshine is like, you know, night.
- högskoleprovet
- Avstängd
- Registrerad: 2013-12-01
Ålder: 17
Sysselsättning: Gymnasiet som gäller.
Musiksmak: Trance, House.
Stad: Stockholm
Fritidsintressen: Data [hacker] + math = livet
Framtidsplaner: Försöka leva livet, förmodligen Civil-IT (KTH)
Senast redigerat av högskoleprovet (2013-12-01 19:25)
☩ RUS ☩
★ ▁ ▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █ The Pirate Bay █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ ▁ ★
- crystal
- Medlem
- Registrerad: 2013-11-09
Jag är 14 år och går i nian.
Jag vill bli läkare eller tandläkare, haha vet inte helt än men är säker på att jag kommer att välja natur.
ÄLSKAR sångaren som kallar sig "The Weeknd". Han är bäst. Sorgsna låtar som går att lyssna på överallt. Lyssnar även på Justin Timberlake, Jhene Aiko mfl
Bor i Malmö
Jag pluggar mycket, umgås med familjen, tränar taekwondo, sover och älskar att resa (dock gör jag ej det alls ofta)
mvh
- Joad98
- Medlem
- Registrerad: 2013-11-25
Ålder: 16
Sysselsättning: Första året natur.
Musiksmak: Mest house, favoritartist är Hardwell.
Stad: Göteborg
Fritidsintressen: Fotboll, plugga, fifa, umgås med folk.
Framtidsplaner: Fortsatta studier inom naturvetenskap.
Senast redigerat av Joad98 (2015-01-20 12:15)
Trean på Natur/Natur
- Ingemar
- Medlem
- Registrerad: 2013-11-14
1. Ålder?
Jag är född 1965 så åldern varierar från år till år.
2. Sysselsättning?
Jag har arbetat som lärare sedan 90-talet. För närvarande är jag lärare i mellanstadiet, men eftersom jag aldrig får en fast lärartjänst har det pendlat från gymnasiet till lågstadiet under olika perioder.
3. Musiksmak?
Är det viktigt? Jag har svårt för country and western och dansband, annars går det mesta att lyssna på.
4. Stad?
Jag bor på Tjörn och jobbar just nu, 2013/14, på Bokenäs skola i Uddevalla där jag undervisar en år 5 och en år 6 klass.
5. Fritidsintressen?
jag har ett stort intresse för IT i olika former. I dagsläget har jag ett livsprojekt för gratis skolböcker online:
http://www.grundskoleboken.se
Liksom en blogg om hur det är att försöka använda IT i skolan när man inte får gehör från skolledningen:
http://sv.itklassrummet.wordpress.com/
jag har ett pågående projekt för att kunna skapa- och göra prov i grundskolan online. Jag hoppas det blir klart under jullovet:
http://grundskoleprovet.se/
Och dessutom, som den svensklärare jag är, tycker jag både om att läsa och att skriva:
http://kapitel1.se/bibliotek/ingemar-wiklund
Påbörjad facklitteratur:
http://sv.wikibooks.org/wiki/Programmer … C3%B6rjare
http://sv.wikibooks.org/wiki/Programmer … t_med_ruby
http://sv.wikibooks.org/wiki/Kul_med_javascript
http://sv.wikibooks.org/wiki/PHP
Varför hänger jag på pluggakuten?
Jag har skummat förbi siten många gånger och antagit att den främst var ett forum för de med hjälpbehov i matematik. Senaste tiden har jag fördjupat mig litet mer och såg att det var en hel del frågor inom humaniora också, frågor som sällan eller aldrig fick något vettigt svar. Eftersom det är roligt, tycker jag, att hjälpa elever som faktiskt vill lära sig något beslutade jag mig för att i alla fall försöka hjälpa till ibland när jag kan. Mattefrågorna lämnar jag dock med varm hand till de som tycker att matematik är kul ...
Fråga om: GE, HI, RE, SH, SV, TK, SL eller IT i grundskolan
Titta mer: http://www.grundskoleboken.se/
Jag besvarar även frågor kring betyg, åtgärdsprogram och rättigheter/skyldigheter i grundskolan
- SVERIGEDemokraterna
- Avstängd
- Registrerad: 2014-01-11
jag är en självisk liten pöjk på 17 bast, pengar är livet. Ska nog jobba hos farsan när jag blir 18. Telenor + SD =<3
- Skaft
- Moderator
- Registrerad: 2009-01-02
Vet inte hur jag lyckats missa den här tråden i 5 år... Eller jo det vet jag, jag vistas ju nästan enbart i Gymnasiematteforumet
1. Ålder?
Jag är 89:a, och kan därmed kalla mig 24-åring ett litet tag till.
2. Sysselsättning?
Pysslar på heltid med projektet Mathleaks, vilket innebär att jag räknar och förklarar gymnasiematte dagarna i ända . Undervisar även gymnasiefysik på en introkurs för läkare, men det tar slut nu i dessa veckor för att jag ska kunna lägga även övertiden på mattelösningskonstruering.
3. Musiksmak?
Bra musik. Jag har förstått att jag är ganska unik på det sättet, de flesta verkar liksom gilla blandningar av bra och dålig musik. Men jag föredrar alltså uteslutande bra musik. Sån är jag.
4. Stad?
Stockholm, och det svaret har varit detsamma under alla mina år utom två tidiga då jag bodde i Egypten. Går nu med en dragning till att bosätta mig utomlands åtminstone för ett tag, men det får vänta.
5. Fritidsintressen?
Har pysslat en del med jonglering genom åren, men det är inte så mycket längre. Ibland plockar jag dock upp bollar och käglor och slänger antingen på mig själv eller på vänner med liknande förkärlek för projektilmanipulation. Annars försöker jag utvecklas inom matte/fysik (man lär så länge man lever, konceptet "färdigpluggad" har jag aldrig begripit), utvidga min whiskeyhylla, hänga med min katt och mina vänner (helst samtidigt), lyssna på och ibland delta i diskussioner kring vetenskap/religion/skepticism/filosofi.
We don't have bodies, we are bodies.
- Kankan
- Avstängd
- Registrerad: 2014-01-13
Najs tråd!
Ålder?
16 bast (97).
sysselsättning?
hm, gymnasiet + HP.
jag kör kvalité den här gången, sparar min kvantitet åt någon SO uppsats hehe
Musiksmak?