Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Lite mer om er själva!

Joontee
Medlem

Registrerad: 2010-12-15

Re: Lite mer om er själva!

Ålder: Fyller 16 i år.

Sysselsättning: Går i 9:an musikprofil, tänker läsa natur-natur på gymnasiet.

Musiksmak: Blandat, rock är favoriten.

Stad: Nyköping

Fritidsintressen: Windsurfar, kör snowboard, spelar gitarr, studerar mm.

smile

Natur åk.3 - tidigare utbytesstudent i USA.

Somebodyy
Medlem

Registrerad: 2010-09-25

Ålder: 15 (född 1995)
Sysselsättning: Går i nian och tänker läsa samhälle-beteendevetenskap eller bara samhälle på gymnasiet.
Musiksmak: Väldigt blandat, men mest pop smile
Stad: Helsingborg
Fritidsintressen: Ridning, spela blockflöjt, läsa, titta på TV, surfa på internet, va med kompisar, lyssna på musik (lyssnar på musik typ hela tiden: Till skolan, i skolan, från skolan, i stort sett tills jag går och lägger mig xD) m.m.
Övrigt: Är TOTALT beroende av smileysar och hjärtan big_smile <3

Oj, det verkar inte vara många helsingborgare här wink Har inte sett en enda som har skrivit i den här tråden x)

Senast redigerat av Somebodyy (2011-03-08 11:36)

Fighting for peace is like fucking for virginity

Colony
Medlem

Registrerad: 2007-08-23

Har varit medlem här i över 3 år, så det är nog dags för mig att träda fram ur mörkret smile

Ålder: 21 år

Sysselsättning: Läser andra året på kandidatprogrammeti kemi vid Uppsala universitet och kommer troligtvis att fortsätta på masterprogrammet. Efter det tänker jag nog doktorera inom fysikalisk kemi (är väldigt fascinerad av solceller och batterier).

Musiksmak: Mestadels metal/hårdrock.

Stad: Bor i uppsala, men kommer ursprungligen från Västerås.

]Fritidsintressen: Läsa böcker, vara med kompisar + lite annat.

Ingenting är bättre än evig lycka.
En korv med bröd är bättre än ingenting.
Alltså är en korv med bröd bättre än evig lycka.

empty
Medlem

Registrerad: 2011-02-09

Ålder: 15. Fyller 16 om bara någon vecka. big_smile
Sysselsättning: Går i nian och tänker läsa Ekonomiprogramet -> Eget företag. Är väldigt intresserad av aktier, fonder och liknande. Något jobb på Wallstreet vore ju inte fel!
Musiksmak: Lyssnar på allt möjligt. Favoriten just nu är väll Take That - The flood eller Writtin in the stars - Tinie Tempah! big_smile
Stad: Stockholm
Fritidsintressen: Spela dator, playstation 3, xbox 360, spela gitarr, lyssna på musik, vara med kompisar, kolla på film och mycket mer!

I'm in that bulletproof Maybach nigga.

storken
Medlem

Registrerad: 2011-04-04

Tja, jag är 17 år och älskar att hålla på med mina hemsidor som (spam borttaget). Jag är ganska nöjd den sidan fast absolut inte lika nöjd som jag är med (spam borttaget). Som ni märker är jag en riktig datornörd smile Och jag är stolt över det.

Jag har även ett sjukt stort intresse av jakt. Speciellt jaktknivar är en stor hobby. Jakt är fantastiskt roligt och att jaga med stora jaktknivar kan ses som ett försök att vara matcho. Men jag ser en bra jaktkniv på samma sätt som folk tittar på en snygg bil smile

Disackariden
Medlem

Registrerad: 2011-02-22

Ålder: 19 år om bara några få dagar ^^

Sysselsättning: Går naturvetenskapsprogrammet med miljöinriktning, tredje året. Sedan funderar jag på att bli något inom biologi/miljö eller liknande, har tidigare alltid velat bli vetrinär eller djursjuksköterska, tyvärr pga min allergi kommer jag inte klara av det...

Musiksmak: INTE SÅNDÄR MUSIK DÄR DOM SKRIKER IHJÄL SIG. Annars kan jag leva med det mesta smile

Stad: Någon random stad i nårrland ni ändå inte hört talas om som kallas skell-hell wink

Fritidsintressen: Gillar att gå ut och leka med min fina blandras hund <3. Sedan även umgås med kompisar och pojkvän.
Något som jag även gör väldigt mycket är att plugga..

Robbas
Medlem

Registrerad: 2008-05-14

1. 23 (född -88)
2. Studerar, sista året på KTH
3. i princip allt.. just nu ganska mkt dubstep, och överlag mkt hiphop/rap
4. solna <3
5. spelar basket och är allmän slacker!

Lajka Pluggakuten på Facebook!

Personlig hemsida finns här.

Boypure
Medlem

Registrerad: 2011-03-05

1. Ålder - 14 år, född 1997
2. Sysselsättning - studerar hela dagen lång, vilket inte ger något bra resultat i betygen heller <.<
3. Musiksmak - Vet inte, lyssnar inte på musik, har ej tid.
4. Stad - stockholm
5. Fritidsintressen - har inga fritidsintressen då jag inte har tid för något alls, kanske.. skriva prov åt mig själv och göra de, och lägga ett A som resultat, ganska roligt, men jävligt dåligt mår man av det när man vet att de inte är sant <.<. Spelar annars datorspel när jag har tid, men sällan big_smile

Senast redigerat av boypure (2011-10-06 10:07)

It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer.

linuszero
Medlem

Registrerad: 2011-05-25

1. Ålder? 16 år
2. Sysselsättning?Pluggar 1:a året på teknikprogrammet på ABB industrigymnsium i Västerås
Vill plugga teknisk fysik/matematik när jag gått ut gymnasiet då jag finner dessa ämnen roligast smile
Annars kanske datateknik som också verkar intressant smile
3. Musiksmak? Allt möjligt
4. Stad?Västerås &Örebro har skilda föräldrar men är mest i Västerås, då jag går gymnasiet där
5. Fritidsintressen?Vara med vänner, spela datorspel & läsa smile

Senast redigerat av linuszero (2011-10-08 07:24)

dong-yi2
Medlem

Registrerad: 2011-11-07

1. Ålder - 14 år
2. Sysselsättning - studerar hela dagen lång,vill bli civilingenjörsmile
3. Musiksmak - lyssnar på allt möjligt
4. Stad - stockholm
5. Fritidsintressen - går i karate skola,vara med vänner & läsa böcker:)

Keep talking shit, you're making me famous! <3

Eukaryoten
Medlem

Registrerad: 2011-06-06

Jag är 15 ( Går i nian ;D) och jag bor i Stockholm. Jag är en person som för det mesta studerar och softar

Musik är inte min grej och jag har ingen klar favorit så i stort sätt lyssnar jag inte på något speciellt. Men jag brukar spela väldigt mycket piano ändå big_smile

Jag älskar att simma, spela datorspel, läsa illustrerad vetenskap och ha kul!

Senast redigerat av Eukaryoten (2011-11-09 13:09)

jagvillha-A
Medlem

Registrerad: 2011-11-28

1.14 år
2.kämpar på genom 8:an
3.jag lyssnar på lite allt möjligt
4.östersund
5.jag spelar tv-spel , är med kompisar , och jag läser lite då och då

0414
Medlem

Registrerad: 2011-10-16

1. Ålder?
23.

2. Sysselsättning?
Läser egentligen sjökaptensprogrammet på CTH. Har dock tagit och bromsat upp studierna rejält där i förmån för ett nv-basår på GU. Ämnar att fullfölja SK-utbildningen efter nv-basåret och vad som händer sen får vi se då.

3. Musiksmak?
Det är lite fram och tillbaka med musiken, men det är (liksom tidigare skribent med samma ålder) väldigt mycket hiphop/rap/reggae. Framförallt svensk sådan, t.ex. Roffe Ruff, Bubba Flexx, Daltone, Hofmästarn, Ison, Sabo, Fille, SödraSidan m.fl.

4. Stad?
Göteborg. Hisingen.

5. Fritidsintressen?
Är inbiten scout men har med åren fått dra ner på scoutandet p.g.a. att studierna har tagit allt större del i mitt liv och framförallt tid.

6. Längtar efter just nu?
Få ha semester och dra iväg på en fjällvandring, Sarek är nästa delmål.

Senast redigerat av 0414 (2011-12-07 05:18)

parabel
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

1. 14år.

2. Går i 8 an. Intresserad av fysik, kemi, biologi samt engelska. Brukar umgås med vänner också på fritiden. Jag satsar på att bli pilot. Velat bli det rätt så länge nu, och kämpar för det. Hoppas drömmen blir en verklighet.
Jag är MYCKET intresserad av fysik, mitt favoritämne. Vet inte om du bryr dig så värst mycket, men ändå...

3. Har en blandad musiksmak. Jag gillar rapp, Hip-Hop, RnB, lugna låtar och en aning rock kanske, lugna rock låtar.

4. Bor i Uddevalla. Staden är inte så stor. Men det är ganska lugnt i Uddevalla.

5. Hmm.... Spela basket och bara chilla, ta det lugnt.

Senast redigerat av Edon (2011-12-23 18:19)

nv/nv

parabel
Medlem

1. Jag är 14år, fyller år den 9:onde oktober.
2. Jag går i 8:an, studerar alltså i grundskola. Jag storsatsar på att bli pilot. På fritiden brukar jag vara med vänner, plugga och vara DJ på discon.
3. Har en blandad musik smak. Lyssnar mycket på RnB, Dubbstep och Hip-Hop.
4. Jag bor i Uddevalla, en trevlig liten stad.
5. Mina fritidsintressen är b.l.a. att spela basket, men eftersom jag tycker fysik är väldigt intressant så brukar jag läsa om fysik på internet (astronomi).

nv/nv

swerasnym
Medlem

Registrerad: 2011-12-26

1. Ålder?
19 år gammal

2. Sysselsättning?
Läser Civilingenjörsprogramet i teknisk fysik vid Umeå universitet.

3. Musiksmak?
Allt möjligt.

4. Stad?
Umeå... sedan 19 år tillbaka.

5. Fritidsintressen?
Har varit scout sedan 8 års ålder, schack och Taekwondo. Gillar Matematik, Fysik och Programmering som ämnen, så de upptar också en stor del av min fritid. (Löser t.ex. problem på LaTeX ekvation med jämna mellanrum.)

Senast redigerat av swerasnym (2012-01-07 10:10)

(medelvärdes satsen) LaTeX ekvation
  LaTeX ekvation
LaTeX ekvation

Sebelino
Medlem

Registrerad: 2009-12-20

Edon skrev:

1. 14år.

2. Går i 8 an. Intresserad av fysik, kemi, biologi samt engelska. Brukar umgås med vänner också på fritiden. Jag satsar på att bli pilot. Velat bli det rätt så länge nu, och kämpar för det. Hoppas drömmen blir en verklighet.
Jag är MYCKET intresserad av fysik, mitt favoritämne. Vet inte om du bryr dig så värst mycket, men ändå...

3. Har en blandad musiksmak. Jag gillar rapp, Hip-Hop, RnB, lugna låtar och en aning rock kanske, lugna rock låtar.

4. Bor i Uddevalla. Staden är inte så stor. Men det är ganska lugnt i Uddevalla.

Edon skrev:

2. Jag går i 8:an, studerar alltså i grundskola. Jag storsatsar på att bli pilot. På fritiden brukar jag vara med vänner, plugga och vara DJ på discon.
5. Mina fritidsintressen är b.l.a. att spela basket, men eftersom jag tycker fysik är väldigt intressant så brukar jag läsa om fysik på internet (astronomi).

Du gör mer än ett inlägg i rad i de flesta trådar och presentationstråden är visst inget undantag, haha. tongue

A scientist builds in order to learn; an engineer learns in order to build. -- Fred Brooks
Experimentiellt Chrome-tillägg för Pluggakuten för att rendera otaggade matteuttryck med MathJax.

google99
Avstängd

Registrerad: 2011-12-26

Hejsan Svejsan på er, smile

Ålder: 15 år, ( 1996)

Bor i stockholm,

Jag gillar den här hemsidan = Pluggakuten, för den hjälper Och när man behöver hjälp Så Är den bra till hjälp!!!!

Jag gillar att  plugga .... Jag går i Nian ...... Min ända dröm är att Klara mig den här terminen, Och gå in i NV-programmet, då skulle jag gråta AV GLÄDJE!

Unit_64
Medlem

Registrerad: 2011-09-30

1. Har nyligen fyllt 15 år, fyller år sista dagen på året.
2. Går i grundskolan, nämligen i nian.
3. Jag gillar lite hip hop, lite rock, i stort sett allt möjligt. Men nuförtiden ägnar jag mig inte så mycket åt med att lyssna på musik.
4. Bor i staden Falkenberg, lite osäker om man borde kalla det en stad. Det känns som om jag bor i en ödelagd ort.
5.  Är väldigt intresserad av fysik, biologi och kemi, jag gillar alla delar i fysik men speciellt Astronomi. Jag är också fascinerad av både biologi och kemi. Men jag fördjupar mig mer på fysik på fritiden. Jag har alldeles nyligen blivit intresserad av filosofi. Jag brukar då och då läsa fantasy och sci fi böcker. Favoriterna är väl sagan om ringen och ender's ( vet inte om ni har hört talas om ender's, men det är en oscar nominerad sci fi bok tror jag, jag skulle gladeligen rekommendera den). Brukar kolla på dokumentärer om Astronomi, den första Star Wars trilogin, indiana jones filmerna och Star trek serierna (håller nu på med star trek the next generation).  Har gått i både basket och fotboll, så de är väl fritidsaktiviteterna. Brukar spela Yu-Gi-Oh online, bara så ni vet så är det inte ett barnspel, det har nuförtiden blivit mycket mer komplicerat än det. Men annars är det att ta det lugnt och njuta av livet smile

Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does the work // Mark Twain

Somebodyy
Medlem

Registrerad: 2010-09-25

Upptäckte att jag har förändrats rätt mycket på ett år, så tänkte uppdatera lite smile Eller jag kanske inte har ändrats så mycket egentligen, men det känns så smile
Ålder: 16 (född 6 December 1995)
Sysselsättning: Går första året i gymnasiet och stormtrivs! Går Samhällslinje, men kanske tänker byta till humanist eftersom det verkar roligare.
Musiksmak: Väldigt blandat, kan lyssna på det mesta. "Popp opp i topp" och "Party in the U.S.A." är exempel på låtar som jag gillar, så ni ser att min musiksmak är väldigt bred! smile
Stad: Helsingborg
Fritidsintressen: Just nu fokuserar jag bara på skolan, så inga extra-aktiviteter.
Övrigt: Jag spelar fortfarande blockflöjt, och har precis börjat spela Tin Whistle smile
Annars finns det nog inte så mycket mer att berätta om mig, tack och hej wink <3

Fighting for peace is like fucking for virginity

foryou2
Medlem

Registrerad: 2012-02-21

18år gammal läser samhällsvetenskapliga programmet pågymnasiet. Bor strax utanför Malmö. Hänger med vänner, festar och lyssnar på det mesta i musikväg. Mycket elektroniskt dock.

parabel
Medlem

Sebelino skrev:

Edon skrev:

1. 14år.

Edon skrev:

Du gör mer än ett inlägg i rad i de flesta trådar och presentationstråden är visst inget undantag, haha. tongue

hahha smile

nv/nv

FA01
Medlem

Registrerad: 2012-04-06

Är ny här..

1. Ålder?
Fyllt 16 år den 29 februari wooohoo

2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
Går sista terminen i nian. Min plan är väl att komma in Na  i Internationella Engelska Gymnasiet Södermalm(Iegs). Min stora dröm är att bli läkare men det är en lång väg dit och det gäller bara att kämpa på.

3. Musiksmak?
Har väl inte direkt någon favorit genre men lyssnar på allt utom hårdrock och klassikt musik.

4. Stad?
Bor i Sollentuna.

5. Fritidsintressen?
Titta på Tv serier, umgås med vänner.

Senast redigerat av FA01 (2012-05-21 16:26)

Bluerabbits
Avstängd

Registrerad: 2009-01-28

1. Ålder?
19 år, fyller år den 18 december.

2. Sysselsättning?
Går sista terminen på Samhällsprogrammet inriktning samhällskunskap. Planen är att läsa till jurist eller ekonom efter studenten.

3. Musiksmak?
Lyssnar på pop, lite rap, hiphop, house, trance, rock, poprock, indierock, punk men inte hårdrock och heavy metal.

4. Stad?
Jag bor i Stockholm.

5. Fritidsintressen?
Rita, umgås med vänner, sjunga och titta på tv-serierna Suits och Vampire diaries.

Senast redigerat av Bluerabbits (2012-04-06 07:32)

DAME
Medlem

Registrerad: 2011-08-12

1. Ålder?
17 år, (född 94)
2. Sysselsättning?
Går andra året Natur. Vill plugga till läkare eller civilingenjör (inspirerad av flera medlemmar här på forumet)
3. Musiksmak?
Techno, House, Electro (Daft Punk med andra), Soundtracks (Hans Zimmer osv.)
4. Stad?
Malmö
5. Fritidsintressen?
Umgås med vänner, spela gitarr (spansk), titta på film, spela schack(fastän man är dålig...), plugga.
6. Favoritämne i skolan?
Mattematik

Senast redigerat av DAME (2012-05-08 11:56)

Sidfot