Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Lite mer om er själva!
- Cattis72
- Medlem
- Registrerad: 2008-12-01
Re: Lite mer om er själva!
Hej!
Lite om mig själv då:
1. Ålder? 36 år
2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.) Jag läser engelska b på dhalandergymnasiet i Säter
3. Musiksmak? kristen musik gärna gospel eller lovsånger
4. Stad? Jag bor i en fin gamal trädstad som heter Säter
5. Fritidsintressen? Handarbeta så som sticka, virka, brodera och sedan vara ute och gå gärna i naturen.
Jag fick information och tips om denna sida idag av en kompis.
hälsningar cattis
- McDogleg
- Medlem
- Registrerad: 2008-01-23
Lika bra att presentera sig så ni vet vem som gömmer sig bakom namnet...
1. Är 19 år i år.
2. Läser till läkare i Linköping, går just nu T1
3. Allt möjligt men har mycket svårt för storbandsjazz och opera. Som någon här har sagt tidigare, det är låten som är bra, inte stilen.
4. Linköping som sagt men kommer från en mycket liten håla längre söderut.
5. Gillar idrott. Har spelat fotboll och även varit tränare. Just nu blir det mest friskis. Älskar musik, spelar piano så mycket jag hinner. Ser en hel del film och läser någon bok emellanåt.
- Cheavy
- Medlem
- Registrerad: 2009-01-13
Hej! Kul idé med presentation.
Jag är ny här på forumet så det är väl lika bra att presentera sig med en gång ^^
1. 14, snart 15
2. Går i 8an, funderar lite smått på vad det ska bli av mig senare i livet...Troligen So och / elr språklärare eftersom det är dom ämena jag är starkast i.
3. Blandat, allt som låter bra med bra text elr utan text.
4. Västervik
5. Spelar teater och lär mig spela gitarr ( Tondöv, så det är svårt att stämma...x.x ) Spelar även keyboard Tack och lov behöver man inte stämma ngt där
Läser mkt, mest klassiker och har en viss förkärlek till varulvar och vampyrer...^^ Skriver dikter och små berättelser och dylikt.
Har försökt att hålla mig borta från datorn och alla intressanta forum man kan hitta på nätet, men det går inte någon längre stund
Språk och historia intresserad
MVH ;p
Cheavy
Senast redigerat av Cheavy (2009-01-13 23:59)
- Lilly
- Medlem
- Registrerad: 2009-05-19
Nice, här kommer lite om mig:
Jag fyller 17 år nu i sommar och jag går Naturvetenskapliga linjen första ring, dock endast tre veckor kvar. Jag har inga direkta planer för framtiden, jag tog Natur bara för att man har störst valmöjlighet senare och jag har alltid älskat ämnen som tillhör genren naturvetenskap.
Min musiksmak är väldigt blandad, jag lyssnar på allt! Finsk rock,metal, rnb, rap, you name it!
Jag bor i Malmö så jag är en stolt skåning!
- Mappen
- Medlem
- Registrerad: 2007-10-03
Tja! Här är lite om mig
Ålder:
18 år
Sysselsättning:
Civilingenjörsprogrammet, första året - Maskinteknik, KTH
Musiksmak:
Oasis (!), The Beatles, Glasvegas, Artic Monkeys [riktig musik från UK]
Stad:
Stockholm
Intressen:
Umgås med vänner, simma, spela och skapa lite eget på akustisk, högskolematte (typ ett måste )...
Senast redigerat av Mappen (2009-10-07 12:35)
Tales from the middle of nowhere...
- Sarass
- Medlem
- Registrerad: 2008-11-11
Hej, hej!
Sara heter jag och föddes samma år som Einstein skulle ha fyllt hundrafemton. Jag lever för litteraturen som så nonchalant kastats åt sidan av min generation.
Jag ska snart kliva in i skorna på en flitig och abitiös femtonåring men innan dess ska jag bara njuta av sommarlovet lite till och lyssna på min favorit musik. Indie pop/Indie rock är väl det jag lyssnar på mest, så som Hello Saferide och Säkert! Men jag brukar inte kategorisera mig sådär. Depeche mode är bra.
Stockholm, en stad med en massa fördelar, det måste bara vara så att jag har missat alla för det enda bra med den här staden är att på söder ligger ett underbart café där jag kan sitta och tänka lite för mig själv.
På min fritid dansar jag, jobbar på att omvandla min ilska till ren kreativitet genom att skapa musik och läser tills ögonlocken blir tunga som bly.
Skriv till mig, jag blir så glad då.
Kram
Jag är tillbaka, fast nu studerar jag på uni, hade glömt att den här sidan existerade. Sjukt bra!
[Förstå året; Sam-beteende på VGY. Jag är betvetare... det klingar fint.]
- micheliin
- VIP-medlem
- Registrerad: 2009-09-28
Jag kan väl presentera mig då
1. Är 16 år.
2. Går i ettan på gymnasiet på Naturvetenskapsprogrammet med inriktning forskning och journalistik.
3. Gillar t.ex. piano.
4. Stockholm.
5. Spela fotboll, träffa vänner och läsa
Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.
- Tor
- Medlem
- Registrerad: 2009-04-12
Tuggade mig igenom tråden nu och blev bl.a förvånad över att Aliquantus är så ung! (för sin kunskapsnivå alltså)
Lite kort om mig själv då:
1. 22 år gammal
2. Skriver kandidatuppsats i fysik till våren, siktar därefter på master i teoretisk fysik för att sedan ansöka om en doktorandplats i ett än så länge obestämt område inom fysiken. Många härliga år kvar alltså
3. Pendlar mellan skönsång och träningsvänlig musik (dunka-dunka)
4. Stockholm
5. På fritiden tycker jag om att träna, har en grund från judo (15 år) men idag är det mest konditions- och styrketräning som gäller. Spelar även rätt mycket stepmania och ibland itg/ddr på arkadmaskiner.
- sneagel
- F.d. moderator
- Registrerad: 2008-02-29
Tor skrev:
Tuggade mig igenom tråden nu och blev bl.a förvånad över att Aliquantus är så ung! (för sin kunskapsnivå alltså)
Haha, du är inte ensam
Visserligen är det ju två år sedan han skrev det inlägget, men ändå.
- Square
- F.d. moderator
- Registrerad: 2009-06-23
1. 18 år.
2. Går trean på Teknikprogrammet med IT-inriktning. I vår blir det förmodligen att söka kandidatprogrammet i fysik i Uppsala. Funderar på att köra på den akademiska banan och doktorera efter master.
3. Hård musik. Melodic death metal, metalcore och liknande genrer.
4. Skellefteå
5. Styrketränar, umgås med vänner och flickvän.
Senast redigerat av Square (2010-12-30 12:09)
- 9301ekli
- Medlem
- Registrerad: 2009-11-21
Hej!
1. 16 år
2. Går första året på naturvetenskapligt pogram. Massor av plugg alltså och det lär ju bli mer. Drömmen är att få plugga till veterinär när jag går ut men det ska visst inte vara så lätt att komma in.
3. Musik? Vad är det? Hehe, hör till den udda skaran som inte lyssnar på musik... Varför inte? Tja, jag finner inget nöje i det helt enkelt.
4. Bor i ett litet samhälle vid namn Norrahammar, strax söder om Jönköping.
5. Djur och natur får mig på bra humör. Speciellt hästar och ridning som är det roligaste som finns.
- Gebba
- Medlem
- Registrerad: 2007-09-22
Hej!
1. 18år gammal.
2. Går natur - natur och biovetenskap
3. Metal.
4. Örebro
5. Simmar
Senast redigerat av Gebba (2012-03-27 13:37)
- Mu5hr00m
- Medlem
- Registrerad: 2009-12-07
Tjena allihopa!
Tänkte passa på att skriva lite om mig själv när jag såg denna tråd!
Jag är 17 år och bor i Sveriges kära huvudstad, Stockholm, med min familj som består av mamma, pappa, storasyster (studerar Apotekarprogrammet), storebror (studerar läkarlinjen) och lillebror som inte ens har börjat lära sig gå (han är 6 månader..)
Läser det naturvetenskapliga programmet med inriktning Matematik och datavetenskap, det är mitt andra år på gymnasiet! Min framtidsdröm är att bli läkare eller lärare inom kanske biologi eller matematik, men helst läkare. Lärare är bara en andrahandsval...
Jag har ingen favoritmusik eller något liknande, utan det är mest det som faller för mitt intresse jag gillar... Det kan vara allt från lugn musik till uppigande musik.
På fritiden simmar jag, har gjort det nu i 5-6 år. Det är mer som motionssim.
Jag går på gym då och då (när jag har tid). Men mestadels så pluggar jag, har inte så mycket tid efter skolan, eftersom jag slutar 17.30 varje dag...
Jag älskar också att kolla på film! Det kan vara allt från actionfilmer till animationsfilmer!
Brukar dessutom kolla på Heroes-serien, någon annan än jag som gör det?
Jahapp, då var detta om mig ... och jag önskar er alla snilleblixtar där ute en fortsatt trevlig dag!
.: Perfer et Obdura, Dolor hic tibi Proderit Olim :.
- ThornBird
- Medlem
- Registrerad: 2009-12-15
Nu har jag snokat runt i smyg ute i kulisserna här tillräckligt länge, så nu har jag tagit mig i kragen och blivit medlem. Dags för presentation alltså!
Jag är 19 år och läser första terminen på matematikprogrammet i Linköping. Vad jag vill göra när jag blir stor har jag ingen aning om än, men jag tänkte att matte är ju kul, och lite extra högskolepoäng skadar ju aldrig
Musiksmak? Hmm, det mesta går ner, förutom hiphop och jazz!
Jag bor i Linköping, samt delvis ute på landet och mina fritidsintressen (usch, nu börjar det här kännas som en kontaktannons...) är djur i allmänhet och hästar i synnerhet, jag läser en hel del och är förutom matte också intresserad av historia, religion och filosofi. Konstig blandning? Jag vet...
"I will never get what I want! Never be what I want! And I don't know how to stop wanting!
- Blue
- Medlem
- Registrerad: 2009-12-17
Haha, vi ska alltså sluta smygstalkas nu? (:
Jag är nyss fyllda femton, går just nu i nian och har gymnasievalet som främsta sysselsättning. Har en dröm om att bli psykolog alternativt statsvetarnörd eller liknande och står för tillfället och väger mellan sam/sam och IB... Måste tyvärr erkänna att mitt musikliv är i princip obefintligt för tillfället. Annars lyssnar jag gärna på indie pop /rock / alternativ fin musik. Bor i Stockholm men flyttar till Lund inför gymnasiet.
Mina favoritintressen är att gå på cafe med mina vänner och irritera dem med gymnasieprat, läsa trevliga böcker samt spela facebook-app games
- visstvisst
- Medlem
- Registrerad: 2009-03-12
1. Ålder?
22.
2. Sysselsättning?
Pluggar på "kombinationsprogrammet" som det heter, som är ett alternativ till den vanliga lärarutbildningen, där man läser kurserna på samma vis som om de vore fristående kurser, alltså inte med didaktisk inriktning. Det är pedagogik som gäller nu i knappt 1.5 år, med ett inte allt för avlägset mål om att bli gymnasielärare i svenska och matte. Jag läste natur på gymnasiet.
3. Musiksmak?
Blandar hiphop, RnB, ternheim(t.ex. "to be gone"), maggio ("vinnaren"), dubstep (t.ex. "lost valley" med "low").
4. Stad?
Stockholm.
5. Fritidsintressen?
Tränar (mai gei wong wing chun) kung fu och är därtill lajvare. Skriver en del på fritiden också.
Och jag trodde helt allvarligt att Aliquantus skojade när jag läste "16". Sen var det några till därefter också som var förvånande unga... imponerande.
- Aliquantus
- F.d. moderator
- Registrerad: 2007-06-03
visstvisst skrev:
Och jag trodde helt allvarligt att Aliquantus skojade när jag läste "16". Sen var det några till därefter också som var förvånande unga... imponerande.
Äh, det där är över två år sedan nu. Men det stämmer att det finns många duktiga här!
- Jasmins
- Medlem
- Registrerad: 2009-11-26
nu är det min tur
1. Ålder?
27 snart 28 år
2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
kompletterar gymnasiet (komvux) och tar examen om ca två månader, letar efter jobb vid sidan av studierna men hittade inget än, gärna vill studera inom ämnesområdet Data/IT men även mycket intresserad av sociologi
3. Musiksmak?
Iron Maiden, HIM, Metallica, Deep Purple, ...
4. Stad?
Malmö
5. Fritidsintressen?
omgås med vännder och familj, träna på gym
- LinaCobain
- Medlem
- Registrerad: 2010-01-15
1. Ålder?
17 år
2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
Jag studerar på gymnasiet och går på Skandinaviska skolan i Madrid. Jag tänkte få bra betyg så jag kommer in på jurudiklinjen, annars blir det kanske spanskalärare eller reseledare utomlands!
3. Musiksmak?
Jag lyssnar på allt möjligt; Cat Stevens, Nirvana, RHCP men även radio (dock inte spansk radio...)
4. Stad?
Madrid, men i Sverige bor jag i Uppsala!
5. Fritidsintressen?
Mina fritidsintressen är sport. Gymma, men framför allt badminton. Sen är jag intresserad av musik, så det blir en hel del spelande och sjungande. Är med i två band och tar privatlektioner i oboe.
Gy2 samhällsvetenskapligt program inriktning språk, Madrid
- Läkaren
- Medlem
- Registrerad: 2009-11-02
1. Hej, jag är 16 år gammal - 1994.
2. Jag går i gymnasiet - första ring.
3. Jag lyssnar på allt möjligt - nämligen rock, pop, klassisk musik med mera på Spotify - smaker ändras dock.
4. Jag brukar studera, motionera, spela gitarr, läsa bok, dricka te och en massa annat. Jag är ibland med vänner, ser filmer etc, men skolan är dock viktig - man har bara en chans.
Senast redigerat av Läkaren (2010-10-02 15:34)
Natur Natur 2:an i Gymnasiet
- Teknon
- Medlem
- Registrerad: 2009-02-10
1. 20, snart 21.
2. Jag pluggar till Civilingenjör inom energi- och miljöteknik på LiTH. De stora favoritämnena är termodynamik, mekanisk värmeteori, energiomvandling och andra kurser som berör energitekniska applikationer som ångkrafts- eller kompressionscykeln (tråkigt att det inte finns så många som frågor om det här på forumet, bara gymnasiefysik ). Vill hemskt gärna jobba med det i framtiden, alternativt doktorera eller något annat trevligt.
3. Ingen särskild, just nu är det dock Lady Gaga som går mycket på Spotify!
4. Den mäktiga staden Linköping!
5. Civilingenjörsstudierna slukar störrre delen av min tid, så det blir inte så mycket annat faktiskt. Ser på filmer, umgås med kompisarna eller degar vid datorn när tid blir över dock. Är också aktiv i ett antal akademiska föreningar och brukar springa omkring på föreläsningar när "berömdheter" kommer, senast utrikesminister Carl Bildt för någon vecka sedan.
Civilingenjörsstudent - Behjälplig framförallt inom matematik och termodynamik.
- Sebelino
- Medlem
- Registrerad: 2009-12-20
Hur lyckades jag missa den här tråden? Den är alldeles för välgömd.
1. Ålder?
18. 19. 20. 22. Född på nyårsafton, stackare som jag är.
2. Sysselsättning?
Läser Datateknik på KTH, år ett två fyra. Siktade att komma in på Teknisk Fysik, men ack, betygen var inte höga nog. Planerar att köra hårt de här fem åren och sedan göra akademisk karriär som doktorand.
3. Musiksmak?
Klassisk, episk, melankolisk musik. Lite så'nt här och så'nt här och så'nt här och så'nt här. Sannerligen unik, med andra ord. Jag förstår mig inte på dagens ungdom som försjunker sig i...ja, vad för skräp det nu är ni lyssnar på nu för tiden.
4. Stad?
Stockholm.
5. Fritidsintressen?
Asch, vem har tid med sån't när man är student? Men när jag har tid över brukar jag ägna tiden åt programmering, litteratur, etc.
Senast redigerat av Sebelino (2014-01-30 13:27)
A scientist builds in order to learn; an engineer learns in order to build. -- Fred Brooks
Experimentiellt Chrome-tillägg för Pluggakuten för att rendera otaggade matteuttryck med MathJax.
- magnusk750
- Medlem
- Registrerad: 2010-11-14
Med 41 år leder jag nog ligan hittills. Pluggar till byggnadsingenjör på distans heltid på en teknisk högskola i Estland. Bor i Estland sedan tio år tillbaka men är född o uppvuxen i Uppsala. Har nån slags ganska obesvarad attraktion till naturvetenskap, dvs jag är intresserad men inte alls bra på det. Det här är nu mitt tredje försök att läsa en teknisk/naturvetenskaplig utbildning och den här gången tänkte jag att jag skulle krångla mig igenom det utan att bry mig om att det går dåligt. Byggämnena går bra men matematik och fysik tar emot så det behövs mycket hjälp och jag terroriserar både pluggakuten och vänner.
För övrigt är jag intresserad av gamla hus och gamla bilar och motorcyklar och har en åttaårig dotter, som är väldigt duktig på matte för sin ålder, det måste hon ha efter sin mamma.
- Ekologisk
- Medlem
- Registrerad: 2009-05-02
1. Ålder?
18 år.
2. Sysselsättning?
Jag pluggar på naturvetenskapsprogrammet, tredje och sista året.
3. Musiksmak?
Jag lyssnar på blandad musik.
4. Stad?
Stenungsund.
5. Fritidsintressen?
Jag gymmar och joggar på fritiden, så mycket annat finns det inte tid till.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about.
Be kind.
Always.
- Caroline123
- Medlem
- Registrerad: 2011-01-30
Vilken kul idé!
Ålder?
Blir 16 i år.
Sysselsättning?
Går sista året på grundskolan där jag studerar musik. Tänker läsa sam/beteendevetenskap på gymnasiet.
Musiksmak?
Jag gillar det mesta. För tillfället lyssnar jag mycket på pianomusik.
Stad?
Upplands Väsby
Fritidsintressen?
Jag gillar att sjunga, spela piano/gitarr, gymma, se på film, spela tv-spel, baka, läsa, m.m.
Senast redigerat av Caroline123 (2011-02-15 14:18)