Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Lite mer om er själva!

Eternal
F.d. moderator

Registrerad: 2007-01-19

Lite mer om er själva!

Tjenare! Jag gillar detta forumet av många skäl. Därför vill jag veta lite mer om er. För att få sidan lite mer personlig. Jag slänger ut några frågor:

(Observera att vissa av frågarna kan besvarats i eran presentation, men skriv gärna här också).

1. Ålder?
2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
3. Musiksmak?
4. Stad?
5. Fritidsintressen?

Här kommer mina svar:

1. 22 år gammal.
2. Pluggar första året på Högskolan i Borås på heltid. Motsvarande Civilekonomprogrammet. Jobbar extra inom barnomsorgen när tillfälle ges. Men snart är det dags att jobba extra inom mer lämpliga branscher.
3. Metal, Viss rock, Filmmusik, Lite Jazz. Och sedan Trance och Schlager att festa till ibland.
4. Borås.
5. Skapa musik, umgås med vänner, kolla film, teknikprylar och att styrketräna.
Fyller på med fler frågor efterhand. Kommer inte på fler nu.

Uppdaterade detta.

Senast redigerat av Eternal (2007-09-28 01:41)

tha_dreamer
Medlem

Registrerad: 2007-02-03

Re: Lite mer om er själva!

Jag kommer att bli 22år i år och bor lite utanför Göteborg. Jag pluggar Tekniskt Basår på Chalmers och hoppas på att jag kommer in i Elektroingenjörs programmet. De ger oss så mycket läxor så att vi måste plugga på helgerna också, annars har man ingen chans att klara sig. Det kanske är bara plugg som gäller på högskolenivå. Har lagt märke till att lärarna förväntar sig att vi ska plugga konstant och det hände mig en liten incident vid det området. Jag vill inte dra ut på detta så ni får fråga om ni undrar. Jag brukar lyssna på det mesta förutom rock och vissa rapp. Mitt intresse ligger nog på mest klasisk och lugn musik. Min fritid är minimal, Chalmers kräver mycket tid av mig och jag tycker att det är hur roligt som helst att plugga där. Jag ägnar min fria tid helst åt vänner och brukar skjutsa fram och tillbaka familjen och vänner. Man får ju inte glömma bort att köra bil. Sen så brukar jag läsa en hel del. Jag läste ca 1200sidor på 3 veckor förra Sommaren.

Där det finns en vilja, finns det en lösning.

Zidane
Medlem

Registrerad: 2006-10-15

1. Jag kommer också jag att bli 22 år i år.

2. Jag studerar datateknik på Chalmers tekniska högskola tredje året. Läser just nu 150% så det är fullt upp hela tiden. Håller just nu på med mitt kandidatarbete som ska vara klart till sommaren. Eftersom jag är matematik intresserad valde jag att göra ett matematikprojekt. Vi ska analysera hur mycket slumpmässighet det finns i olika sporter med hjälp av matematisk analys. Sen ska vi lägga upp detta resultat på en hemsida där folk ska kunna lägga in sina egna turneringar och man ska då kunna se hur mycket slumpmässighet det fanns i ens egen turnering är det tänkt.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med mina studier, jag har en del alternativ än så länge. Jag vill syssla med matematik på ett eller annat sätt, helst inom datorvärlden med optimering och algoritmer.

3. Jag lyssnar på det mesta men favoritbandet är Eagles och andra bra band är Coldplay, Staind, Evanescence och Tiger Lou.

4. Johanneberg, Göteborg (nära Chalmers)

5. När jag inte pluggar vilket jag tycker att jag gör hela tiden så gillar jag att umgås med vänner spela musik, träna fotboll, programmera, läsa böcker och kolla på film.

kydyl
Administrator

Registrerad: 2006-04-10

Bra initiativ!

1. Nyligen 25 år fyllda här så jag leder ligan än så länge wink

2. Jobbar med mjukvaruutveckling på ett teknikorienterat bolag som sysslar med att tillverka sändningsutrustning för digitalradio. Ja precis, det där som har floppat i Sverige tongue
Men som tur är så är fenomenet stort på andra håll i världen.
Innan det så läste jag till civilingenjör i datateknik vid linköpings universitet och det var såklart en rolig tid som jag inte ångrar. En hel del matte blir det ju under en sådan utbildning och nu när jag jobbar så används inte ens en bråkdel av den så jag ser delvis det här som ett sätt att hålla kunskaperna någorlunda vid liv även i fortsättningen.

3. Ganska så blandat egentligen, lite beroende på sammanhang. I bilen så är det mest s.k. populärmusik men det går ju inte precis att finlyssna där med allt ljud runtomkring. Hemma så kan det vara väldigt skönt att koppla av till lite lugna ballader eller liknande. Men låtar med mer fart i passar även dem ibland.
Ja som sagt, brett spektra och egentligen ingen favorit som jag kan peka ut sådär.

4. Linköping, kommit upp mig från studentghettot och kommit ganska nära statskärnan nu.

5. När jag inte jobbar (gud vad mycket fritid man hade när man pluggade wink ) så ägnas tiden en hel det åt datorn här hemma, programmera på något projekt eller sitta och förkovra sig i ett för tillfället oerhört intressant ämne från det outtömliga förrådet på internet. Ja huvudprojektet just nu är ju som ni säkert förstår pluggakuten. Annars så gillar jag även att komma ut i naturen lite, fiska, plocka svamp och sånt. Men just nu är det ju inte riktigt väder för den typen av aktiviteter (jojo, pimpla säger ni men det är ju kallt. Sommar fiske ska det vara wink ). Sen är det väl det vanliga, typ se på film och umgås med vänner och bekanta.

Confused by earlier errors. Bailing out...

Eternal
F.d. moderator

Kul att ni gillade det! Men vi behöver fler deltagare! Linke var är du?

_roseshavethorns_
Medlem

Registrerad: 2007-05-03

1. Jag är tretton. Känner mig lite ung allstå....
2. Jag går i skolan. Internationella Engelska Skolan i Gävle
Jag kommer inte ihåg vilken ordning resten av frågorna var i men jag bor i Bönan, ett ställe nära Gävle lyssnar på det mesta, mest rock, punk, deppiga ballader men också lite klassiskt. På fritiden läser jag, kollar på TV, umgås med min hund, sitter på McDonalds, går på stan och ägnar mig åt mitt nya intresse: Cluedo (deckarsällskapsspel, typ).
smile

History will be kind to me for I intend to write it - Winston Churchill

Linke
Medlem

Registrerad: 2006-04-26

Eternal skrev:

Kul att ni gillade det! Men vi behöver fler deltagare! Linke var är du?

Åh, denna tråd hade jag missat totalt!

1. 26
2. Jobbar inom IT-branschen med fokus mot bank/finans. Lika delar utveckla / tänka ut saker / lösa problem / förstå kunds önskemål och hur pass lätta/svåra/realistiska de är. Ett väldigt angenämt jobb även om det blir lite väl mycket resande då och då. Innan dess utbildade jag mig till civilingenjör vid Linköpings universitet.
3. 90-talship-hop, varvat med populärt skräp av och till. Men även mkt annat.
4. Stockholm
5. Laga&äta mat samt dricka vin. smile
Gillar även att av och till, men i allt mindre utsträckning sedan mitt inträde på arbetsmarknaden, ägna mig åt diverse programmeringsprojekt på hobbynivå.

LUSTIGA HUSET?!!??

3,1415926535
Medlem

Registrerad: 2007-06-03

Hej,
Hade inte Zidane tipsat om den här tråden så hade jag kanske inte hittat hit. Jag gjorde (som några av er kanske såg) ett rätt långt utlägg om mig själv i en annan del av forumet men så hänvisade Zidane till den här tråden. Jag ska ändå svara på de här frågorna. Jag tycker om att skriva! big_smile

1. 21 år
2. Jobbar just nu men har planer på att läsa vidare (datateknik, fysikprogrammet eller teknisk fysik i Linköping)
3. Allt som svänger brukar jag säga, men oftast är det elektronisk musik (House (electro, tech house...), Trance (Goa Trance, Psy, Classic... )), jag lyssnar även på lugnare musik då i form av experimentell elektronisk musik som Jean Michel m.fl. men också lite annat så som ambient. På senare tid har jag börjat tycka mer och mer om rock (hårdrock... Nightwish, Iron Maiden m.m.). Musiken är en stor passion i mitt liv.
4. Norrköping
5. Jobba, läsa, lära, skapa (musik m.m.), umgås, träna (kampkonst).

För de nyfikna så kan ni läsa min andra tråd här:
http://www.pluggakuten.se/forumserver/v … php?id=846

Chesluk
VIP-medlem

Registrerad: 2007-03-08

Tjena alla!

Det är aldrig försent att träffa nytt folk!

2. Hm... ska ta studenten 8 juni
3. Techno, trance mm. Helt enkelt "dunka-dunka" musik.
4. Meka med datorn, läsa, skulle vilja styrketräna nån gång.

Några fler frågor? Tveka inte att ställa de!

L8er...

Senast redigerat av Chesluk (2008-01-29 16:17)

Don't drink and derive!
Little Johnny was a scientist. Little Johnny is no more. For what he thought was H2O was H2SO4.
Allt som glittrar har ett högt brytningsindex.

kydyl
Administrator

Registrerad: 2006-04-10

Verkar ju som att tråden var svår att hitta smile
Tar och klistrar den nu.

Confused by earlier errors. Bailing out...

lilleen
Medlem

Ålder?

17

Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)

Gymnasiet just nu. Efter det vet jag inte, något med anknytning till matematik åtminstone.

Musiksmak?

Jazz; Miles Davis, The Brecker brothers, John Coltrane osv. Tycker även Jens Lekman är bra.

Stad?

Lund

5. Fritidsintressen?

Plinkar en del på gitarren, måste erkänna att matte är roligt och är lite smyg politisk av mig.

Eternal
F.d. moderator

Glöm inte att uppdatera/redigera vid behov.

deztron
Medlem

Registrerad: 2007-08-14

Ålder?

21

Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)

Pluggar fjärde året på civ.ing.programmet teknisk nanovetenskap i lund.

Musiksmak?

Galen allätare, jag uppskattar allt från bra hiphop såsom gangstarr, shyheim mfl till metal. Allt som ligger någonstans däremellan uppskattar jag big_smile

Stad?

Lund

Fritidsintressen?
Badminton, fest och inte så mkt mer big_smile

Senast redigerat av deztron (2008-04-16 12:36)

dante
Medlem

Registrerad: 2007-09-11

1. Ålder?
26
2. Sysselsättning? (studerar, jobbar eller annat, också vad ni har för planer med studierna.)
studerar. ska plugga fysikprogrammet i sthlm nästa år, och läser just nu en grundkurs i matematik.
Har jobbat ett par år och tänkte satsa på plugget från och med nu.
funderar på att välja astronomi inriktning eller liknande.

3. Musiksmak?
blandat
4. Stad?
västerås

5. Fritidsintressen?
gå på bio. kolla på serier. och vara lat.

mariemarran
Medlem

Registrerad: 2007-10-07

1. Ålder? 35 är jag äldst tro wink

jag jobbar 50% och pluggar 50%+25% jag läser en KY utbildning som kommer ta 2 år det är inom Habilitering och rehabilitering samt en kortare kurs på 7,5 p som är klar i slutet av jan.

3. Musiksmak?
det mesta jag gillar allt från lillasyster,och likin park till enrique inglesias och justin timberlake inte jazz dock.

4. Stad?mellersta norrlands landsbygd

5. Fritidsintressen? läser mycket, sitter vid datorn men jag har även 2 barn så det blir inte så mycket tid över till annat är studier och att umgås med familjen just nu.

Aliquantus
F.d. moderator

Ska bli så dags att presentera mig nu...

1. Ålder
16 år.

2. Sysselsättning
Går just nu i tvåan på gymnasiet på IB. Efter det blir det troligen något inom matematiken, vad vet jag inte. Har inte skaffat mig någon koll på vad man kan bli inom matematiken ännu. big_smile

3. Musiksmak
Just nu har jag börjat förkasta allt vad musik heter av något underligt skäl. Musiken brukar ändå stå på, men det är bara för att dämpa ljuden från datorn.

4. Stad
Växjö.

5. Fritidsintressen
Tja... Klättrar lite då och då. Gillar också att läsa, även om det inte blir så mycket av det under terminerna. Schack är också ett stort intresse. Enda problemet är att jag inte har någon att spela med. Spelar med min far ibland, men han bor en bit bort så det blir inte så ofta. Blir ofta en hel mot datorn eller över internet. Tja.. matematik är väl också kul, får jag väl erkänna. smile

Celiine
Medlem

Registrerad: 2007-10-28

Eftersom det är så roligt att prata om sig själv, tänker jag inte missa detta tillfälle! smile

1. 23 år

2. Läser just nu fysik A på distans (komvux), om 3 veckor blir det matte B vilket jag verkligen inte ser fram emot. Verkar vara många matteintresserade i det här forumet, men jag är inte en av dem! Till våren ska jag läsa svenska på Högskolan Dalarna, och till hösten förhoppningsvis biologi på samma skola, under förutsättning att jag klarar matte B!
Jag har egentligen inget specifikt mål med mina studier, annat än ett arbete där jag får använda många krångliga ord, vilket är en liten hobby jag har! smile Nåt skrivbordsjobb med byråkratisk anknytning kanske! wink

3. Jag tycker om den typ av musik som av många verkar anses som lite töntig! Carola, Bette Midler, Lisa Ekdahl, Eva Dahlgren mm. Den enda coola artist jag gillar är Meatloaf, fast jag vet egentligen inte var han kan placeras på coolhetsskalan. Min absoluta favorit, som jag älskar mer än alla andra artister, och nästan mest av alla människor på jorden, är Céline Dion. En fantastisk människa med en fantastisk röst.

4. Falun

5. Tycker som sagt om att använda långa krångliga ord, men jag har även vanliga fritidsintressen som jag nog delar med de flesta. Lyssna på musik, läsa böcker, lösa korsord, umgås med kompisar och pojkvännen, se på film, gå ut på krogen, träna, personlig utveckling.

Kämpar på med Fysik A på distans :-)

Sagoro
Medlem

Registrerad: 2007-12-08

Jahapp, tänkte ta och välkomna mig själv till det här stället.

1. Ålder?
Just nu är jag 17 (och 7 månader, om man ska vara petig)

Jag går på gymnasiet, andra året. Går en naturvetenskaplig linje med estetisk inriktning. Det är rätt kul. Gillar både hantverk, teater och matte så det passar mig fint.
Har inte sirekt några planer. Men nånting måste det ju bli. Kan tänka mig allt från att gå ett år på folkhögskola och läsa dans eller gå högskolan på nåt fint program. Får se.

3. Musiksmak?
Jag lyssnar väl på allt möjligt. Oftast är det radion som är på, då är  det P3. Kan lyssna på allt från Mika till Nirvana till storbandsmusik.

4. Stad?
Pluggar i Linköping, men bor på landet far far away.

5. Fritidsintressen?
Jag gillar att dansa, håller just nu på med jazzdans. Har också drillat sen jag var 9 år (snurrat runt på pinne, är lättaste förklaringen...) Annars gör jag inte så mycket mer. Går åt rätt mycket tid till att åka buss till och från skolan:)

------------------------------------
En uppdatering kanske?
Är nu äldre (19) men inte mycket klokare.
Har precis börjat på Matematikpaketet på Linköpings universitet (gått en vecka) och ska läsa fram till jul någon gång för att se om matte är något att ha. Som det ser ut just nu är det verkligen inte det! XD Undrar hur det kunde gå så bra på gymnasiet och sedan så überilla på grunken?

Senast redigerat av Sagoro (2009-08-21 05:03)

zuuper
Medlem

Registrerad: 2008-01-13

1. Ålder?
Fyller 27 i juni...

2. Sysselsättning?
Driver eget företag sedan 9 år (inom data, programmering). Har läst enbart matematik på universitetet i snart ett år och kommer göra det närmsta åren. Är väldigt intresserad av det och vill bli någon inom det. Ett mål jag har är att ta masterexamen inom matematik...

3. Musiksmak?
Jag lyssnar väl på allt möjligt.  Dock mest när jag kör bil...

4. Stad?
Bor utanför Växjö med min familj och vår dotter.

5. Fritidsintressen?
Det är att läsa Matte och vara med min familj. Vår dotter är 3 år..

//
msn hjalles_dator@hotmail.com
//

tessiz89
Medlem

Registrerad: 2007-12-03

1. Ålder?
18
2. Sysselsättning?
Går tredje året på natur, med inriktning natur.
3. Musiksmak?
Jag lyssnar mest på radion, så egentligen inget speciellt.
4. Stad?
Växjö
5. Fritidsintressen?
Dansa bollywood (indisk dans), dansa folkdans, läsa böcker, sitta vid datorn

Emiko
Medlem

Registrerad: 2008-01-30

Oj oj!
Snacka om att man känner sig liten efter att ha läst vad alla andra har skrivit, men jag är inte den som är den big_smile

24 är jag och pluggar just nu på folkhögskolan i hopp om att senare kunna ta mig vidare till univeristet.
Tänkte att jag skulle bli en sån däringa psykolog men en snäll sådan dock och med inriktning på barn i första hand.
Bor inte i Växjö som så många andra tydligen utan i lilla Åtvidaberg som förmodligen är för liten för att ens få vara med på en karta lol
Även jag tycker om musik som dunkar och skränar men jazz,soul och jpop går alldeles utmärkt.
Sen intressen får nog bli spel,musik och anime.

Nu tryter "fantasin" men är det något som jag har missat eller som helt enkelt inte är bra är det bara att hojta till.

Hej alla!

Senast redigerat av Emiko (2008-01-30 16:16)

Jojjiz
Medlem

Registrerad: 2008-01-20

Ja, bäst att skriva här också kanske... wink
1. Fyller 15 i maj (svårt att tro, med tanke på att jag inte ens känner mig som 14...)
2. Sysselsättning?
Går just nu i åttan och kämpar med allt som hör till.
3. Musiksmak?
Egentligen vad som helst. Bara texten är bra så kan jag lyssna på det mesta. Fast just nu är jag väldigt i "desperat" behov av lite ny musik, som jag inte hört förut, har nämligen börjat lessna på allt annat som jag brukar lyssna på...
4. Stad?
Umeå
5. Fritidsintressen?
Älskar att lyssna på musik, skriva (skriver lite allt möjligt), läsa böcker, se på filmer och sist men inte minst; vara med mina kompisar.

Ich bin nich' ich, wenn du nich' bei mir bist...

nilam
Medlem

Registrerad: 2007-12-19

1.16 ( fyller 17 i år)
2. Gär första året på natur. Har ingen aning vad jag vill sen;p Men man kan ju hoppas att det klarnar snart, tills dess är´e bara att försöka plugga på, utan några direkta mål...
3.Jag lyssnar på det mesta i musikväg. Men har jag hittat en låt som jag gillar mkt har jag en tendens att lyssna sönder den:(
4. I en alldeles för liten håla:(
5. Hehe de brukar inte bli så mkt på fritiden, typ datorn och musik mest;p

Stupid
Medlem

Registrerad: 2007-12-01

Halloj , tänkte haka på jag med .

Yasmin häär , e 18 år och går just nu andra året på gymnasiet. Gick i början på Naturlinjen men bytte nylige till Sam (Det var för svårt hmm ). Vill läsa till psykolog jag med men vet inte hur det blir med den saken.

Jag läser även till hudvårdskonsult (något jag ska jobba med åt sidan) så just holla if you want some rådgivning haha .

Jag älskar musik mest av allt, lyssnar mest på Dancehall/Reggae/RnB/Reggetton o lite oldschool här o där men kan i princip lyssna på allt. Jag bor i stockholm och går på boxning. Och choklad är min passioon ! big_smile

Peace , Love And Food wink

Redbaron
Medlem

Registrerad: 2008-04-15

1. 28år

2. Tog studenten 1999 program trätekniska, värnplikt 99-2000 sambands gruppchef. gick mindre utb inom data typ  ECDL sen inom FRO. Efter några års arbete och praktiker på olika företag valde jag att leta mig tebax till plugget, så nu pluggar jag upp kärnämnen jag ej klara ifrån gymnasiet på folkhögskole nivå.
har siktet inställt på utbildning inom möbeldesign.

3.  Hårdrock är livet för mig.

4. Bor i en liten by i södra hälsingland som heter alfta känd för sina brokvistar samt är vi med i bonniers rekordbok inte illa för min lilla by big_smile

5.  innebandy samt motionssimning big_smile

Carpe diem"

Sidfot