Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Angående plugg överlag

kebabvagnen
Medlem

Registrerad: 2010-02-22

Angående plugg överlag

Jag läser en sån teknisk bastermin, där man läser Matte C/D/E och Fy A/B. För mig var endast MaD/E och FyB aktuellt.

Och nu till the sak. Under grovt räknat åtta veckor har nu MaD genomgåtts med föreläsningar och räkneövningar, snittat till ungefär 3h/dag. Men svinaktigt lat som jag är, så stannade jag hemma och sov istället.

Sen kom det sig så att vi skulle tenta av kursen då, så under 5 dagar, med ett par timmars räknande så fixade jag tentan med ett betyg som skulle motsvara strax över Väl Godkänt. Innan dess hade jag inte öppnat boken, och inte heller varit en endaste föreläsning, förutom introduktionen i januari ehehe.

Så varför gör man inte såhär oftare? Har en ganska intensiv läsperiod, istället för att sprida ut det en massa, eh?

Förståelsemässigt så tycker jag lätt att jag är på en högre nivå, än när man tradar igenom det under fasligt lång tid. Självklart är uppföljning viktigt, men det var fanimej en perfekt metod för mig i alla fall.

Berätta gärna om egna erfarenheter eller missöden!

PEW PEW

/kebabvagnen

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Re: Angående plugg överlag

Tja, alla fungerar olika helt enkelt.

Jag själv presterar bäst genom att hela tiden ligga några sidor före resten av klassen (som ligger i fas med lärarens genomgångar) smile

Skulle förmodligen inte ha några problem med att fixa mvg i gymnasiets mattekurser om jag inte gick på lektionerna - men jag ser inte vitsen. Har visserligen i stort sett bara mattekurser nu sista terminen i trean, men om man går till skolan så får man ju något gjort på dagen. Är väl knappast bra för psyket att sitta hemma hela dagarna. Sova kan man göra på nätterna och när man kommer hem från skolan smile

kebabvagnen
Medlem

Registrerad: 2010-02-22

Re: Angående plugg överlag

sneagel skrev:

Tja, alla fungerar olika helt enkelt.

Jag själv presterar bäst genom att hela tiden ligga några sidor före resten av klassen (som ligger i fas med lärarens genomgångar) smile

Skulle förmodligen inte ha några problem med att fixa mvg i gymnasiets mattekurser om jag inte gick på lektionerna - men jag ser inte vitsen. Har visserligen i stort sett bara mattekurser nu sista terminen i trean, men om man går till skolan så får man ju något gjort på dagen. Är väl knappast bra för psyket att sitta hemma hela dagarna. Sova kan man göra på nätterna och när man kommer hem från skolan smile

Absolut!

Jag är ganska upptagen om dagarna bara, dygnet räcker inte till haha. Och om nätterna har man annat för sig :*

Jag är en lat människa, har alltid varit, och det är rätt skönt tongue Men ja, det beror ju mycket på hur snabbt man kopplar samman skiten i böckerna.

Sidfot