Meddelande
Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Vattenvågo
- Erik222
- Medlem
- Registrerad: 2009-06-22
Vattenvågo
hej
Vattenvågor som går från djupt till grunt vatten infaller mot den raka gränslinjen mellan de båda områdena under infallsvinkeln 42°. Beräkna brytningsvinkeln då man vet att våghastigheten över djupt vatten är 88 cm/s och över grunt vatten 72 cm/s.
vilken formel ska man använda till det.jag vill inte svaret jag vill lösa den själv
tackkkkkkkkkkk
- Square
- F.d. moderator
- Registrerad: 2009-06-23
- Erik222
- Medlem
- Registrerad: 2009-06-22
Re: Vattenvågo
blir 33°eller hur?
jag har ingen fysik boken just nu.därför läser litet på nättet och läser och löser uppgift.