Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Musik och studie - är det bra?

Läkaren
Medlem

Registrerad: 2009-11-02

Musik och studie - är det bra?

Hej, jag har tillgång till Spotify, och har lust att lyssna på musik medan jag studerar. Trots det, så undrar jag om det är rekommenderat. Blir koncentrationen sämre av att lyssna på musik - gäller detta all musik?

Detta är viktigt, då koncentration oftast är en fördel i det man gör. Å andra sida, jag föredrar musik över min familjs oväsen. wink

Natur Natur 2:an i Gymnasiet

micheliin
VIP-medlem

Registrerad: 2009-09-28

Re: Musik och studie - är det bra?

Gör det som känns rätt? Alla fungerar på olika sätt.

Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.

oggih
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Precis, testa! Funkar det så funkar det. Gör det det inte så får du helt enklelt plugga utan musik. smile

Svarar inte på uppgiftsfrågor via PM.
Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
För högstadie-/gymnasieelever: sommarforskning och vetenskapstävlingar.

Läkaren
Medlem

Registrerad: 2009-11-02

Ja, jag vet. Det kanske känns bra, men det kanske inte är bra. Jag kanske skulle utföra saker på en viss tid utan musik, och resultaten när jag lyssnar på musik kanske blir sämre. Detta är skälet till att jag vill ha en studie, då de visar det genomsnittliga resultat. Fast, jag kan testa. ;D

Natur Natur 2:an i Gymnasiet

Matias Ekstrand
F.d. moderator

Registrerad: 2008-07-18

Vissa får hjälp av det, vissa stör sig på det då de inte kan sätta musiken i bakgrunden utan fokuserar sig på den istället.