Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
rastlös, rolig plugg webbsida att hitta?
- bonespwr
- Medlem
- Registrerad: 2010-02-21
rastlös, rolig plugg webbsida att hitta?
chao!!
då var det sportlov,har inget att göra,vill helst plugga men har all skolmatrial hemma(sover över hos en kompis)
hatar o vara rastlös.
Har någon en rolig pluggsida som man kan testa/föröka kunskaper med.
skulle vara extremt tacksam för hjälpen eftersom jag är en sån som vill lära mig nya saker hela tiden:)
tacksam för svar:)
- Gebba
- Medlem
- Registrerad: 2007-09-22
Re: rastlös, rolig plugg webbsida att hitta?
- micheliin
- VIP-medlem
- Registrerad: 2009-09-28
bonespwr skrev:
chao!!
då var det sportlov,har inget att göra,vill helst plugga men har all skolmatrial hemma(sover över hos en kompis)
hatar o vara rastlös.
Har någon en rolig pluggsida som man kan testa/föröka kunskaper med.
skulle vara extremt tacksam för hjälpen eftersom jag är en sån som vill lära mig nya saker hela tiden:)
Hmm, lyckos dig! Själv går man en vecka till i skolan.
www.matteboken.se
Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.
- oggih
- F.d. moderator
- Registrerad: 2008-02-29
pluggakuten.se ![]()
Svarar inte på uppgiftsfrågor via PM.
Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
För högstadie-/gymnasieelever: sommarforskning och vetenskapstävlingar.
- micheliin
- VIP-medlem
- Registrerad: 2009-09-28
För övrigt, om du har lov och är hos en kompis, finns det inte annat att göra än att plugga? ![]()
Skicka inte PM som efterfrågar hjälp med uppgifter. Dessa kommer fullständigt ignoreras.
- bonespwr
- Medlem
njaa,visst finns det massor med saker att göra men nu är det natt och mörkt ute,så kan inte gå ut med vännen.
inget roligt på tv(är inte särskilt intresserad heller) sen kommer jag inte på mer.Har bara datan bredvid så det är det enda jag kommer på![]()
kommer ni på något jag kan göra istället,så go head och förslå![]()
- REWDOLPH
- Medlem
- Registrerad: 2010-01-30
Se på serier/filmer! Kan langa ett par tips om du så vill. Om han inte har finns ju TPB/tankafett att tillgå.
Men seriöst, plugga på sportlovet? Om man inte har nån f1ing uppsats är det ju då om någon gång man ska chilla galet!
- bonespwr
- Medlem
haha,ja.håller egentligen med:)
Men tro inte att jag inte har några uppsatser att lämna in,det är bara det att jag INTE har lust att börja med de:(
har riktigt svårt att påbörja en uppsats={
Har någon några tips om hur man kan börja på sin uppsats,asså konsintration är alltid problemet för mig.
- Gebba
- Medlem
- Registrerad: 2007-09-22
REWDOLPH skrev:
Se på serier/filmer! Kan langa ett par tips om du så vill. Om han inte har finns ju TPB/tankafett att tillgå.
Men seriöst, plugga på sportlovet? Om man inte har nån f1ing uppsats är det ju då om någon gång man ska chilla galet!
Det beror väl helt enkelt på situationen han befinner sig i. Har han läxor och inlämingsuppgifter kvar, så tycker jag att han ska plugga under sportlovet.
- saltkrakan
- Moderator
- Registrerad: 2010-02-02
Ett tips är att kolla upp Carl Sagan (astronom, författare...), Richard Dawkins (evolutionsbiolog, har prof vid Oxford) och Bertrand Russell (nobelpristagare i litteratur, matematiker)... Fascinerande människor som gjort mycket för vetenskapen, speciellt när det gäller att "marknadsföra" och förklara den för allmänheten (syftar speciellt på Carl Sagan och hans TV serie "Cosmos").
Här är några länkar
:
http://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g (klipp från "Cosmos")
http://www.youtube.com/watch?v=I_1Gpt6dKFo (första delen av Root of All Evil, av Richard Dawkins)
http://www.youtube.com/watch?v=OziPcicgmbw (första delen av en intervju med Russell)
Senast redigerat av saltkrakan (2010-03-09 11:16)