Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

[MA 4/D]Prövning matte 4

lava
Medlem

Registrerad: 2013-01-11

[MA 4/D]Prövning matte 4

Hej! Jag har prövning i matte 4 imon, jag har lättat överallt och hittat bara NP vt2013! Nån vet var kan jag hitta NP år 2014,15 eller 2016??

Russell
Moderator

Registrerad: 2013-08-22

Re: [MA 4/D]Prövning matte 4

De nationella proven är över lag sekretessbelagda eftersom Skolverket återanvänder delar av dem i senare års prov. Vissa har dock offentliggjorts, men gällande Matematik 4 så har det bara skett med just vt2013. Det finns alltså inga andra NP tillgängliga från den kursen.

Vill du så kan du gå in här och kolla på proven från kurserna D och E i det gamla kurssystemet (skrolla ned till Äldre Gymnasiekurser), för de har en hel del överlapp med nuvarande Matematik 4.

Lycka till på prövningen! smile

The road to wisdom?—Well, it's plain and simple to express:
Err and err and err again, but less and less and less.

Sidfot