Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

drömyrke

Godis5648
Medlem

Registrerad: 2014-09-17

drömyrke

Vad är ert drömyrket och varför?

Tack för svar:)

Godzilla
Medlem

Registrerad: 2014-01-23

Re: drömyrke

Har ingen riktig drömutbildning, jag tror att livet handlar lite om att välja något man gillar och sen i eftrrhand känna av om det verkligen var så. Jag hade aldrig en dröm att bli något men vårdyrken ( ffa läkare)  och ingenjör är yrken som fascinerar mig. Även om jag avskyr blod o så (aldrig kirurgi) kan jag tänka mig att hjälpa människor som tex mest allmänläkare , då jag bir glad när jag hjälper andra, sedan behöver det inte bara vara läkare kan också byta ut läkare mot tandläkare, biomedicinsk analytiker, apotekare etc men mest läkare pga status. Dock vet jag att många läkare o ffa läkarstudenter mår dåligt pga för mkt press stress sjukvård i konstant kris, man gillar inte längre patientkontakt , läkaryrket som tillhör en av de yrken med högst självmordsrisk. etc vilket är faktorer som gör att jag vill distansera mig från läkaryrket, då jag vet att jag inte har en enorm motivation till att bli läkare, snarare bara allmänt gilla att hjälpa människor o lite status. När det kommer till ingenjör älskar jag bredden!!! Du kan bli allt utom hjärnkirurg sägs det, projektledning, försäljning, marknadsföring, programmering etc, jag älskar bredden och att alltid ha något som jag kan byta och inte förblir konstant. Glöm inte heller entreprenörskap och sånt som det finns stora möjligheter till.  Sedan är det lite personligt kanske men jag föredrar att studera lite matte och problemlösning än att konstant memorera saker, men antae att det i slutändan blir samma sak.

Faris
Medlem

Registrerad: 2013-02-05

Advokat smile

"Folk lyckas förväxla nyheter med vad de läser i tidningarna." A. J. Liebling (1904-1963)

Diskuterar gärna juridik/filosofi/nationalekonomi Mål: Jur.kand

sprite111
Medlem

Registrerad: 2011-02-08

Läkare smile
Varför? Hade 999 inlägg i PA. Behövde 1 till för att nå 1000 :S

Senast redigerat av sprite111 (2017-02-05 18:18)

Anyone who considers arithmetical methods of producing random digits is, of course, in a state of sin.
//John von Neumann

Sidfot