Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Ta med kosttillskott på flygplanet

parabel
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

Ta med kosttillskott på flygplanet

Hej!

Jag har förslkt hitta svar på mina frågor men jag får inte fram något. Så jag vänder mig till er.

I februari ska jag resa till Kosovo, jag ska vara där i två veckor. Jag behöver ta med mig lite kosttillskott eftersom jag tänker gymma även där. Jag vet dock inte om detta är okej, det är ju inget olagligt men jag vill inte bli stoppad pga massa analys av kosttillskotten för aty på det sättet missa planet. Jag tönkte ta med mig whey80 (1kg), agmatine (kapslar), aminosyror och PWO. Vad tror ni? Kan jag rings till flygpkatsen och höra kanske?

nv/nv

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

Re: Ta med kosttillskott på flygplanet

Du kanske kan köpa grejer där istället? Käka mer kyckling eller något så klarar du dig utan pulver ändå :-P

Men jag förstår din oro det kan ju se lite misstänksamt ut med 1kg pulver...

Ja ringa is your best bet, om du nu ska försöka ta med det.

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

parabel
Medlem

Luft skrev:

Du kanske kan köpa grejer där istället? Käka mer kyckling eller något så klarar du dig utan pulver ändå :-P

Men jag förstår din oro det kan ju se lite misstänksamt ut med 1kg pulver...

Ja ringa is your best bet, om du nu ska försöka ta med det.

Svårt att få tag i sånt där och kass kvalitè med + att det är dyrt. Jag ringde nyss ich det var tydligen okej om kosttillskotten är oöppnade då. Så skönt! 😊

nv/nv

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

1) att tänka "jag behöver kosttillskott eftersom jag ska gymma" är rätt konstigt, kosttillskott är inget nödvändigt, ät mer vanlig mat bara
2) ha grejerna i det incheckade bagaget så kommer du inte behöva ställas till svars för något alls

parabel
Medlem

sneagel skrev:

1) att tänka "jag behöver kosttillskott eftersom jag ska gymma" är rätt konstigt, kosttillskott är inget nödvändigt, ät mer vanlig mat bara
2) ha grejerna i det incheckade bagaget så kommer du inte behöva ställas till svars för något alls

1.Varför skulle det vara konstigt? Det kanske inte är nödvändigt men det underlättar mycket. Sen så var det inte det jag frågade efter, håll dig till ämnet istället.
2. Tack.

nv/nv

sneagel
F.d. moderator

parabel skrev:

sneagel skrev:

1.Varför skulle det vara konstigt? Det kanske inte är nödvändigt men det underlättar mycket. Sen så var det inte det jag frågade efter, håll dig till ämnet istället.
2. Tack.

Det är konstigt för det är att sätta övertro till kosttillskott. 2 veckor utan kommer ge exakt 0% skillnad mot om du hade tagit. Men kört hårt.

parabel
Medlem

sneagel skrev:

parabel skrev:

sneagel skrev:

2. Tack.

Det är konstigt för det är att sätta övertro till kosttillskott. 2 veckor utan kommer ge exakt 0% skillnad mot om du hade tagit. Men kört hårt.

Jag har varit där i två veckor utan kosttillskott och det gjorde skillnad. Sen så ska jag resa dit igen och då kommer jag vara där en längre period, då kan jag ta med mig kosttillskott nu och sen så behöver jag inte tänka på det till nästa gång. Tack!

nv/nv

sneagel
F.d. moderator

parabel skrev:

sneagel skrev:

parabel skrev:

2. Tack.

Jag har varit där i två veckor utan kosttillskott och det gjorde skillnad. Sen så ska jag resa dit igen och då kommer jag vara där en längre period, då kan jag ta med mig kosttillskott nu och sen så behöver jag inte tänka på det till nästa gång. Tack!

Hahaha vadå gjorde skillnad. Bro-science inc.

parabel
Medlem

sneagel skrev:

parabel skrev:

sneagel skrev:

Hahaha vadå gjorde skillnad. Bro-science inc.

Tappade mycket pump och vätska.

Senast redigerat av parabel (2017-01-13 11:27)

nv/nv

sneagel
F.d. moderator

Vassle binder inte vätska och pumpen betyder ingenting för utvecklingen.

parabel
Medlem

sneagel skrev:

Skrev jag att vassle binder vätska eller varför tar du ens upp det? Jag tar inte bara proteinpulver som kosttillskott. Har jag sagt att pumpen  betyder något för utvecklingen? Det verkar som att du har något problem med att jag vill ta med mig kosttillskott, har du det? Varför går du så off topic? Jag har väldigt bra koll på detta, så du behöver inte försöka lära mig men tack ändå.

nv/nv

sneagel
F.d. moderator

parabel skrev:

sneagel skrev:

Skrev jag att vassle binder vätska eller varför tar du ens upp det? Jag tar inte bara proteinpulver som kosttillskott. Har jag sagt att pumpen  betyder något för utvecklingen? Det verkar som att du har något problem med att jag vill ta med mig kosttillskott, har du det? Varför går du så off topic? Jag har väldigt bra koll på detta, så du behöver inte försöka lära mig men tack ändå.

Bara en sådan sak att du tror att två veckor utan kosttillskott på något sätt skulle påverka bevisar att du egentligen har ganska så dålig koll,

Russell
Moderator

Registrerad: 2013-08-22

Jag föreslår att ni båda släpper det här. parabel: Om du inte vill hamna off topic så mata inte OT-diskussionen. sneagel: Du har gjort din poäng för länge sedan och parabel kan ta den i beaktande om hen vill.

The road to wisdom?—Well, it's plain and simple to express:
Err and err and err again, but less and less and less.

Sidfot