Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

[HSM] Konfidensintervall

casshi
Medlem

Registrerad: 2016-03-03

[HSM] Konfidensintervall

Hej,

Jag skulle behöva hjälp att komma vidare jag har följande fråga (på engelska):
Find the reliability factor, to estimate the mean, of a normally distributed population with know population variance for the following:
a) 93% confidence level
b) 96% confidence level
c) 80% confidence level

Hur ska jag komma vidare här?

Henrik E
Medlem

Registrerad: 2015-09-22

Re: [HSM] Konfidensintervall

You get the reliability factor from a z-table or a t-table.  For example, if you want a 90% confidence interval, then you have 90% in the center, 5% in left tail, and 5% in the right tail.  If you look at a z-table (for negative values of z), and sift through the table for a value of 5% (0.0500), you’ll find that the corresponding z-value is half-way between -1.64 and -1.65; call it -1.645.  If you look at a z-table (for positive values of z), and sift through the table for a value of 95% (0.9500, which is 1 – 0.0500), you’ll find that the corresponding z-value is half-way between +1.64 and +1.65; call it +1.645.

casshi
Medlem

Registrerad: 2016-03-03

Re: [HSM] Konfidensintervall

Tack!

Sidfot