Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
  • Forum
  •  » Gymnasiet
  •  » Gymnasiearbete - hur ska resultatet vara utformat?

Gymnasiearbete - hur ska resultatet vara utformat?

hm15
Medlem

Registrerad: 2016-11-17

Gymnasiearbete - hur ska resultatet vara utformat?

Hej!

Om man skriver en litteraturanalys och ska redovisa resultatet, på vilket sätt ska detta göras? Alltså hur ska man referera till de olika källorna (inte formalia, men t.ex. ska man skriva "X påstår att Y gäller, detta kan enligt X användas som ett bevis för att Z gäller" - eller hur ska man skriva?)

Sen undrar jag också: Hur mycket artiklar måste man använda i resultatet och hur mycket måste man skriva? Så länge man besvarar frågeställningen och använder 3-4 artiklar är det väl nog?

Jag har utöver litteraturanalysen gjort en intervju och en kortare laboration.

Smaragdalena
Medlem

Registrerad: 2012-02-02

Re: Gymnasiearbete - hur ska resultatet vara utformat?

Det beror helt på hur din handledare vill ha det.

hm15
Medlem

Registrerad: 2016-11-17

Re: Gymnasiearbete - hur ska resultatet vara utformat?

Smaragdalena skrev:

Det beror helt på hur din handledare vill ha det.

Eftersom det är en kurs från Skolverket bör det väl finnas några generella riktlinjer. Eller? Har talat med min handledare, tack för rådet.

• Forum
  •  » Gymnasiet
  •  » Gymnasiearbete - hur ska resultatet vara utformat?

Sidfot