Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
Gymnasieexamen
- parabel
- Medlem
- Registrerad: 2011-11-08
Gymnasieexamen
Hej!
Måste jag ha godkånt betyg i matematik 4 för att få gymnasieexamen? Jag går naturvetenskapsprigrammet inrikting samhäll. Är väkdigt tacksam för svar! Syv är nästan aldrig på skolan och hon svara ej heller på mina mail. Väldigt tacksam ifall någon kan ge ett snabbt svar.
Mvh
nv/nv
- farre1020
- Medlem
- Registrerad: 2014-01-29
Re: Gymnasieexamen
Hej!
Nej, Din matematik 4 betyg har ingen koppling till din gymansieexam. Det som har koppling till den är att du har godkänt i Matte 1, svenska 1, 2, 3 och engelska 5 och 6, gymnasiearbete och att du inte har mer än 250 poäng F.
Så länge du inte har mer än 250 poäng F så har du rätt att få din gymanasieexam samt har ovanstående ämnen godkänt.
/Farre1020
- parabel
- Medlem
farre1020 skrev:
Hej!
Nej, Din matematik 4 betyg har ingen koppling till din gymansieexam. Det som har koppling till den är att du har godkänt i Matte 1, svenska 1, 2, 3 och engelska 5 och 6, gymnasiearbete och att du inte har mer än 250 poäng F.
Så länge du inte har mer än 250 poäng F så har du rätt att få din gymanasieexam samt har ovanstående ämnen godkänt.
/Farre1020
Åh så skönt! Tack så mycket!
nv/nv
- Yngve
- Medlem
- Registrerad: 2015-09-13
Är det inte så att Matte 4 krävs för att få behörighet att söka till vissa högskoleprogram, typ civilingenjörsutbildningar?
Nothing else mathers
- Smaragdalena
- Medlem
- Registrerad: 2012-02-02
Yngve skrev:
Är det inte så att Matte 4 krävs för att få behörighet att söka till vissa högskoleprogram, typ civilingenjörsutbildningar?
Jo, men det har inte med gymnasieexamen att göra. (Fast det kan ju vara väldigt intressant att veta ändå!)
- parabel
- Medlem
Yngve skrev:
Jo, krävs för att komma in till till exempel läkare och ingenjörsutbildningar men det är utbildningar som jag inte är intresserad utav. Bra att du tog upp det ändå, tack.
nv/nv