Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Demografi Indonesien Årkurs 8

FotbollsMalin
Medlem

Registrerad: 2016-10-18

Demografi Indonesien Årkurs 8

Hej!

Jag har en inlämning om indonesien snart och så kom det en fråga -
"Vart bor dom flesta i landet och varför bor dom där?"

Jag har googlat och googlat men hittar ingen stans, det ända jag hittat är att mycket folk bor på ön Java men det stor inte varför eller hur många som bor där.

Jätte snällt om du har svaret, vet hur jag ska hitta svaret och att du skrev det här. Tack!

Ingemar
Medlem

Registrerad: 2013-11-14

Re: Demografi Indonesien Årkurs 8

FotbollsMalin skrev:

Hej!

Jag har en inlämning om indonesien snart och så kom det en fråga -
"Vart bor dom flesta i landet och varför bor dom där?"

Jag har googlat och googlat men hittar ingen stans, det ända jag hittat är att mycket folk bor på ön Java men det stor inte varför eller hur många som bor där.

Jätte snällt om du har svaret, vet hur jag ska hitta svaret och att du skrev det här. Tack!

Folk i lågutvecklade länder har en tendens att bosätta sig där det går lättast att överleva på jordbruk (eller liknande). Ön Java har mängder med vulkaner som ofta sprider ut mer rök och aska än lava. Varför bosätter sig lantbrukare där det finns mycket aska tror du?

Fråga om: GE, HI, RE, SH, SV, TK, SL eller IT i grundskolan
Titta mer: http://www.grundskoleboken.se/
Jag besvarar även frågor kring betyg, åtgärdsprogram och rättigheter/skyldigheter i grundskolan

Sidfot