Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Återuppta matematiken och fysik

Wertex
Medlem

Registrerad: 2016-10-10

Återuppta matematiken och fysik

Hej!

Jag tog studenten för 4år sedan. Jag har läst så jag har ämnena ma3c T.om fysik 1 . Hade ett C i ma3c men tror inte jag ligger där idag. Hade tänkt börjar läsa fy2 och ma4 efter jul.Jag har på senare tid kommit på att jag gärna skulle vilja bli civilingenjör. Och jag hade tänkt söka till KTH till höstterminen 2017. Det programmet jag vill gå tar imot antagningar via ett matematik och fysikprov. Så jag hade tänkt och satsa på det provet. Dock hade jag tänkt att jag behöver repetera en del matematik och fysik.

Jag står rätt vilsen och vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Därför tänkte jag kolla med er som är mer erfarna i kursena. Jag jobbar idag heltid och beräknar att jag kan lägga ca 2-3 h per dag i snitt. Jag har läst igenom vad kursena innehåller och ser att mycket utav ma3c får man med i matte 4. Som integraler trigonometri och derivator. Det är i princip algebran och något moment i trigonomteri som inte finns med. Tycker ni det är bättre för mig att satsa på att läsa ut ma 4 eller bör jag gå igenom hela matematik 3

Sidfot