Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Resonemang Och Höja Betyg

tomochjerry
Medlem

Registrerad: 2015-12-28

Resonemang Och Höja Betyg

Heeej,

jag har det väldigt svårt med resonemang, ingen har lärt mig hur man resonerar och det har nog sänkt mina betyg ganska mycket. Jag går i nian och det är snart dags att för nationella samt söka in till gymnasium.

Kan någon berätta hur man resonerar för att få ett A?

Aya2002
Medlem

Registrerad: 2016-11-13

Re: Resonemang Och Höja Betyg

Jag tror det är så att när du skriver något, så ska du alltid förklara "varför". Till exempel att "Abraham Lincoln blev mördad" då ska du alltid utveckla och skriva varför som till exempel "för att folk inte tyckte om honom?" sedan fortsätter du och frågar dig själv "varför" och förklarar.
För ett E och C behöver man inte förklara allt, man kan stoppa efter två eller tre "varför", men för ett A ska man verkligen analysera djupt på ämnet

Hej! Jag heter Aya Omar och är 14 år gammal. Hjälper till med allt från matematik, NO, SO, Svenska och Engelska.
Kontakta mig på PM om du undrar något.
Besök gärna min webbsida: http://www.aya.alnayme.com

Sidfot