Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Böcker och anteckningar

Qetsiyah
Medlem

Registrerad: 2014-11-06

Böcker och anteckningar

Hejsan! Har två frågor här:

1. Hur ska jag göra med anteckningar?
Jag har hört om alla möjliga tekniker när det gäller detta; någon sa att den hade ETT kollegieblock och EN gigantisk pärm för alla ämnen. När hon antecknade klart en sida så rev hon bara ut den och stoppade bakom den rätta fliken i pärm (hon hade en flik för varje ämne). Den gigantiska pärmen tog hon till alla lektioner. En annan har ett kollegieblock för varje ämne och använder blocket som en mapp också (ifall läraren delar ut lösblad). Själv tänkte jag ha ETT kollegieblock för alla ämnen och en mapp för varje ämne, riva ut från blocket och stoppa i respektive mapp osv..

2. Böcker och mappar/anteckningar, hemma eller i skolan?
alternativ 1: Ha allting i skolan och ta med dem ämnesmapparna man behöver plugga med hem
alternativ 2: Ha allting hemma och ta med ämnena man behöver för dagen till skolan
alternativ 3: andra alternativ?

Senast redigerat av Qetsiyah (2016-08-27 23:08)

Åk 9. Kan svara på de allra flesta NO-frågorna för nior cool. NO på andra plats efter matte. 320335. Lärde mig trigonometribaserna på egen hand, applåder tack. Jaaa tack så mycket tack tack tack... Engelska. Svenska. Kinesiska. 0.2spanska

turpin
Medlem

Registrerad: 2014-12-04

Re: Böcker och anteckningar

Jag antecknar på datorn i språk och so-ämnena och har två anteckningsblock per no-ämne. Ett block att anteckna i (alltså det som läraren går igenom på tavlan) och ett block att göra uppgifter i. Det skapar en otrolig ordning vilket är jätteskönt smile Jag har alla böcker i skåpet och släpar hem dem när jag behöver plugga, dock pluggar jag väldigt mkt i skolan så oftast stannar det mesta kvar i skolan. Har en kånken 15" där jag utan problem får plats med allt och lite till. Inte speciellt snygg men guld värt om man ska gå en bit med väskan! smile

Lycka till!

/ 16 år och tokälskar matte
släng gärna iväg ett pm smile

Sidfot