Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
  • Forum
  •  » Gymnasiet
  •  » Gymnasiearbete på teknikprogrammet. Matematik, Fysik och teknik.

Gymnasiearbete på teknikprogrammet. Matematik, Fysik och teknik.

AvonB
Medlem

Registrerad: 2016-08-20

Gymnasiearbete på teknikprogrammet. Matematik, Fysik och teknik.

Jag har precis börjat tredje året nu och det är dags att komma på ett ämne att skriva om som gymnasiearbete.
Jag tycker om matematik och fysik och har googlat lite grann för att finna inspiration.
Jag har hittills intresserat mig för Dopplereffekt, kryptografi, relativitetsteorin och partikelfysik. För övrigt älskar jag Formel 1 och motorsport så någon fysik som berör dem skulle vara intressant.

Jag vill heller inte göra det för svårt för mig själv, har ett ganska fullspäckat schema i skolan detta år. Har ni tips på vad jag skulle kunna skriva om är jag väldigt intresserad av att läsa dom!

sprite111
Medlem

Registrerad: 2011-02-08

Re: Gymnasiearbete på teknikprogrammet. Matematik, Fysik och teknik.

Kanske något om aerodynamik i formelbilar eller bilar överlag?

https://www.youtube.com/watch?v=jYaIXWNOa_A

Kanske kan du tillverka en liten modell på en bil och förklara de viktiga med aerodynamik och hur det fungerar osv. Vet dock inte hur mycket/lite man kan skriva om ämnet.

https://www.youtube.com/watch?v=TKH1DyV9vNU

Sökord kan vara: Aerodynamics, aerodynamik, aerodynamics formula 1, aerodynamic motorsport.

Senast redigerat av sprite111 (2016-08-20 23:33)

Anyone who considers arithmetical methods of producing random digits is, of course, in a state of sin.
//John von Neumann

• Forum
  •  » Gymnasiet
  •  » Gymnasiearbete på teknikprogrammet. Matematik, Fysik och teknik.

Sidfot