Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Den svåra graden av engelska-språket

AbelTesfayeXOXO
Medlem

Registrerad: 2015-10-25

Den svåra graden av engelska-språket

Hej smile Jag tänkte öva och förbättra min engelska nu under sommaren då jag behöver mina engelska kunskaper på HP och inför engelska 7 (sägs vara svåraste engelskan i gymnasiet)

Har ni några tips eller strategier som ni skulle gärna vilja rekommendera ? Vilka sorts artiklar o tidningar bör jag läsa?

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

Re: Den svåra graden av engelska-språket

Jag kan inte yttra mig om några tidningar som är speciellt bra, Men jag rekommenderar att när du exempelvis kollar på en serie eller liknande på engelska att kolla upp alla nya ord. Att kolla på serier och film gör att du förbättrar din hörförståelse vilket kommer hjälpa dig mycket på nationella i engelska 7. 50% av Betyget på nationella utgörs av just hör och läs-förståelse.

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

cicero
Medlem

Registrerad: 2016-10-15

Re: Den svåra graden av engelska-språket

Finns en väldigt bra sida som testar din läsförståelse, mäter av nivån du ligger på och sedan framställer texter som du kan öva läsförståelse på. Här ges också möjligheten att upptäcka nya, svårare ord. ReadTheory tror jag är namnet på siten.För just HP skulle jag rekommendera att göra just HP prov och öva på tidigare texter för att få in det rätta tänket.

Sidfot