Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
  • Forum
  •  » Fysik
  •  » [ÅK 7-9] Astronomi i skolan

[ÅK 7-9] Astronomi i skolan

Carl Friedrich Gauss
Medlem

Registrerad: 2016-01-22

[ÅK 7-9] Astronomi i skolan

Hej! Jag sitter nu och söker krig en fråga som jag inte riktigt hittat något svar på. Frågan lyder:

Den praktiska nyttan av astronomi är för det mesta ganska liten. Varför ska man egentligen lära sig om avlägsna galaxer, som man inte ens kan se utan teleskop och som vi heller aldrig kommer att kunna besöka? Vad talar för och emot att man ska läsa om astronomi i skolan?

Jag skulle gärna uppskatta lite hjälp krig denna frågan med bra länkar till faktan för att jag har inte riktigt hittat några. smile

Senast redigerat av Carl Friedrich Gauss (2016-05-25 17:47)

anirbas
Medlem

Registrerad: 2015-09-25

Re: [ÅK 7-9] Astronomi i skolan

När teknologin blir mer avancerad (om många,många år) kanske forskare får möjligheten att besöka dem. Då är det oerhört viktigt att man har goda förkunskaper, i alla fall enligt min mening! smile

• Forum
  •  » Fysik
  •  » [ÅK 7-9] Astronomi i skolan

Sidfot