Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Hur byter man gymnasium?

världenslängstadvärg
Medlem

Registrerad: 2014-01-26

Hur byter man gymnasium?

Är det möjligt att inför tvåan byta gymnasium och gå ett besläktat program på ett annat gymnasium? Det känns spontant som om kurserna Fysik 1 och Idrott kan vara problematiska eftersom de spänner sig över mer än två terminer.

Tråd flyttad till Gymansiet av moderator. /statement

"Men balrogen måste ändå vara ett resultat av flera generationers inavel om han ska föreställa samma ras som gandalf. Eller tvärtom?"

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

Re: Hur byter man gymnasium?

Det varierar. På t.ex rudbeck läser man idrott 1 på drygt en halv termin. Och fysik 1 på ett år.

Lättaste är att tenta av fysik 1. T.ex försöka göra ett kursprov eller något för att få betyg. Det är lättaste är att prata med SYV på din skola, så kan denne ringa till andra skolan och fråga osv.. Säkert andra här på forumet som kan ge dig ett bättre svar!

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

världenslängstadvärg
Medlem

Registrerad: 2014-01-26

Luft skrev:

Det varierar. På t.ex rudbeck läser man idrott 1 på drygt en halv termin. Och fysik 1 på ett år.

Lättaste är att tenta av fysik 1. T.ex försöka göra ett kursprov eller något för att få betyg. Det är lättaste är att prata med SYV på din skola, så kan denne ringa till andra skolan och fråga osv.. Säkert andra här på forumet som kan ge dig ett bättre svar!

Tack för ditt svar, jag får se vad SYV:en på min skola säger.

Tror ni att IB är en lättare eller svårare linje att byta till?(Med förflyttningen av kurser och så)

"Men balrogen måste ändå vara ett resultat av flera generationers inavel om han ska föreställa samma ras som gandalf. Eller tvärtom?"

HugoBoss98
Medlem

Registrerad: 2016-05-31

världenslängstadvärg skrev:

Luft skrev:

Tack för ditt svar, jag får se vad SYV:en på min skola säger.

Tror ni att IB är en lättare eller svårare linje att byta till?(Med förflyttningen av kurser och så)

Vad läser du just nu?

Sidfot