Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Svenska 1 (roman analys)

midok
Medlem

Registrerad: 2016-05-21

Svenska 1 (roman analys)

Tjena, jag undrade om ni kan ett bra roman man kan göra ett bok analys av; jag går på svenska 1 i gymnasiet och om ni har gjort ett eget analys om det så kan ni gärna skicka det smile
Jag ska inte fuska jag tänker bara använda det för att gå ut ifrån någonting för att det är enklare för mig att göra det och även om jag ville fuska så är vår lärare så bra att han gör egna versioner av uppgiften så att det går ej att bara använda texter någon annan använde.

Jonto
Medlem

Registrerad: 2010-10-06

Re: Svenska 1 (roman analys)

Svårt att ge dig ett tips på en enskild bok som du kan göra en romananalys på, beror på lite vad du är intresserad av och vad du tycker om att läsa samt hur pass svårläst bok du vill ha.

Böcker som tar upp samhällsproblem eller historiska händelser brukar vara ganska lätta att göra en analys på.

Flugornas Herre av William Golding arbetade vi med i årskurs 9 tror jag. Den lämpar sig ganska bra för analys. Många symboler och ett tydligt budskap samt en ganska intressant bok och rätt lättläst.

Försök läsa runt om lite olika böcker och välj nåt som du tror intresserar dig, går givetvis bra att välja modernare böcker med.

midok
Medlem

Registrerad: 2016-05-21

Re: Svenska 1 (roman analys)

Ok tack för rådet! smile

Sidfot